Argh! Tis i sengen igen!

Ja, helt klart :slight_smile: Tror nu godt den kan blive der, man kan nemlig slet ikke se den.

Håber I får det løst snart, for I har sådan forberedt jer så flot og fortjener ikke alt det start-bøvl:-)

Ja, det håber jeg virkeligt også, for puha altså…urenlig kat det er godt nok hårdt synes jeg. Det der med hele tiden at skulle holde øje. Jeg ønsker selvfølgeligt ikke sygdom på mine katte, men må indrømme det ville være en lettelse hvis dyrlægen fandt en mild blærebetændelse som kunne fixes og dermed ende problemet:S

Min urenlige kat plejede også at ramme kattebakken mange gange og så lige dynen ind imellem. Jeg tror, det kommer an på, hvad de lige har i hovedet - hvor meget “det som gør at de ikke går i bakken” fylder lige når de skal? På samme måde som jeg nogle gange er super god til at vaske op, imens det andre gange bare er supertræls, og tallerkner, bestik og glas hooober sig op på køkkenbordet. Jeg kan ikke forklare hvorfor, nogle gange forekommer fordelene ved at vaske op (rent køkkenbord, rent service, til at komme til i køkkenet) bare så meget større end ulemperne (bruge tid på det) end andre gange - måske også afhængigt af, om jeg er træt, om jeg drømte sødt eller havde mareridt i nat og en million andre ting… Mit bud er, at det er det samme for katten?

Jeg krydser fingre for en lillebitte mild blærebetændelse, som lynhurtigt kan kureres!

mvh. tina

Urine Off, Piss Off, og PsstVæk er rengøringsmidler!!!
Som neutraliserer urinlugten, sådan at katten/hunden ikke kan genkende stedet som sit nye afmærkningssted…
Den slags kan man hurtigt finde ud af via en googlesøgning…
Fordelen ved dem er at de ikke skulle være giftige for levende væsner ligesom Rodalon er (jeg har ikke undersøgt det nærmere men mon ikke at man kunne finde også dét ved en googlesøgning).
Man skal passe på med at udtale sig om midler, som man ikke ved, hvad er…
Men okay… jeg kan da se, hvordan et effektivt rengøringsmiddel kan betegnes som strafmiddel, når nu det forhindrer en adfærd…

UrineOff, PissOff kan købes hos Tholo eller www.mysterycoons.dk
PsstVæk hos Quali-cats (har ikke webadressen, så der må I altså selv google)

Jeg ville nok ganske enkelt vælge at holde killingen væk fra sengen i en kortere eller længere periode… Fravær af mulighed for en bestemt handling får ofte brudt en dum (begyndende) vane…
Mit liv er alt for kort til rengøring af gennempissede dyner og madrasser!

[quote=Ann K;400293]Urine Off, Piss Off, og PsstVæk er rengøringsmidler!!!
Som neutraliserer urinlugten, sådan at katten/hunden ikke kan genkende stedet som sit nye afmærkningssted…
Den slags kan man hurtigt finde ud af via en googlesøgning…
Fordelen ved dem er at de ikke skulle være giftige for levende væsner ligesom Rodalon er (jeg har ikke undersøgt det nærmere men mon ikke at man kunne finde også dét ved en googlesøgning).
Man skal passe på med at udtale sig om midler, som man ikke ved, hvad er…
Men okay… jeg kan da se, hvordan et effektivt rengøringsmiddel kan betegnes som strafmiddel, når nu det forhindrer en adfærd…

UrineOff, PissOff kan købes hos Tholo eller www.mysterycoons.dk
PsstVæk hos Quali-cats (har ikke webadressen, så der må I altså selv google)

Jeg ville nok ganske enkelt vælge at holde killingen væk fra sengen i en kortere eller længere periode… Fravær af mulighed for en bestemt handling får ofte brudt en dum (begyndende) vane…
Mit liv er alt for kort til rengøring af gennempissede dyner og madrasser![/quote]

Helt enig og det prøver vi også så godt vi kan :slight_smile: - men som jeg nævnte før, bor vi meget småt og vores soveværelse er gennemgangs-rum, så vi kan ikke bare lukke af ind til det og da slet ikke i denne hede, for så bliver vores stue total overvarm og indelukket (for vi kan jo kun have vinduerne derinde på klem aht kattene.
Vi har voksdug over og så lukker vi derind til når vi ikke er hjemme, men når vi er hjemme er vi nødt til at have åbent og så holder vi øje så godt vi kan, og 7-9-13 osv, tror jeg at Nemesis skal lukke ørerne, hvis du forstår:tihi:

Min gamle Bandeleder er ved at blive… netop gammel. Han lider desuden af hyperthyroidisme (forhøjet stofskifte), hvilket betyder at han efterhånden ikke er meget andet end et skelet med hud og pels over :frowning:
Han klarer sig overfor resten at Banden på gammelt ry og rygte og hans stadig enormt stærke psyke…
MEN mener desværre, at han er nødt til lige at gøre ekstra opmærksom på sig selv og sin dominans - hvilket betyder, at han indenfor de seneste måneder er begyndt tisse i vores seng…
Han er bortset fra de nævnte skavanker sund og rask…

For to måneder siden lukkede vi så ind til soveværelset… og siden har snegen været ren og tør :slight_smile:
Vi har ligesom jer heller ikke megen plads… men har valgt at sætte et gitter op ind til soveværelset… på den måde holdes katten ude - og vi kan alligevel få lidt luft :slight_smile: helt uden at vi skal sidde og rotere rundt for at holde øje med om han nu går “forkert” eller ej…

Hvis man kan finde et gitter der er nemt at åbne, kunne det måske være en idé :slight_smile: Det er bare nødt til, at være sådan at min datter på knap 4 år også kan komme ind og ud:tihi: