Argh! Tis i sengen igen!

Min oplevelse af produktet er at de gerne kommer i sengen stadigvæk men der er ikke kommet flere tissetåre så for os har det været en winwin situation :rock:

Der findes passive og aktive virkemidler - passive er sådan en her, men en straf er det, hvis adfærden mindskes - uanset hvordan vi mener det lugter:-)

Ja ok, forstår hvad du mener. Det handler om definitionen af begrebet straf. Kan godt følge dig :slight_smile:

Jeg formoder Piss Off og Urine Off er meget ens?
Jeg bruger Urine Off og det lugter ikke ret meget i sig selv, men bruges til at fjerne lugten af kattetis - til det er det ret effektivt :ok:

Sikke en dag… :besvimer:

Jeg er fuldkommen kvæstet, har ikke lavet andet end at vaske dyner, sengetøj, vaske af med rodalon, skifte, gøre rent, hænge op, tørre dyner på møntvaskeri (har ikke selv tumbler), tage ned, ny vask, hænge op osv osv…

-surrender

Katte er et meget renligt dyr - så jo renere jo bedre. :slight_smile:

Tager man katten på fersk gerning, kan man tage den væk samtidig med, at man siger FY…aldrig noget med at råbe. :slight_smile:

ALDRIG noget med at daske til katten…ALDRIG…

Tager man den ikke på fersk gerning, er det forkert at skælde ud.
Det forstår katten ikke.

Dette er ikke møntet på nogen bestemt person - blot sagt i al almindelighed og i al fredsommelighed. :slight_smile:

Ja, jeg kunne heller ikke drømme om at skælde ud :slight_smile: Den ene gang jeg tog ham skyndte jeg mig bare at flytte ham til bakken.

Jeg tror faktisk Vivi har ret i at de måske har haft for meget plads som små det sted de var før - og derfor ikke har lært det - er det årsagen, så skal du nogle trin tilbage og træne igen - og SÅ er piss off og hvad det hele hedder ok - men KUN hvis du ved, at mis ikke er syg og tisser pga smerter.

Du skal nok få løst det her:-)

Jeg føler med dig! Har haft sådan en killing en gang… SUK!

[quote=lenschow;398894]Jeg tror faktisk Vivi har ret i at de måske har haft for meget plads som små det sted de var før - og derfor ikke har lært det - er det årsagen, så skal du nogle trin tilbage og træne igen - og SÅ er piss off og hvad det hele hedder ok - men KUN hvis du ved, at mis ikke er syg og tisser pga smerter.

Du skal nok få løst det her:-)

Jeg føler med dig! Har haft sådan en killing en gang… SUK![/quote]

Tusind tak, det havde jeg virkeligt brug for at høre :slight_smile:

Vi sætter ham på bakken hver gang han har spist, sovet og leget og så hvis vi synes der er gået et sykke tid siden sidst eller han ser ud som om han leder efter et sted at tisse. Det er bare så forvirrende, når han jo går på bakke af sig selv. Håber dynevask etc har fjernet evt lugt:kryds:

Det er ikke spor sjovt at stå med.

Behøver de være i soveværelset? Måske du kunne lukke døren og bryde vanen, før den starter?

[quote=lenschow;398902]Det er ikke spor sjovt at stå med.

Behøver de være i soveværelset? Måske du kunne lukke døren og bryde vanen, før den starter?[/quote]

Vores soveværelse er gennemgang til køkkenet, vi bor så småt, at det ville være umuligt at holde lukket, for vi går hele tiden igennem. Om natten og når de er alene hjemme, er de kun i stuen.

[quote=Vivi_Fletcher;398717]Jeg formoder Piss Off og Urine Off er meget ens?
Jeg bruger Urine Off og det lugter ikke ret meget i sig selv, men bruges til at fjerne lugten af kattetis - til det er det ret effektivt :ok:[/quote]
Det er det samme vi taler om. Jeg brugte det et par dage og så var det overstået. Men samtykker hvad de andre siger om at man selvfølgelig skal finde ud af om der er noget galt med katten.

Jeg har lige et spørgsmål:

Nini havde jo tisset i sengen et par gange og jeg tænker, at det måske var fordi der var mere stille der. Så jeg tænkte: kunne det være en ide, at sætte en kattebakke inde under sengen? Der ville godt kunne være en åben en, hvis jeg kan finde en gammel vaskebalje eller noget.
Eller ville det gøre, at han forbinder sengen med toilet?

:?

Når jeg har killinger, og de begynder at rende rundt i hele soveværelset, så sætter jeg en bakke eller to under sengen. Ellers er det sikkert som amen i kirken, at de efterlader “gaver” til mig der :tihi:

Så jeg vil mene det er en god idé. Som nogle har sagt, er der måske mere plads end de er vant til, og så er det en rigtig god idé at sætte flere bakker op. Efterhånden vil du kunne fjerne dem igen, når de bliver bedre til at holde sig indtil de når hen til bakken.

Sådan er det i hvert fald her, når jeg har killinger. Jeg ved godt dine er noget ældre, end når mine skal begynde at bakketræne, men i en periode, vil det sikkert være en god idé med flere bakker.

De har meget mindre plads her, end de havde før. Og noget jeg har tænkt på er, at dem der havde dem ikke har kunnet holde styr på evt uheld, for de var igang med ombygning af hele 1. sal, hvor der var bunker af brædder, pressening, plastik, cement, spande osv, så jeg tror simpelthen ikke de har opdaget at han tissede andre steder.

Vores hunkat Duchess, tisser i vores seng hvis vi flytter noget mad eller kattebakker fra stue etagen og tager det op på første sal…

Måske i har lavet en ændring som katten ikke bryder sig om…

Duchess’s holdt op det sekund vi rykkede tingene tilbage til den måde de var før.

Nej, vi har ingenting ændret :øhmm:

Alternativt så put dugen på sengen og sæt en bakke der og ryk den gradvis ned på gulvet - det kan være du kan have held med den metode

Jeg har aldrig afprøvet det - men nogle har haft held med at dryppe baldrian dråber i bakken og tiltrække katten på den måde. Personligt er jeg varsom med at eksperimentere for meget med duft i bakken… Men du kan overveje det

Jeg har sat en bakke under sengen og den bruger de flittigt- men det gør de jo også med de andre, bortset fra de par gange Nini har vcæret urenlig. Det er det der forvirrer mig…hvis nu han bare var urenlig generelt og/eller ikke ville bruge bakkerne, så kunne jeg bedre se et mønster, men han bruger bakkerne mange gange i løbet af dagen.
Vi må se hvad dyrlægen siger på mandag.

Hvis du sætter en et sted, hvor den ikke skal blive, så skal du rykke den lidt hver dag - væk derfra. Ellers laver du en ny vane et uønsket sted