Asani indlagt

Siden jeg nu endelig er blevet lukket ind i varmen her på KG igen, kan jeg jo
fortsætte min seneste sygdomssaga her.

Som overskriften siger, er Asani blevet indlagt. Det blev han for et par timer siden.

For dem, som ikke har læst forhistorien andetsteds, så holdt han op med at spise i
weekenden og var i går hos dyrlægen, hvor han blev rehydreret, fik noget sondemad
og noget kvalmestillende og fik taget blodprøver - bl.a. for en sikkerheds skyld en
prøve, der er blevet sendt til FIP-screening på grund af forhistorien med Cinnamon.
De test, de selv kunne lave, så fine nok ud bortset fra blodsukkeret, der var ret højt.
Ifølge den melding, jeg fik, gik de dog ud fra, det var en stressreaktion, fordi der var
et par sure katte i burene ved siden af.

Jeg fik ham med hjem. Da jeg lukkede ham ud af transportkassen, havde han haft
diarre, og det fortsatte i løbet af aftenen. På et tidspunkt fik jeg ham til at spise lidt -
og to minutter senere kastede han op fem gange, så jeg var ved at gå i panik. Men
da han ved midnatstid endelig var ved at komme sig over narkosen, så kvikkede han
op og endte faktisk med at spise lidt helt frivilligt.

I morges var han superkælen og spiste også lidt af sig selv, så jeg troede jo, at alt
var godt. Men derefter gik det mest ned ad bakke. Han ville ikke spise mere, han
drak heller ikke, og han sov det meste af tiden og virkede trykket. Så til sidst
ringede jeg til dyrlægen igen og fik en tid. Jeg følte mig simpelthen alt for
utilstrækkelig til at tage vare på ham.

Det var en anden dyrlæge end i går, og hun virkede til gengæld ret bekymret for den
høje måling på blodsukkeret og snakkede flere gange om “hvis det nu er
sukkersyge” :frowning: Så hun var ikke i tvivl om, at de skulle beholde ham, især da der
endnu ikke er kommet resultater af de prøver, der blev taget i går.

De vil så give ham væske (han var lidt dehydreret igen), mad, kvalmestillende og
også noget antibiotika, tror jeg, for at være på den sikre side, og så vil de tage
afførings- og urinprøver til nærmere undersøgelse. Hun ringer i morgen efter deres
morgenmøde med en opdatering.

Jeg er jo glad for, at han nu bliver passet på og behandlet, som han har brug for,
men på den anden side er det også næsten mere, end jeg kan bære. Og han var så
bange i dag. Det plejer han slet ikke at være. Så snart han får lov at komme ud af
kassen, så springer han omkring og snuser med halen højt løftet. I dag lå han bare
og rystede i sin kasse :ked:

Rigtig god bedring med ham -kramer

:frowning: nej nej nej :frowning: ikke flere trælse tråde om syge misser :frowning:
Sender alle positive og heaelnde tanker til lille Asani

Øv altså Ingrid.

Håber han snart får det meget bedre g dr. dyr snart findr ud af hvad lille Asani fejler så han kan få den rigtige behandling.

Årh nej :ked:

Håber virkelig de finder ud af hvad der er galt med ham, og at han bliver frisk igen…

Varme tanker og store knus til dig

:kram:

Øv osse :S

:kryds:God bedring til mis:kryds:

-kramer

For fa’en da Ingrid :trøste:
Jeg sender en masse gode vibrationer i din (og Asanis) retning :kryds::kryds::kryds:

:kram:

jeg krydser alle finger og alle haler og poter for Asani!!

Stakkels lille mis, jeg håber, at han snart er frisk igen :kram: :kram:

Åh nej dog :trøste:

God bedring til ham, og så krydser vi alle herhjemme fingrer og poter for at han hurtigt er på højkant igen :hjerte:

Håber det bedst for Asani :kryds: :kram:

Håber at de hurtigt finder ud af hvad der er galt med ham, og at han bliver frisk igen…

Varme tanker og store knus til dig Ingrid og -jegkrydser-jegkrydser-jegkrydser for Asani

-kramer

Krydser haler og poter her, for stakkels Asani.
Skulle det vise sig at være sukkersyge står jeg gerne til rådighed med min viden og erfaring. Telefonnummer etc kan du få i en PB hvis det bliver aktuelt.
Ved du om de laver den blodprøve der hedder Fructosamin? Det er en prøve der giver et overblik over blodsukkeret nogle uger tilbage. Min dyrlæge kan ikke lave den selv, men skal sendes til Tyskland.

Louise, du ved så meget om sukkersyge på kat. Er der mere end en slags? Normalt er det jo en livsstilssygdom - det er Asani vel for ung til?

Åh nej, det lyder godt nok ikke rart :frowning:

Der :kryds: :kryds: :kryds: alt hvad der krydses kan herfra for, at Asani hurtigt er helt fit-for-fight igen.
:kram:

Nej?! Øv osse… troede lige det gik bedre :frowning:
Krydser fingre og tæer og sender gode tanker… :kryds:

[QUOTE=louiseogbuster;666703]Krydser haler og poter her, for stakkels Asani.
Skulle det vise sig at være sukkersyge står jeg gerne til rådighed med min viden og erfaring. Telefonnummer etc kan du få i en PB hvis det bliver aktuelt.
Ved du om de laver den blodprøve der hedder Fructosamin? Det er en prøve der giver et overblik over blodsukkeret nogle uger tilbage. Min dyrlæge kan ikke lave den selv, men skal sendes til Tyskland.[/QUOTE]

Tak, Louise. Jeg har haft dig i tankerne allerede. Jeg håber selvfølgelig, at det viser sig slet ikke at være det - men hvis det er, så kontakter jeg dig! Tak for at tilbyde din hjælp!

Og ja, jeg tror, jeg hørte, de kaldte prøven Fructosamin. De kan heller ikke lave den selv, men jeg er ikke sikker på, hvor de har sendt den hen.

Det kan godt være, det er anderledes med katte end med mennesker. Men sukkersyge er jo i hvert fald ikke altid en livstilssygdom hos mennesker. Jeg håber da helt vildt, at hun tager fejl, og at dyrlægen fra i går havde ret i, at det bare var en stressreaktion! Det var ejeren, og han har i hvert fald mere erfaring end hende, jeg mødte i dag.

Ja lige så snart trolden er puttet, så vil jeg ihvertfald sætte mig til at læse lidt om sukkersyge, eller bare blodsukker i almindelighed hos katte.

Men en tanke jeg fik i går, og så glemte igen :dokdok:, at de jo har problemer med vandet flere steder på fyn. Plejer du at koge deres drikkevand?

[QUOTE=KKH;666732]Ja lige så snart trolden er puttet, så vil jeg ihvertfald sætte mig til at læse lidt om sukkersyge, eller bare blodsukker i almindelighed hos katte.

Men en tanke jeg fik i går, og så glemte igen :dokdok:, at de jo har problemer med vandet flere steder på fyn. Plejer du at koge deres drikkevand?[/QUOTE]

Det vidste jeg ikke - at der var problemer med vandet på Fyn? Men ja, jeg har faktisk kogt deres vand, siden de havde dårlige maver i foråret. Det er hændt en enkelt gang imellem, at jeg ikke har haft nok, der var afkølet, men det er faktisk sjældent.