Asani indlagt

:kryds::kryds::kryds: for at Asani kommer sig hurtigt

:kram:

Åh nej Ingrid, det gør mig meget ondt, håber han snart er frisk og hjemme hos dig igen :trøste:

:kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds:

rigtig mange trøsteknus og :kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds:
:trøste:

Mange :kryds: fingre og ønsker om god bedring til lille Asani.
-kramer

Nej, ikke mere sygdom til DIG, det er jo næsten mere end et menneske kan bære…for filan da også!!

Håber Asani snart er frisk igen…suk.

Jeg krydser alt hvad jeg overhovedet kan og sender gode vibrationer i retning af jer…håber at komme hjem til en positiv opdatering i morgen…

Han er vel ikke behandlet med binyrebarkhormon også? Det kan give akut sukkersyge, som går over…
VH
Susanne

Uha! God bedring med Asani! Puh det er så væmmeligt med syge katte. Og jeg ved ikkenoget om sukkersyge hos katte, men HVIS det er det, kan de så få insulin lissom mennesker? Og leve et godt (og langt) liv alligevel? :kryds::bebe::kryds::bebe::kryds::bebe::kryds::bebe::kryds::bebe: for en hurtig helbredelse!

Det eneste, jeg ved han er blevet behandlet med ud over at få væske og sondemad, er kvalmestillende.

Krydser mine fingre :frowning:

[QUOTE=TrekkieGrrrl;667122 Og jeg ved ikkenoget om sukkersyge hos katte, men HVIS det er det, kan de så få insulin lissom mennesker? Og leve et godt (og langt) liv alligevel? :kryds::bebe::kryds::bebe::kryds::bebe::kryds::bebe::kryds::bebe: for en hurtig helbredelse![/QUOTE]

Katte kan sagtens få insulin. Min Buster har jo sukkersyge, og han får samme slags insulin som jeg selv gør (Har Type 1), og alt tyder på at han også kan blive gammel. Måske tager sukkersygen et år men så er det sådan det skal være. Han har et godt liv selvom han får insulin. Den der har det værst når et dyr har sukkersyge er ejeren.

Rigtig god bedring med ham, håber de finder ud af hvad det er:)

Det var præcis samme fornemmelse jeg havde da Gucci OGSÅ begyndte at blive sløj. Jeg troede nemlig han “bare” var stresset og forvirret over Balloo. Men det tyder jo på at Balloo smittede Gucci med “hvad det end var for virus”… Krydser for at det er “ingenting” med Magic… Du har rigeligt at tænke på med Asani for tiden…

Opdatering: Alle test var negative! :thumbup: Ingen sukkersyge, ingen FIP.

Det er endnu ikke lykkedes at få en afføringsprøve fra Asani, men jeg har
en, der er fuld af grus, fra Magic, som de får, hvis ikke Asani har været på
potten, inden jeg skal hente ham kl. 15.30. De regner nu med, at det er
noget mave/tarm-historie, så begge katte får noget antibiotika, og Asani
skulle muligvis også have noget kortison? Men det får jeg alt sammen
mere at vide om, når han skal hentes.

Skulle der nu sidde nogen derude og have lyst til at sige “hvad sagde jeg”,
så sig det lige så stille inden i jer selv :høhø: Nej, det er jo trist og rigtig
synd for kattene, hvis lidt antibiotika kunne have hjulpet dem, havde de fået
det allerede mandag :S

Det var bare en god nyhed :thumbup:
Har sådan tænkt på dig og dine misser.:hjerte:
Selvfølgelig skidt at de ikke er friske endnu, men så godt at det ikke er denne forb… sygdom igen.
En gang antibiotika og begge er snart friske igen masser af :kryds::kryds::kryds: herfra for at det sker hurtigt :slight_smile:

:thumbup::rock::wehu: GODE nyheder og det er bare dejligt :thumbup:

Hvor det glæder mig, at han er ved at være ovenpå igen.

Visse dyrlæger har det med at indlægge og tage en masse prøver - andre dyrlæger giver antibiotika, hvis der ikke lige er en anden “indlysende” diagnose.
Dejligt med omhyggelige dyrlæger, men det kan blive meget dyrt i sidste ende.

jeg håber inderligt at det “blot” er en gang maveonde de har

Jeg går ud fra, at det betyder, at de værdier, der kunne tyde på en mulig FIP, ikke gjorde det?
Det er da en rigtig god nyhed, for det kan man jo ikke lade være med at frygte med sådan en ung kat. :slight_smile:

Magic og Asani får lige et par krydsede fingre mere i håb om at antibiotikaen kan gøre tricket.:kryds::kryds:

[QUOTE=Vivi_Fletcher;667377]Hvor det glæder mig, at han er ved at være ovenpå igen.

Visse dyrlæger har det med at indlægge og tage en masse prøver - andre dyrlæger giver antibiotika, hvis der ikke lige er en anden “indlysende” diagnose.
Dejligt med omhyggelige dyrlæger, men det kan blive meget dyrt i sidste ende.[/QUOTE]

Min bankkonto råber et meget højt og inderligt JA i baggrunden :S

Jeg vil så sige, at jeg i går nok næsten ville have insisteret på, at de indlagde ham, hvis de ikke selv havde foreslået det, for jeg følte mig slet ikke kompetent til at håndtere situationen, som den var. Men det kan selvfølgelig være, at situationen var, som den var, fordi han ikke i første omgang havde fået antibiotika :rolleyes:

Nå, men nu må jeg få det bedste ud af det, som det er. Og så se at få den lille fyr hjem igen, for han kan ikke lide at være der :frowning: