Aslan er væk - HAN ER HJEMME

Så har min søster fået henter fælden og stilt den under bænken ved opgange, da der er nogenlunde tørt der…

Jeg har sagt hun kunne ligge Aslans yndlinstæppe over, men ved ikke om hun har gjort det…

Har skrevet til alle den der hjalp da vi fandt Aslan plus min overbo og hans overbo at den står der, så hjælper de med at tjekke, da der i dagtimerne er katte der går rundt, og Aslan bevæger sig helst i mørke, hvor man ikke så godt kan se ham…

Han har heldigvis gode instinkter når det kommer til at være ude.

Han har også boet på en gård indtil jeg fik ham hvor han var 6-8 måneder :slight_smile:

6 Synes om

Sårene heler fint :slight_smile:

4 Synes om

Jeg har først set nu at jeg har fået en besked fra min nabo, med at en meget højlydt kat er gået i fælden, men det er ikke Aslan og min søster reagere ikke…

Jeg har skrevet af de gerne må lukke den ud, hvilket jeg håber de har

Min søster skriver at hun måtte tage til vagtlægen i frygt for blindtarmsbetændelse (det var det heldigvis ikke) og har sovet resten af natten hos en veninde, men er på vej hjem igen

2 Synes om

Men er det der han opholder sig? Hvis jeg har forstået det rigtigt, er han ikke vant til at færdes ude i jeres område? Hvorfra skulle han så vide hvilken opgang, der er jeres? Metoden med duftspor fra Simba, tror jeg ikke på.
I er nødt til at vide hvor han holder til og så sætte fælden der. Det er formentlig et trygt sted med mulighed for at skjule sig. Måske et buskads. Og med foder i fælden, som virker tillokkende. Her plejer dåsetun at virke ret effektivt.

6 Synes om

Han er set i nærheden af vores opgang, og Simba sidder ofte i vinduet ved opgangen.

Der er ikke mange tørre steder de steder han er set. Plus min søster og nabo kan holde øje med den der…

Hvis han ikke er fanget inden jeg kommer hjem på lørdag, så kan jeg flytte fælden og holde øje med ham.

De gange vi har set Aslan har det været steder hvor jeg få timer inden har gået med Simba.

Derfor er jeg overbevist om at Simbas lugt holder ham i området.

1 Synes om

Vil det dermed sige, at der ikke er nogen steder han kan søge ly for regn og blæst?
Undskyld jeg siger det ligeud, men jeg undrer mig over, at du kan sidde og hygge med Gizmo, mens din egen kat render forvildet rúndt og med garanti ikke forstår noget af det hele.
Stakkels lille Aslan, jeg har så forbandet ondt af dig :ked:

6 Synes om

Han er set i nærheden af vores opgang, og Simba sidder ofte i vinduet ved opgangen.

Hvornår er han sidst set der?

Der er ikke mange tørre steder de steder han er set. Plus min søster og nabo kan holde øje med den der…

Det forstår jeg ikke. Fælden er sat, så den er nem at holde øje med?

Hvis han ikke er fanget inden jeg kommer hjem på lørdag, så kan jeg flytte fælden og holde øje med ham.

Ved I hvor han er og bliver han fodret? Katte kan ikke tåle at faste så længe. Heldigvis har det regnet meget, så han har nok kunnet finde vand at drikke, men han har også brug for føde. På lørdag er der gået 10 dage siden han forsvandt. Det er lang tide for en kat at gå uden føde, når den er vant til at blive fodret.

De gange vi har set Aslan har det været steder hvor jeg få timer inden har gået med Simba.

Derfor er jeg overbevist om at Simbas lugt holder ham i området.

Det er jeg ikke. Og jeg ved ikke, hvilken duft, du hentyder til?
Derudover er det nu 4 dage siden, du tog hjemmefra og 5 dage siden du sidst så ham.
Jeg håber inderligt, at det lykkes for dig at finde ham, fange ham og få ham hjem igen :hjerte:
Men jeg kan ikke helt forstå din måde at håndtere det på, og jeg oplever det lidt som ligegyldighed, når jeg ser dig lægge billeder op af hygge med den kat, du passer, når man nu ved, at din egen er savnet :cry:

7 Synes om

Jeg har min søster og naboerne til at lede efter ham.

Han var ikke våd da jeg så ham, men fælden skal jo stå tørt.

Der er flere steder hvor jeg ikke kan eller må stille en fælde hvor han kan søge ly.

Jeg kan gøre lige så meget hjemme som jeg kan herfra.

Hvis han bliver fanget kan jeg blive hentet.

Han er i mine tanker hele tiden.

Jeg ved han blev sidst set i forgårs.

1 Synes om

Jeg ved ikke hvor han er i dagtimerne.

Han bliver set i skumringen når han er tæt på blokken.

Fælden skal jo stå tørt så foderet ikke regner væk, plus når katten går i, så skal den ikke sidde i regnvejr inden den bliver fundet (man kan jo også ikke sidde og se på fælden hele tiden).

Jeg er altså ikke ligeglad :rage: Hvis jeg var det ville jeg ikke sørge for det bliver ledet efter ham selvom jeg ikke er der…

Jeg har lovet at passe Gizmo, hvilket jeg gør.

Katte sætter duftspor når de går og når de rører ved planter/hegn osv.

Min søster går fortsat med Simba hver dag, og både hende og naboerne holder øje, også med fælden.

At lade Gizmo være alene i en uge ville jo ikke hjælpe Aslan. Og der er ingen grund til min datter skal sidde herhjemme og kukkelure bare fordi Aslan er væk. Hun er på Samsø festival med hendes far.

Jeg har ikke kræfter i benene til at gå i dagevis rundt i kvarteret, da jeg har betændelse i nervebanerne i benene og derned føleforstyrrelser. Det er også derfor jeg bruger krykker.

Det gør min søster og mine naboer for mig.

Jeg har skrevet i diverse grupper på facebook og har svaret dem jeg har fået beskeder fra.

Desværre har det været andre end Aslan der er set.

Jeg tager billeder af hvad der sker hvor jeg er, ligesom jeg gør når jeg er hjemme.

Og ja jeg sidder hele dagen med Gizmo. Min søster er derhjemme med Simba og sørger for at der er mad i fælden og at den bliver tømt hvis en kat der ikke er Aslan går i den.

1 Synes om

Hvis Gizmo kunne lide mine katte havde han været hjemme ved mig, men det kan han ikke. Derfor er jeg hos dem…

Ligeglad er nok det sidste jeg er :rage:

2 Synes om

Vores forskellige personligheder kan nemt misforståes.
Læs at, jeg tror ikke altid at alle kender hinanden godt nok til at forstå andres reaktion…

Man kan godt se at du mangler ham på det du skriver, men den støtte andre giver dig er ikke altid som den støtte du giver andre…

Du er bundet af dine pligter overfor dem du holder af, så ja du er tvunget til at være et andet sted end hvor du ønsker. Du ønsker at du kunne alt og at alt muligt ikke skete for din søster så hun kunne værer i den lejlighed hele tiden…

Du er ramt af at andres ferie er mere vigtig end din sjælefred.

Jeg oplever dig ikke som værende en superkvinde, men som en der også er nød til at følge andres krav, forventninger og rutiner. Det slider på dig fordi du ikke kan være alle steder.

Du skriver nøjagtig som du plejer, fordi det også er en måde at gøre din dag lidt normalt, så man ikke bliver helt så bange for at ens hverdag ændre udseende ( du ved han er væk, men tænker du på det vil du havde svært ved at gøre det andre kræver du skal. Hvorved man kan gå i stykker)
Så nej du er ikke forfærdelig, men du kæmper på den måde som du kan… og ja dette er mine tanker og jeg kan tage helt fejl, hvilket også er ok. Men blot mine tanker…

7 Synes om

Du beskriver det SÅ godt.

2 Synes om

Du er ikke lige glad med Aslan

Du har nogle ting og slås med som gør at du griber det and på denne måde du gør

At en anden vil gribe det and på en anden måde, gør ikke at du er lige glad

Undskyld

4 Synes om

Enig og vi handler alle ud fra den måde vi kan, med det vi har i os og er blevet givet. Så ja det er så rigtig

3 Synes om

Så er jeg endelig hjemme, jeg har nu sat fælden op omme ved kældertrappen som er tæt på der hvor se hoppede ud, måske Aslan GPS går tilbage dertil.

Og så håber jeg den kat der 3 gange er gået i fælden holder sig væk.

Jeg overvejede at stille den ovre ved plankeværket, men så får den et problem med robotplæneklipperen.

Så nu forsøger jeg her.

Simba har savnet mig og spandt og spandt og kiggede ulykkeligt da jeg gik ud med fælden, men blev glad for jeg kom igen.

Min søster tog hjem i formiddags (og nej fælden stod ikke ude til jeg kom), og Simba er ikke sååå glad for at være helt alene.

10 Synes om

Den robot plænen klipper
Køre uden om. Du sætter bare fælden der

Hvis det er stedet

Og de fleste robotter er gået til ro nu

Den kan sidde fast i tæppet, men jeg prøver lige ved kældertrappen først.

1 Synes om

Jeg tror Simba efterhånden har forstået at Aslan er væk, han er blevet mere klingy og bryder sig ikke om at være alene hjemme.

7 Synes om