At blive bedømt af en fremmed

Ja så har man prøvet det med. En helt fremmede dame som ikke kender mig på nogen måde, eller kender mine katte for den sags skyld bedømmer mig. :venter: Hun skrev at min kat ikke var udstillingsegnet, og det ene og det andet fis. Hun skrev at han havde alt for store øre og øjne, og at hans krop var helt forkert… Har aldrig oplevet noget lign, man kan sgu ikke udtale sig om folk man ikke kender. Det er sådan der virkelig bare kan ødelægge min dag, for hun påpegede at min kat havde store øjne på billeder fra hans første udstilling… Ja indrømmer da gerne at han var utryg, men hvad kan man ellers forvente når det er hans første udstilling?
Og dommeren Karl Preiss fortalte mig at jeg bare skulle blive ved med at udstille, og at efter et par udstillinger ville han blive mere van til det. Men hvis man kigger sig godt rundt på en udstilling så er der mange katte der ser lidt skræmte ud, det er jo en stor omvæltning for dem. Men hvis min kat ikke kan lide det? ja hvorfor opfører min hankat sig så kælen og elskværdig når han er afsted? Johh han er ikke så vild med andre katte, især ikke når det er fremmede. Men hvor mange katte kan det?
Personligt synes jeg at det går bedre og bedre for hver gang vi er afsted. :thumbup:

Jeg lader ikke hendes ord slå mig ud, for hun kender mig jo ikke…

Ja undskyld, men jeg ville bare lige komme ud med det, og dele det med nogle andre… Det skal lige siges at hun er “dømt” for at være en sur gammel dame, så det er ingen overraskelse at hun lukker sådan noget “lort” ud. Det skal lige siges at det ikke er noget jeg har oplevet herinde, men noget der er sket på et andet forum. Det eneste jeg har oplevet herinde er kun positive ting. :hjerte:

Knus Christina.

[QUOTE=PunkPerry;1099324]Ja så har man prøvet det med. En helt fremmede dame som ikke kender mig på nogen måde, eller kender mine katte for den sags skyld bedømmer mig. Hun skrev at min kat ikke var udstillingsegnet, og det ene og det andet fis. Hun skrev at han havde alt for store øre og øjne, og at hans krop var helt forkert… Har aldrig oplevet noget lign, man kan sgu ikke udtale sig om folk man ikke kender. Det er sådan der virkelig bare kan ødelægge min dag, for hun påpegede at min kat havde store øjne på billeder fra hans første udstilling… Ja indrømmer da gerne at han var utryg, men hvad kan man ellers forvente når det er hans første udstilling?
Og dommeren Karl Preiss fortalte mig at jeg bare skulle blive ved med at udstille, og at efter et par udstillinger ville han blive mere van til det. Men hvis man kigger sig godt rundt på en udstilling så er der mange katte der ser lidt skræmte ud, det er jo en stor omvæltning for dem. Men hvis min kat ikke kan lide det? ja hvorfor opfører min hankat sig så kælen og elskværdig når han er afsted? Johh han er ikke så vild med andre katte, især ikke når det er fremmede. Men hvor mange katte kan det?

Jeg lader ikke hendes ord slå mig ud, for hun kender mig jo ikke…

Ja undskyld, men jeg ville bare lige komme ud med det, og dele det med nogle andre… Det skal lige siges at hun er “dømt” for at være en sur gammel dame, så det er ingen overraskelse at hun lukker sådan noget “lort” ud. Det skal lige siges at det ikke er noget jeg har oplevet herinde, men noget der er sket på et andet forum. Det eneste jeg har oplevet herinde er kun positive ting. :hjerte:

Knus Christina.[/QUOTE]

Husk på at det er dommeren som dømmer og ikke alle andre.

Hun er måske bare bange for at din er for stor en konkurent til hendes egne katte :smiley:

Hehe det er så rigtigt nok. :slight_smile: Og de to gange jeg har været afsted har min kat kun fået ros.

Det kan sagtens være at hun er det, ved ikke om hun udstiller.

Øhmm nu er dine katte huskatte ? Så er der jo ikke som sådan en standard for hvor store ører eller øjne skal være, det hele handler blot om at den skal ligne det den er…en rigtig skøn stribemis :slight_smile:

Jep det er huskatte. :slight_smile: Mener faktisk der er nogle standarter for huskatte, men kan ikke huske helt præcist hvad det er, men hun er ikke dommer så er ligeglad med hendes mening.

Forresten kan jeg godt lide dit navn, min hankat hedder Momo. :thumbup:

Det var da usædvanligt dumt skrevet.

I FIFe-standarden http://www1.fifeweb.org/dnld/std/GEN-PART.pdf , s.124 ff, står der om huskattes ører og øjne, at de kan have enhver størrelse.

Kvinden kunne da ulejlige sig med at sætte sig ind i tingene, inden hun - uopfordret - vælter sine vurderinger ud.

vh

Andreas

[QUOTE=PunkPerry;1099338]Jep det er huskatte. :slight_smile: Mener faktisk der er nogle standarter for huskatte, men kan ikke huske helt præcist hvad det er, men hun er ikke dommer så er ligeglad med hendes mening.

Forresten kan jeg godt lide dit navn, min hankat hedder Momo. :thumbup:[/QUOTE]

Jo men hvis jeg husker korrekt, skal lige skynde mig at nævne jeg har ikke nærlæst standarden for huskatte, men der er der intet der siger hvor store de må være …som jeg læser det så skal katten blot være harmonisk all over :slight_smile:

Hehe, jeg tror faktisk næsten jeg ved hvem det er :fløjte:

Når det så er sagt, så er der skam en standard for huskatte, du kan selv gå ind på fifeweb.org og finde den. Men hovedpointen der er sådan set at huskatten skal være harmoniske og i flot kondition :slight_smile:

Mener jeg nemlig også at have hørt et sted, og det mener jeg nu selv at min dreng er. :slight_smile:

Hvorfor tager du dig af sådan noget? Det er da totalt ligegyldigt, hvad én fremmed mener om din kat.

Husk. at når man går hjem fra udstillingerne, er det altid med den dejligste kat - uanset hvordan det ellers er gået. :smiley:

Eife: Det kan godt være det er den samme vi snakker om… har haft flere sammenstød med hende, men alle de gange hun har lukket lort ud har jeg bare ignoreret hende, men når hun udtaler sig om noget hun ikke aner en dyt om bliver man sur… :thumbdown:

Kender godt det forum, og da må man ikke være for nærtagende. Ikke alt er sagt så negativt, som det bliver opfattet :slight_smile:

Som FinnFrode skriver… Lad det glide af… Det er da uendeligt ligegyldigt om en mener din kat er egnet til udstilling eller ej… Han er jo på udstilling uanset hvem, der mener hvad :slight_smile:
Jeg VED der er mange der synes mine batkatte er grimme (og med en lidt ekstrem race får man det tit at vide kan du tro :slight_smile: ), men herreste gud… så er det jo godt der er andre misser til dem :slight_smile:

Tak :slight_smile:

Jeg kan nu godt forstå du bli’r sådan lidt WTF over sådan en bemærlning.

Nu ved jeg ikke om det med store øjne er ment fordi katten så bange ud? For som du siger, så er de fleste katte utrygge i større eller mindre grad hos dommeren. Det er jo trods alt en helt ukendt person som pludselig tager sig friheder og løfter og gør ved :wink:
Plus de er omgivet af en masse andre katte. Det er der nogle der er bedre end andre til at abstrahere fra.

Min Adelie skælder næsten altid ud når hun lander på dommerbordet. Ikke fordi hun egentlig er sur, hun skal bare lige fortælle hvad hun synes om det hele. Og ser hun en anden kat for tæt på - som i Herning under Nomineringen - ja så sker det at hun bli’r rigtig sur (det kostede hende så en mulig nominering sidst :confused: )

Men det er skam ikke fordi hun ikke kan lider at være på udstilling. .Hun ELSKER når folk kommer og snakker med hende i hendes bur, og det må de hellere end gerne. Stod det til hende behøvede hun bare ikke at skulle UD fra det bur :wink: (og så burde alle de andre katte pænt holde sig hjemme ;))

Hende er der forresten osse en del der synes er både grim og uhyggelig L Det morer mig altid når man får sådanne bemærkninger fra publikum. Smag og behag er jo forskellig, og JEG ved hun er min sødeste og smukkeste Cornish Rex!

Du kan i øvrigt læse huskattens standard her http://www1.fifeweb.org/dnld/std/HCL-HCS.pdf hvis du har lyst :slight_smile: Jeg synes i hvert fald det var rart at have læst den, da jeg først startede (og et par gange sidenhen også), da jeg så vidste hvad det var meningen min kat skulle bedømmes efter :slight_smile:

Jeg havde i øvrigt også huskat med i Herning, men gik steward, så kom desværre ikke lige rundt og fandt huskatte hannerne

[QUOTE=TrekkieGrrrl;1099380]

Hende er der forresten osse en del der synes er både grim og uhyggelig [/quote]
Jamen, hun er da garanteret også ligeså Ond og Farlig som siatalerne! :uha: :slem:

Min Momo er lidt som du forklare, han er lidt utryg, men har ikke noget imod dommeren, men mere de fremmede katte. Ja han er lidt utryg, men det plejer nu at gå super godt. Og han opfører sig helt tosset inde i buret, han er kælen og elsker opmærksomhed. Og han vil gerne snakke med folk, men plejer også så vidt muligt at stille mig et godt stykke fra de andre katte, for det er dem han ikke er så vilde med. :slight_smile: Og især børn elsker han at blive nusset af, min nevø på 2 år og min Momo er bare pot og pande sammen. :hjerte:

Og jeg synes personligt at Cornish Rex er en meget smuk race. :slight_smile:

Eife: Tak for linket, det er gemt så kan jeg altid kigge på den :thumbup: Var desværre ikke med i Herning, var tilmeldt og det hele, men så skulle vi lige pludselig på afbudsrejse til Fuerteventura med svigerfamilien og det valgte jeg… :stuck_out_tongue: Udstille du huskatte?

Ikke normalt, der har jeg europé, men har lige haft en huskatte-pige (som i øvrigt blev BIS i Herning :D) med i Nr. Åby og Herning :slight_smile: