At godkende en killingekøber

[quote=de Vicio;449538]Jeg kan helt sikkert tilslutte mig den med mavefornemmelsen den skal være god, men for et par uger siden da jeg satte en annonce på Den blå avis var der en annonce på der fik det til at løbe koldt ned af ryggen. Der var 2 ældre (6 + 9 år) British Shorthair hankatte til salg den ene sortspotted og nu er der ikke så mange af dem i omløb så jeg tænkte straks på en fra mit eget opdræt netop 9 år gammel. I sin tid blev han solgt til et par sådan midt i 20`erne og jeg husker dem tydeligt da manden havde 2 A4 sider tæt beskrevet med spørgsmål som han ville have svar på. De havde ikke børn og dengang faldt det mig ikke ind at spørge om: hvad nu hvis I vil have børn, hvad så med katten? I teksten til annoncen står der at kattene aldrig har boet med børn så derfor tror jeg at det er begrundelsen til at de vil ja omplacere kattene, de koster kun 500 kr. for dem begge. Det er heldigvis første gang i de 17 år jeg har opdrættet at jeg har været ude for
dette så det må man vel sige er nådigt sluppet, men det gjorde ondt i sjælen at se annoncen.
Linda[/quote]

Den slipper man ud over ved at skrive i kontrakten at katten ikke kan omplaceres uden den først er tilbudt opdrætter - og at katten ikke kan skifte hjem uden dette er godkendt af opdrætter.

Men du kan vel kontakte dem og tilbyde at hjælpe med at finde et hjem?

Det er sket få gange her - jeg gør alt for at finde et nyt godt hjem og tilsidesætter hvad jeg selv har til salg

Det står også i de kontrakter jeg har idag, men dengang havde jeg ikke kontrakter hvilket jeg godt nu kan se var meget dumt! Jeg har faktisk forsøgt at kontakte dem men de svarer ikke, hvilket jeg vælger at tolke som de er meget kede af det/ flove, og i det mindste har de brugt penge på annoncen så de prøver da at finde det rigtige hjem til de 2 katte.
Linda

[quote=Lis Dahlstrøm;419821]Killingekøbere er ikke dumme - de er blevet bedre til at kontakte og besøge forskellige opdrættere. Heldigvis virker ofte netværket opdrættere imellem.

Køberne lærer simpelthen at sige det rigtige (også selvom de ikke mener det) for at få lov til at købe …[/quote]

[quote=lenschow;419854]Kan folk virkelig finde på det?
Ja det kan de vel…
Så ja købere kan skisme lyve når de vil.
Grimme mennesker de slags.[/quote]

[quote=Mislingen;419858]
Jeg forstår ikke folk vil lyve for at få lov til at købe og bruge penge på en killing, hvis de alligevel ikke vil behandle den godt :øhmm:[/quote]

Det er der desværre set en del grimme eksempler på, også ved omplacering af voksne katte.
Vi herinde fatter det ikke. Et par venner af mig har oplevet bunkevis af løgnehistorier fra ny ejer, hvor katten kun blev reddet ved et tilfælde - og ved årvågne kattevenner, der tog en forvildet mager kat til sig og tjekkede øretatoveringen…
Og hvad jeg ikke hører fra opdrættere om folk, der f eks ved skilsmisse eller småbørn (der kan give katten stress-adfærd), og som bare kommer og smider katten af på dørtrinet :uha:

Vi lever i en barsk mig-mig-mig-tid, hvor penge og status for mange tæller mere end tålmodighed, lydhørhed og barmhjertighed.
Det er svært at fatte, men man er nødt til at forholde sig til den tid, man lever i. Indrette sig efter det, og prøve på at ændre det.

Linda, jeg håber, at du får dine briter igen. Mail ejerne, ring til dem, sig, at der er no hard feelings, du vil bare gerne hjælpe med til, at kattene får det godt. Nogle gange må man bøje af og bøje af for at opnå kattens bedste. Det er ikke nemt, men jeg håber, at det lykkes dig at trænge igennem. :slight_smile:

[quote=Lis Dahlstrøm;419821]Killingekøbere er ikke dumme - de er blevet bedre til at kontakte og besøge forskellige opdrættere. Heldigvis virker ofte netværket opdrættere imellem.

Køberne lærer simpelthen at sige det rigtige (også selvom de ikke mener det) for at få lov til at købe …[/quote]

[quote=lenschow;419854]Kan folk virkelig finde på det?
Ja det kan de vel…
Så ja købere kan skisme lyve når de vil.
Grimme mennesker de slags.[/quote]

[quote=Mislingen;419858]
Jeg forstår ikke folk vil lyve for at få lov til at købe og bruge penge på en killing, hvis de alligevel ikke vil behandle den godt :øhmm:[/quote]

Det er der desværre set en del grimme eksempler på, også ved omplacering af voksne katte.
Vi herinde fatter det ikke. Et par venner af mig har oplevet bunkevis af løgnehistorier fra ny ejer, hvor katten kun blev reddet ved et tilfælde - og ved årvågne kattevenner, der tog en forvildet mager kat til sig og tjekkede øretatoveringen…
Og hvad jeg ikke hører fra opdrættere om folk, der f eks ved skilsmisse eller småbørn (der kan give katten stress-adfærd), og som bare kommer og smider katten af på dørtrinet :uha:

Vi lever i en barsk mig-mig-mig-tid, hvor penge og status for mange tæller mere end tålmodighed, lydhørhed og barmhjertighed.
Det er svært at fatte, men man er nødt til at forholde sig til den tid, man lever i. Indrette sig efter det, og prøve på at ændre det.

Linda, jeg håber, at du får dine briter igen. Mail dem, ring til ejerne, sig, at der er no hard feelings, du vil bare gerne hjælpe med til, at kattene får det godt. Nogle gange må man bøje af og bøje af for at opnå kattens bedste. Det er ikke nemt, men jeg håber, at det lykkes dig at trænge igennem. :slight_smile: