At holde op med at ryge

Ja, er der nogen som kender til det?

Uha, ja nu er det snart mange dage siden jeg røg den sidste smøg…
Helt nøjaggtigt den 20 januar, men det er stadig svært.

Jeg røg ca 30 cigaretter om dagen og har gjort det siden jeg var 13 år.
I dag er jeg 47 og jeg VIL ikke ryge mere og det går sådan set meget fint, men ind imellem er det bare sååå svært og jeg er så bange for de kiloer som kommer på, foreløbig er det blevet til et kilo men hvad så videre…
Uf, jeg er sulten hele tiden…

Nå, men nok om al den selvynk, jeg er stolt, så,mange dage uden røg…

Hurra.

Hilsen Lisbeth

Jeg kender det ikke for jeg har aldrig prøvet at ryge, men jeg vil lige sige at jeg synes det er en flot beslutning efter så mange år.

Godt gået :ok:

[quote=Ulla;333146]Jeg kender det ikke for jeg har aldrig prøvet at ryge, men jeg vil lige sige at jeg synes det er en flot beslutning efter så mange år.

Godt gået :ok:[/quote]

Tak Ulla, hvor er du sød

Jo, du kan tro jeg kender det. I år er det 3 år siden jeg røg min sidste smøg. Faktisk her i februar har jeg jubilæum :slight_smile:

Hold ud, det bliver nemmere som tiden går. Det er den første måned, der er sværest.

Tak Marianne.
Jeg kan mærke at det er blevet nemmere som tide er gået, men det er stadig svært.
Og jeg som er kronisk sulten…
Men jeg VIL ikke ryge mere.
Hilsen Lisbeth

Jeg har lige haft 10 års jubilæum som ikke-ryger. Og ja…det var svært, men i dag er jeg lykkelig for at jeg holdt ved dengang :slight_smile:

Jeg tog 10 kg på det første år, men har siden tabt dem igen, så det synes jeg ikke, du skal bekymre dig om nu. Læste også engang et sted, at man ikke “måtte” tænke på slankekur det første år efter rygestop. Og det tror jeg er et godt tip :ok: Man bruger så rigeligt af sin selvdisciplin på ikke at ryge :wink: Og hvis een ting vælter følger mere gerne med, så fokuser på rygestoppet. Det er mit bedste råd :slight_smile:

Synes det er godt gået indtil nu :thumbup: Den første tid er den sværeste, så du er allerede nået langt :wehu:

[quote=Beydana;333154]Jeg har lige haft 10 års jubilæum som ikke-ryger. Og ja…det var svært, men i dag er jeg lykkelig for at jeg holdt ved dengang :slight_smile:

Jeg tog 10 kg på det første år, men har siden tabt dem igen, så det synes jeg ikke, du skal bekymre dig om nu. Læste også engang et sted, at man ikke “måtte” tænke på slankekur det første år efter rygestop. Og det tror jeg er et godt tip :ok: Man bruger så rigeligt af sin selvdisciplin på ikke at ryge :wink: Og hvis een ting vælter følger mere gerne med, så fokuser på rygestoppet. Det er mit bedste råd :slight_smile:

Synes det er godt gået indtil nu :thumbup: Den første tid er den sværeste, så du er allerede nået langt :wehu:[/quote]

Jeg tror at du har helt ret.
Jeg har besluttet at først vil jeg tænke på at ikke ryge, siden må det være vægten.
Man kan jo ikke tage alle goderne på en gang…

Jeg kender det også :slight_smile:

Til sommer er det 16 år siden, at jeg stoppede med at ryge.

Nu har jeg ALDRIG lyst til at ryge mere, og det er også rigtigt, at det er
sværest i starten, men der gik godt nok nogle år, før jeg kunne tage et
glas rødvin, uden at den lille rygedjævel sad og hviskede på min skulder.

Det er supergodt gået Lisbeth :ok: Hold ud - du vil ikke fortryde det :slight_smile:

[quote=Charlotte Oeh.;333156]Jeg kender det også :slight_smile:

Til sommer er det 16 år siden, at jeg stoppede med at ryge.

Nu har jeg ALDRIG lyst til at ryge mere, og det er også rigtigt, at det er
sværest i starten, men der gik godt nok nogle år, før jeg kunne tage et
glas rødvin, uden at den lille rygedjævel sad og hviskede på min skulder.

Det er supergodt gået Lisbeth :ok: Hold ud - du vil ikke fortryde det :)[/quote]

Tak Charlotte…
Jeg frygter også at aldrig kunne tage et glas rødvin uden at savne en smøg…

Men jeg VIL ikke ryge mere…

Kæreste Lisbeth.

Jeg har aldrig røget - og derfor i sagens natur ved jeg ikke, hvor svært det er at holde op med at ryge.

Alligevel er jeg meget meget imponeret over både Tommy og dig.
I er nogle seje mennesker.

Der er så mange, der siger: Vi kan ikke holde op.

I siger: Vi vil holde op. :yatta: :yatta:

Først vil jeg sige tillykke til dig for din beslutning om at ændre dit liv til et røgfrit liv, og tillykke med de første 16 røgfrie dage :thumbup: godt begyndt er halv fuldendt :thumbup:

Jeg har også været storryger og stoppede efter 28 år som ryger, og har 7 års dag for mit rygestop den 1. maj i år :wehu:Jeg syntes ikke det var specielt svært. Jeg havde et mislykket forsøg 6.måneder før, men ved næste beslutning lykkedes det, og det vil det forsætte med at gøre resten af mit liv, jeg ønsker ikke på nogen måde at ryge igen :slight_smile:

Nyd din beslutning, dvæl ved din sejr over de dage der er gået :ok: Tag det ind og fornem det, det er en sejr :ok: Det er vigtigt at du fokuserer på de gevinster du dagligt oplever ved ikke at være ryger længere, såsom et rent og røgfrit miljø, bedre helbred, konditionen bedres og pengene til røg kan bruges bedre…:yah:

Held og lykke fremover… og skriv gerne herinde og del dine tanker med os :slight_smile:

[quote=Mona Jensen;333159]Kæreste Lisbeth.

Jeg har aldrig røget - og derfor i sagens natur ved jeg ikke, hvor svært det er at holde op med at ryge.

Alligevel er jeg meget meget imponeret over både Tommy og dig.
I er nogle seje mennesker.

Der er så mange, der siger: Vi kan ikke holde op.

I siger: Vi vil holde op. :yatta: :yatta:[/quote]

Tak søde Mona
Og tak for din opmuntribg med glade vittigheder.
Det luner kan du tro…

[quote=Mie;333162]Først vil jeg sige tillykke til dig for din beslutning om at ændre dit liv til et røgfrit liv, og tillykke med de første 16 røgfrie dage :thumbup: godt begyndt er halv fuldendt :thumbup:

Jeg har også været storryger og stoppede efter 28 år som ryger, og har 7 års dag for mit rygestop den 1. maj i år :wehu:Jeg syntes ikke det var specielt svært. Jeg havde et mislykket forsøg 6.måneder før, men ved næste beslutning lykkedes det, og det vil det forsætte med at gøre resten af mit liv, jeg ønsker ikke på nogen måde at ryge igen :slight_smile:

Nyd din beslutning, dvæl ved din sejr over de dage der er gået :ok: Tag det ind og fornem det, det er en sejr :ok: Det er vigtigt at du fokuserer på de gevinster du dagligt oplever ikke at være ryger længere, såsom et rent og røgfrit miljø, bedre helbred, konditionen bedres og pengene til røg kan bruges bedre…:yah:

Held og lykke fremover… og skriv gerne herinde og del dine tanker med os :)[/quote]

Tak skal du have.
Ja, jeg har prøvert før…
Men denne gang går det meget bedre.
Før hvor jeg har prøvet har det bare ikke ville lykkedes…
Jeg havde så meget selvmedlidenhed, kunne ikke sove, var ked og trist af det hele…

Men denne gang er det som om at nu er det nu
Både min mand og jeg VIL ikke mere…
Så må det med kiloerne komme senere.
Heldigvis er vi begge to slanke som nok godt kan tåle et par kiloer på sidebenene
Det SKAL bare gå.
JEG VIL IKKE RYGE MERE…
Bare det at skulle fortælle jer at jeg ikke kunne holde det, nej det gør jeg ikke…

Sikke en dejlig beslutning du har taget…

Jeg har forsøgt et par gange, men jeg er begyndt igen hver gang…
lige pt venter jeg på at jeg kan finde lysten til at holde op igen, og jeg ved den kommer igen,j eg er nemlig også træt af at være ryger,af at være afhængig af de pokkers cigaretter.

Jeg ved jeg kan holde op, jeg skal bare finde viljen

Mona, du har ret, der er ikke noget der hedder jeg kan ikke…

Lisbeth endnu en gang, godt gået…

smiler lidt,af den med rødvinen…Jeg har ikke drukket i lidt over 13 år, og ind imellem savner jeg et glas vin til maden… men det er hurtigt over, da jeg ved at jeg ikke ville kunne nøjes med et glas, hvis jeg først drikker et…
et godt ordsprog ang afhængighed, en er aldrig nok og tusind er for mange

Hvis det kan være en trøst - Stofskiftet ændrer sig, når man holder op med at ryge, og så tager man på, MEN når det har stabiliseret sig, taber man sig igen stille og roligt (med mindre man erstatter cigaretterne med slik og kager).

Ja Hanne, det med afhængihed er noget værre noget…

Vi besluttede allerede i november at vi ville holdde op med at ryge…
Så vi havde lang tid til at vænne os til tanken og tror at det er det har gjort at det er knap så svært denne gang…
Nemt er det desværre ikke…
Men syntes at det går sådan nogenlunde.
Men indimellem så får jeg altså sådan en selvmedlidenhed…

Men Nøj hvor jeg tygger nikotintyggegummi…
Det hjælper syntes jeg.
Tommy, min mand har bare taget en “kold tyrker” og det går også helt fint.
Det vi frygtede mest var at vi ville ryge i totterne på hinanden, detr ville jeg bare ikke kunne bære…
Men som sagt, så går det nogenlunde, men indimellem, den her selvmedlidenhed.
Men vi VIL ikke ryge mere.
Og håber sådan at det kan lade sig gøre.

Jeg er og vil aldrig nogensinde være en som kan være en dommer over ting som jeg ved hvor svært det er at lade være med…

Et lille tip:
Læg hver dag de penge, I ellers ville have brugt på cigaretter, i en stor, gennemsigtig krukke og fryd jer over synet.
Hver den 1. kan I så bruge pengene på lidt luxus.

[quote=Mega;333214]Et lille tip:
Læg hver dag de penge, I ellers ville have brugt på cigaretter, i en stor, gennemsigtig krukke og fryd jer over synet.
Hver den 1. kan I så bruge pengene på lidt luxus.[/quote]

God ide, sikken luksus vi må få, eller misserne hi hi

[quote=Mega;333214]Et lille tip:
Læg hver dag de penge, I ellers ville have brugt på cigaretter, i en stor, gennemsigtig krukke og fryd jer over synet.
Hver den 1. kan I så bruge pengene på lidt luxus.[/quote]

Sørens moster og onkel rejser til Gran Canaria 3-4 gange om året for de penge de ellers ville have brugt på cigaretter… :rock:

Så det med selvforkælelsen tror jeg også på…

(Siges det forsigtigt fra en ikke-ryger…)

[quote=Bølle-missen;333220]Sørens moster og onkel rejser til Gran Canaria 3-4 gange om året for de penge de ellers ville have brugt på cigaretter… :rock:

Så det med selvforkælelsen tror jeg også på…

(Siges det forsigtigt fra en ikke-ryger…)[/quote]

Ja det gør jeg også…
Men vi kan ikke nænne at rejse fra misserne hi hi
Vi må finde på noget andet godt i stedet…MAD