At prioritere sine katte

Tak Signe - ja jeg gloede godt nok lidt da jeg så det:-)

Og så grinede jeg godt nok ret højt:-)

MVH

Jeg bor i et lejet hus med have, ikke så stort igen, huset ca 95 kvadratmeter og indhegent have på ca 100 kvadratmeter, og har PT 2 katte og ventet 2 mere hjem til September, og jeg kan godt ha’ flere og er enlig og er førtidspensionist, det kan man godt ha’ råd til, jeg vælger bare en masse andre ting fra så som at gå i byen, købe en masse tøj og så videre, og nej, jeg keder mig ikke.
Så sikke da noget sluder man skal være velhavende for at ha’ flere katte, det er et spørgsmål om at priotere.

Jeg prioriterer/vælger ikke kattene på den måde, at jeg tænker “nej…i aften vil jeg være hjemme sammen med dem” og derfor siger nej til andre ting.
Men det er så heller ikke sikkert kattene ville være hjemme lige dén aften :rock::rock:

De har deres frihed, som jeg har min…og hvis jeg eks. ikke er hjemme i længere tid, er der nogen til at sørge for kattene.

Prioritering ville være noget med at melde afbud til enten arbejde eller en anden aftale, såfremt der skete et eller andet med en af kattene der eks. nødvendiggjorde dyrlægebesøg, så ville der ikke være tvivl om hvad jeg valgte

Lidt offtopic: Jeg troede du havde 4 katte??
Var det ikke dig der fik de der to brune “tingester” B & B (kan ikke huske racen) :høhø:

Enig med dig Felis - dog er jeg et meget eftertragtet menneske, så jeg må af og til melde fra for ikke at rende til noget hver aften:-) (joke:-))

Nej helt ærligt - gik mine dyr ude ville jeg nok også se anderledes på det. Jeg er stadig af den holdning, at hvis jeg en dag får mulighed for det, så skal de ud alt det de vil. Indtil da må de nøjes med fri adgang til løbegården (som skal bygges ud jubiii:-)) 24-7

KH

Jeg synes ikke, jeg fravælger hygge arrangementer pga prioritering af samvær med misserne, men jeg er heller ikke ude hver aften.

[quote=lenschow;234762]Er dette til mig?
Undskyld men hvad pokker er det for noget at skrive til et menneske, som man ikke kender.
Tak for et virkelig godt grin - jeg elsker gode jokes:ok:
[/quote]

Præcis hvad er du utilfreds med i det svar?

[quote=Sheer;234800]Ja, den var godt nok lidt ved siden af. Jeg tror Thulemanden her giver os et eksempel på hvordan man kan opfatte single-hed forskelligt, måske i kombi med lidt udadprojicering (se her kom hobbypsykoanalytikeren frem igen…

Jeg kan i øvrigt anbefale filmen Swingers (og om), hvis man som mand har lyst til at kigge lidt indad. Det skal nok gå, min kære Thulemanden. :slight_smile: Du skal nok finde den rette, bare du husker at gå i bad et par gange om ugen.
[/quote]

Besynderligt angreb - hvad er der galt med folk her på dette sted?

Jeg vil da gerne komme med en “analyse” af hvordan jeg fortolkede dit indlæg også selv om jeg ved man bør forholde sig til det skrevne uden at tænke på hensigten bag…men lige i dette tilfælde kan jeg altså ikke lade være, for jeg synes også det var et “spøjst svar” … :rock::rock::rock:

[quote=Thulemanden;234507]At svare på oplægget er nok at bede om problemer, men det er lidt iøjnefaldende at have 4 katte som enlig.

= Stakkels enlige person…har du ikke et liv, siden det er nødvendigt at have så mange katte som erstatning/adspredelse :S

Er man ikke temmelig velhavende bor du nok i lejlighed, og der er 4 katte rimeligt meget selv i en 3V. De færreste enlige vil bruge penge på vanvittigt store lejligheder. F.eks. kunne jeg ikke drømme om at betale for et ekstra værelse som står ubrugt. En altan ville dog være ok :slight_smile: Men det er der ikke lige råd til her i området. Især fordi det kræver en 3V.

= Dit image som katteelsker lider under at du kan finde på, at stavle 4 katte ind i en lille lejlighed, blot for din egen skyld

At dine kattehensyn samtidig fratager dig ønsket og elsket socialt liv, selvom du elsker tiden med dine katte lige så meget, så er det en god ide at tænke efter.

= Kattene lyder kun som en dårlig undskyldning for at du er en enlig stakkel uden et socialt liv -what

Så tænk efter om dine katte med så godt selskab som 3 andre katte, ville lide under at du var væk 2-3 timer om ugen på cafe. Katte kan jo selv lide lidt eventyr, så de vil unde dig det godt, og gensynsglæden så meget større.

= Get a life

[/quote]

-engel-engel

Helt personligt - og jeg taler så kun for mig selv - har jeg svært ved at tage nogen seriøst, der “gemmer sig” bag et nick, ikke gider skrive en præsentation af dem selv eller i det mindste underskrive sig med et navn.
Gør man det, går der i hvert fald lang tid, før man lærer dig at kende og respekterer hvad du står for.

[quote=Vivi_Fletcher;235197]Helt personligt - og jeg taler så kun for mig selv - har jeg svært ved at tage nogen seriøst, der “gemmer sig” bag et nick, ikke gider skrive en præsentation af dem selv eller i det mindste underskrive sig med et navn.
Gør man det, går der i hvert fald lang tid, før man lærer dig at kende og respekterer hvad du står for.[/quote]

Dette er en af mine KÆPHESTE…-balloons

Jeg har slet ikke lyst til at svare eller deltage i en tråd,
hvor jeg ikke fornemmer en person bag. -surrender

I min bog er det almindelig høflighed, at man præsenterer sig ganske kort.

Ingen beder jo om en novelle.

Jeg læste det på samme måde som Felis…

Men velkommen til da - det var så dit første indlæg læst af mig :slight_smile:

MVH

Ref: Tråd: http://www.kattegale.dk/forum/showthread.php?t=11038

Det er faldet nogle deltagere for brystet at undertegnede benytter et anonymt nick og de bruger bl.a. det til kritik og overfald og nedgørelse bl.a. ved at stemme negativt hvis man ikke ligefrem skrev et personligt svar.

Det som bare bør undre disse personer, er at der er flere andre med anonyme nick, som de ikke kritiserer, så man må undre sig over om det er den virkelige årsag til kritikken.

Udover fredede personer med nick er der personer som deltager lignende anonymt i og med de kun anbringer et fornavn - hvorfor kritiserer du/I ikke dem? :argh:

Den person jeg svarede (Felis) har heller ikke nogen profil udfyldt eller andre personlige oplysninger, og hende har du/I åbenbart ingen problemer med ‘at tage seriøst’ af den grund, selvom I skriver det modsatte om mig. :argh:Hvorfor mon?

Hvad er den virkelige årsag til disse uvenlige angreb?
Hvilket element er årsag til den selektive behandling?
Alle de andre ‘anonyme’ er forøvrigt kvinder eller anvender kvindenick og navne.

Ydermere er nick ikke ulovlige på dette forum, og hvem skal have kritik for at overholde reglerne? Og jeres accept af andres nick (Felis) og fornavne giver jo ingen foranledning til at antage at jeg ikke også kan bruge dette. Ej heller bør menige medlemmer forsøge at lave monderatorernes regler om, når nu det er tilladt med nick og fornavne (som kan være frit opfundet, som alle navne - hvor ved I fra deres navne er rigtige?)

Desuden bør enhver vide, og 99,9% ved at der er forskellige risici ved at optræde personligt i den slags forum, hvor folk tydeligvis bliver uenige over følelesmæssige holdninger til f.eks. katte og bliver fornærmede over svar der ikke lige passer dem på deres spørgsmål.

Inden man ved af det, ligger der en eller anden og ringer om natten og sender ubestilte postordre-varer. -kaisålæredet

Der er flere andre problemer med at enhver kan kortlægge individers færden på nettet, som er beskrevet mange steder.

Så det virker ganske uansvarligt og naivt, at give sit navn, hvorefter enhver kan slå din adresse på på eniro.dk og krak.

Kritikken fra de aktive er altså ikke konsekvent i overensstemmelse med deres egne argumenter og forklaringer og der må ligge noget andet bag. Måske skulle jeg have taget et kvindenick…

På et andet forum, findes en meget jaloux mandlig deltager (den eneste) og han angriber konstant med ‘uansvarlighed’ og ‘idiotisk’ på alle mine indlæg, men freder de andre kvinder for kritik af samme emner. Det fik mig også til at spekulere på at tage et kvindenick.

Hvis I vil have et afbalanceret og naturligt forum, bør I ikke være så uvelkomne overfor folk med et mandligt nick. Ellers bliver det hurtigt en uformel lukket kvindeklub. -kaisålæredet

[QUOTE=Thulemanden;235458]Ref: Tråd: http://www.kattegale.dk/forum/showthread.php?t=11038

Det er faldet nogle deltagere for brystet at undertegnede benytter et anonymt nick og de bruger bl.a. det til kritik og overfald og nedgørelse bl.a. ved at stemme negativt hvis man ikke ligefrem skrev et personligt svar.

Det som bare bør undre disse personer, er at der er flere andre med anonyme nick, som de ikke kritiserer, så man må undre sig over om det er den virkelige årsag til kritikken.

Udover fredede personer med nick er der personer som deltager lignende anonymt i og med de kun anbringer et fornavn - hvorfor kritiserer du/I ikke dem? :argh:

Den person jeg svarede (Felis) har heller ikke nogen profil udfyldt eller andre personlige oplysninger, og hende har du/I åbenbart ingen problemer med ‘at tage seriøst’ af den grund, selvom I skriver det modsatte om mig. :argh:Hvorfor mon?

Hvad er den virkelige årsag til disse uvenlige angreb?
Hvilket element er årsag til den selektive behandling?
Alle de andre ‘anonyme’ er forøvrigt kvinder eller anvender kvindenick og navne.

Ydermere er nick ikke ulovlige på dette forum, og hvem skal have kritik for at overholde reglerne? Og jeres accept af andres nick (Felis) og fornavne giver jo ingen foranledning til at antage at jeg ikke også kan bruge dette. Ej heller bør menige medlemmer forsøge at lave monderatorernes regler om, når nu det er tilladt med nick og fornavne (som kan være frit opfundet, som alle navne - hvor ved I fra deres navne er rigtige?)

Desuden bør enhver vide, og 99,9% ved at der er forskellige risici ved at optræde personligt i den slags forum, hvor folk tydeligvis bliver uenige over følelesmæssige holdninger til f.eks. katte og bliver fornærmede over svar der ikke lige passer dem på deres spørgsmål.

Inden man ved af det, ligger der en eller anden og ringer om natten og sender ubestilte postordre-varer. -kaisålæredet

Der er flere andre problemer med at enhver kan kortlægge individers færden på nettet, som er beskrevet mange steder.

Så det virker ganske uansvarligt og naivt, at give sit navn, hvorefter enhver kan slå din adresse på på eniro.dk og krak.

Kritikken fra de aktive er altså ikke konsekvent i overensstemmelse med deres egne argumenter og forklaringer og der må ligge noget andet bag. Måske skulle jeg have taget et kvindenick…

På et andet forum, findes en meget jaloux mandlig deltager (den eneste) og han angriber konstant med ‘uansvarlighed’ og ‘idiotisk’ på alle mine indlæg, men freder de andre kvinder for kritik af samme emner. Det fik mig også til at spekulere på at tage et kvindenick.

Hvis I vil have et afbalanceret og naturligt forum, bør I ikke være så uvelkomne overfor folk med et mandligt nick. Ellers bliver det hurtigt en uformel lukket kvindeklub. -kaisålæredet[/QUOTE]

For mit eget vedkommende, så er jeg ligeglad med om du bruger nick eller ej - Jeg selv har valgt at bruge mit fornavn - Jeg har en hjemmeside, så enhver der ønsker det kan sagtens finde mit fulde navn og adresse …Jeg frygter bestemt ikke opringninger om natten eller uønskede postordre leveringer …Hvorfor skulle jeg det, jeg tilsigter ikke at få fjender herinde ( og det mener jeg du ihærdig forsøger )

Nu har jeg ‘luret’ på dig på et andet forum osse, og da jeg er kendt for at kalde en spade for en spade, så vil jeg gerne ganske åbenlyst fortælle hvordan jeg opfatter ‘dig’ eller rettere dine indlæg …Jeg er ganske sikker på, at du vælger at være provokerende i dine svar, og til tider ganske uforskammet …På mig virker du som et ‘hankøn’ som ganske enkelt mangler ‘sten’ i boksehandsken overfor dit eget køn, istedet forsøger du at PUSTE dig op overfor kvindekønnet …Og jeg må betro dig, det er en om’er det virker ikke på os kvinder :slight_smile:

Engang imellem har jeg sgu så ondt af de stakkels svage mænd :slight_smile:

Hej alle

På kattegale er det 100% i orden at vælge at have et nick der ikke er beskrivende for hvad man hedder er hvem man er. Der er intet krav om en præsentation, men vi opfordrer helt sikkert til at man gør det som almen høflighed, og som en måde at sikre at man fremstår seriøs

På fora må man som ny påregne at bruge lidt tid på at lære tonen og de andre brugeres forventning til en selv at kende. Som ny kan man hurtigt skrive ting der falder andre brugere for brystet. For at undgå dette bør man gennemlæse det man har skrevet og påtænke om det i øvrigt stemmer blot en smule overens med den øvrige stil på forummet…

Som ny bruger er det en god ide at tage til sig hvis andre brugere reagerer kraftigt over et indlæg - det har ofte en årsag! Som gammel bruger bør man ubetinget give en chance mere for at den nye skal have en mulighed for at rette fejlen.

Admins er af samme tolkning på indlæg 36 som de øvrige deltagere i tråden. Hvis de bunder i en uheldig formulering bedes du blot omskrive hvad du reelt gerne ville sige. Hvis det bunder i - som Alice mener - at du ønsker at provokere og bruge kattegale som slagmark, så bedes du som bruger finde andre fora at være på.

Alle kan formulere sig uheldigt og det skal ikke ligge nogen til last hvordan de har været på andre fora!! Alle er velkomne på kattegale uanset præsentation og Nickname - men man er ikke velkommen hvis formålet med medlemskabet ikke er at bidrage positivt til forummets fællesskab.

MVH
Admins

[quote=Mona Jensen;235198]Dette er en af mine KÆPHESTE…-balloons

Jeg har slet ikke lyst til at svare eller deltage i en tråd,
hvor jeg ikke fornemmer en person bag. -surrender

I min bog er det almindelig høflighed, at man præsenterer sig ganske kort.

Ingen beder jo om en novelle.[/quote]

Ja jeg kan simpelthen ikke forstå at man ikke vil lave det obligatorisk at alle SKAL lave en præsentation FØR man kan skrive på forum. Jeg siger ikke at man skal skrive en roman, men eet par ord om man er mand/kvinde har XXX dyr osv.
Jeg synes det er dybt useriøst og flabet ikke at lave en præsentation af sig selv som helt ny på forum:thumbdown:

[quote=Admin;235462]Hej alle
. Der er intet krav om en præsentation, Admins[/quote]

Nej men det burde der altså være i mine øjne :slight_smile:

“På mig virker du som et ‘hankøn’ som ganske enkelt mangler ‘sten’ i boksehandsken overfor dit eget køn”

De personlige angreb er nok uden interesse for andre, og kan nok med fordel lægges i PM for alle.

Jeg har nu ikke noget ønske om at anvende boksehandsker med eller uden sten overfor nogen, og det undrer mig, at du mener det er noget mænd gør ud i, eller bør gøre. Det lyder som en stereotyp fordom?

Men det her bliver alt for hurtigt “os mod dem”, så jeg ser ikke nogen udsigt til forbedring gennem mere kommunikation om det emne.

Og så skal ingen deltager jo tvinges til at ændre sine meninger, fordi nogle vælger at lægge negative fortolkninger i skoene på folks intentioner. Kvindesolidaritet eller ej. Sålænge man overholder de nedskrevne tydelige regler, skal alle, også mænd, have deres ytrings- og tankefrihed.

Skriver man et indlæg med problematiske forhold i et debatforum, må man være forberedt på svar, som ikke nødvendigvis stemmer overens med ens egne ønsker og forhåbninger til svaret. Hadefulde angreb mod svareren og insinuationer (noget perfidt med dating, singles, swingers og badefrekvens) hjælper ikke på løsningen af de problematiske forhold.

Jeg kan kun foreslå at det ændres fra “debatforum” til “gensidig bekræftelse” og I tydeligt angiver, at mænd skal holde sig væk.

Hej Mona

Når du “slet ikke har lyst til at svare eller deltage” - men gør det alligevel - hvad er så forklaringen? At du i virkelighed har lyst, men bare ville være negativ?

Jeg vil jo gerne fornemme personen bag, men den slags modstridende udsagn og handlinger gør det svært at fornemme personen. :pote:

Nå, nu må jeg forlade jer, for Tatja fortjener efter en stor kattevask af mit ansigt, at komme ud i haverne hernede.

[quote=Thulemanden;235491]Hej Mona

Når du “slet ikke har lyst til at svare eller deltage” - men gør det alligevel - hvad er så forklaringen? At du i virkelighed har lyst, men bare ville være negativ?

Jeg vil jo gerne fornemme personen bag, men den slags modstridende udsagn og handlinger gør det svært at fornemme personen. :pote:[/quote]

Du får en oplysning - den forholder du dig ikke til. -surrender

Hvad er grunden til, at du ikke præsenterer dig :?
Kram fra Mona til dig…