Jeg er NØDT til at svare dig på dette
[QUOTE=Tonks;541894]Han har da selvfølgelig kattebakken så han kan komme på, men jeg NÆGTER at indse at han ikke kan komme til at lave udenfor! Han er jo en kat! Katte burde kunne lave alle vegne! Og udenfor kan da vel være lige så god som gulvet under kommoden hvor han ikke kan komme til at grave det ned som han jo gerne vil! :S
Han er en kat ja, men hvad du mener en kat BØR kunne er ikke realistisk. Du er en katteejer, forstår jeg, men en med meget lille viden, fremgår det her. Jeg synes du skulle tage dig tid til at lære mere om katte, som jeg synes du BURDE kunne finde info om alle vegne.
Intet dyr bør iøvrigt kyles ud for at udvise en NATRULIG adfærd, som DU SELV har lært ham - nemlig at tisse i bakken! Tag i stedet ansvar for det, som DU selv har lært din kat.
Jeg troede der var nogen der havde en eller anden god idé til hvordan jeg kan få det til at lykkes, og jeg har fået nogen rigtig gode ideer!
Men synes ikke alle de bemærkninger om at jeg burde få en tøjkat eller ikke have kat er på sin plads! Der er ikke noget galt med at stille krav til sine dyr eller sig selv!
Ja og nej - det er fint at stille krav til sine katte, hvis man også samtidig stiller krav til sig selv som ejer. Din kat gør det, som DU har lært ham.
Hvad hvis min hund besluttede sig for at hun kun kunne tisse på velkomstmåtten? Skulle jeg så bare lade hende gøre det fordi det var dét hun selv ville??
Eller hvis Chapper fandt ud af at sengen er et godt sted at tisse, skulle jeg så købe en ekstraseng han kunne få lov til at tisse i??
Helt ærlig… gør du grin med os herinde?
Det er dyr! Og jeg ELSKER mine dyr!!! Men det er stadigvæk mest dem der skal indordne sig efter mine forhold og ikke omvendt. Selvfølgelig til en hvis grad! Man skal tage hensyn til sine dyr. Men de får squ ikke lov til at diktere hele verdenen herhjemme![/QUOTE]
Det er dyr, men du er også et dyr selv. Du har lært at tisse et bestemt sted takket være dine forældre - det er sandelig ikke medfødt at sidde på et toilet og tørre sig. Troede du det?
På akkurat samme måde har du lært din kat at bruge en bakke - i stedet for at skubbe al ansvar fra dig, så ville det klæde dig at vise dit dyr den forståelse som folk foreslår her.
Jeg advarer dig: du er i fuld gang med at skabe en urenlig kat! Pga stædighed… Det finder jeg ganske usympatisk
NVH Helle