At tisse udenfor?

Tonks - du har min dybeste medfølelse, og der er nogle i denne tråd, som jeg synes er overordentlig nedladende. :thumbdown:

Jeg kan godt forstå, at du helst vil have at kattetis og møg skal foregå udenfor - det vil jeg nemlig også helst. Og jeg synes også at hytten stinker hver gang en kat har lavet lort - og jeg lufter MEGET ud, og har prøvet nærmest alverdens grus - her er det ikke et spørgsmål om økonomi. Jeg har besluttet mig for at pottetræne dem til sommer ved at smide noget af det grus, som de bruger ud i haven og sprede det rundt, så de måske fatter pointen. Jeg vil dog alligevel have en kattebakke eller to stående, så de ikke behøver at gøre ude hvis det nu regner eller blæser eller er for koldt, eller… Jeg ved ikke om det virker for jeg har ikke prøvet endnu, og ville lige vente til vejret var bedre og sneen og frosten er helt væk.

Mht. at smide kattegrus ude i haven, så skal I være opmærksomme på, at bentonit aldrig forgår. Det er en lerart, der ikke omdannes til noget andet, heller ikke ved afbrænding.

Jeg er enig med de andre her.
Hvis du ikke kan lide at skifte bakken kan du måske købe en bakke man ruller? Man ruller bakken så klumperne falder op i loftet. Så ruller man den tilbage så klumperne ryger ned i en separat skuffe og ruller den lidt mere for at få det rene grus tilbage i bakken. så hiver du bare skuffen ud og hælder klumperne i en pose. Den er smart, har den selv, men man skal altså have noget grus der klumper rigtig godt og der er det fra fakta altså ikke godt nok. Invester i en dyrere type grus, det er billigere i længden det lover jeg :slight_smile: Det er drøjt i brug og INGEN kan lugte at vi har katte og vi har to i en lejlighed. Katte er vanedyr. Det er vi nødt til at respektere og indordne os efter.

http://www.petdreams.dk/prisvindende-omega-paw-selvrensende-kattetoilet-large-2.html

Ok, tror nok at mit indeholder bentonit. Men hvad sker der så hvis man smider det udendørs?

I så fald må jeg så inden forsøget skifte til noget, der er miljøvenligt og kan omdannes i haven, så de kan blive vant til dette inden.

[QUOTE=Bamselette;542289]Ok, tror nok at mit indeholder bentonit. Men hvad sker der så hvis man smider det udendørs?

I så fald må jeg så inden forsøget skifte til noget, der er miljøvenligt og kan omdannes i haven, så de kan blive vant til dette inden.[/QUOTE]

Det meste grus som Extreme Classic, Premiere, Golden Grey, Ever Clean osv. er af rent eller stort set rent bentonit.
Altså, der ‘sker’ ikke noget. Men man må forvente, at det kommer til at ligge der for evigt. Ville være lidt træls, tænker jeg :slight_smile:
Så ja, der er nok bedre chance for at komme af med det igen, hvis man vælger grus baseret på træ, majs, krystaller (skulle være komposerbart, omend temmelig farverigt) eller andre.