At være kattepasser?

En af mine killingekøbere som købte 2 brødre (født i nov 07) har spurgt om jeg vil passe kattene mens de er på ferie her i august. Kattene er altså ca 8 mdr nu og er begge kastrerede og selvfølgelig vaccinerede.
Jeg vil virkelig gerne hjælpe dem, og synes også det ville være synd hvis de skulle på pension, men samtidig har jeg også mine tvivl om hvorvidt det er en god ide at sætte dem sammen med mine egne 4 for blot 14 dg. Jeg har masser af plads, men ikke mulighed for at holde dem adskilt fra mine egne.
Hvad ville i have gjort?
:S :S :S

Jeg ville klart ha tilbudt at passe dem. Hvis man har muligheden og ikke mindst overskudet til at hjælpe mener jeg absolut at man skal gøre det.

Held og lykke med det [bigloony]

Nu er de jo fremmed for din egen flok,så der vil sikkert blive noget hvæsen og uro 50/50.
Og når du ikke har mulighed for at adskille dem…hmmmmm,den er svær

Har køberne ikke mulighed for,at der kan komme nogen og se til dem,fodre nusse osv ??

.

Nu er de jo fremmed for din egen flok,så der vil sikkert blive noget hvæsen og uro 50/50.
Og når du ikke har mulighed for at adskille dem…hmmmmm,den er svær

Har køberne ikke mulighed for,at der kan komme nogen og se til dem,fodre nusse osv ??[/quote:pudhk666]Deres eneste mulighed er såvidt jeg har forstået at få dem i pension

Nu er de jo fremmed for din egen flok,så der vil sikkert blive noget hvæsen og uro 50/50.
Og når du ikke har mulighed for at adskille dem…hmmmmm,den er svær

Har køberne ikke mulighed for,at der kan komme nogen og se til dem,fodre nusse osv ??[/quote:2uybich4]Deres eneste mulighed er såvidt jeg har forstået at få dem i pension[/quote:2uybich4]

Så må du lade dit hjerte råde Linda.Forstå mig ret

Hmm ja… Er jo også lidt bange for om de kan komme med fremmede baktusser osv.

Nu er de jo fremmed for din egen flok,så der vil sikkert blive noget hvæsen og uro 50/50.
Og når du ikke har mulighed for at adskille dem…hmmmmm,den er svær

Har køberne ikke mulighed for,at der kan komme nogen og se til dem,fodre nusse osv ??[/quote:1201wkke]Deres eneste mulighed er såvidt jeg har forstået at få dem i pension[/quote:1201wkke]

Så må du lade dit hjerte råde Linda.Forstå mig ret[/quote:1201wkke]

Jeg ville ikke selv tage fremmede katte hjem til mig. Det vil stresse både min egen flok og de katte, der er på besøg. Det allerbedste er en kattepasser, der kommer i hjemmet. Vi tager ikke selv hjemmefra på ferie, NETOP fordi vi har kattene. Max et par overnatninger, hvor vi har haft kattepassere på der har været her 1-2 gange i døgnet. Nogen der selv har katte og som har vidst, hvad der skulle til.

Nemlig - eller at stressen evt. kunne få noget sat igang som ligger i dvale i dine egne katte.

Det forstår jeg godt og det er også vigtigt at du tænker på det.

Hvor er jeg dog imponeret!!! Eller NOGET!

Her passer ordsproget HVIS MORAL ER GODT ER DOBBELTMORAL SÅ DOBBELT SÅ GODT? vist meget fint ind.

Her har vi siddet og fulgt en sag som KUN må omtales i en anden tråd og nogle folk har kæftet op om at hjælpe hinanden katte osv. Når der så kommer et indlæg om 2 katte der bare skal passes i 2 uger, hvor er viljen til at hjælpe så fløjet hen???

Det var godt nok hurtigt at den forsvandt.

Kattene er jo både neutraliseret og vaccinerede. Og dermed sikkert også kontrolleret for diverse andet. Og hvis ens egne er det hvad er der så lige at være betænkelig over??

De fleste dyr bruger lige en dag eller deromkring på at se hinanden an. Det er vist meget normalt for BÅDE mennesker og dyr!

ja det er fint (ironisk)Kalle og andre gange går der altså op mod ½ år inden den/de nye accepteres af flokken…

hvis det var mig ville jeg sige at jeg beklager meget men at pension var den bedste løsning, jeg ville tænke på mine egne misser… de bliver stressede af de nye og når måske at få hele hierakiet omrokeret og så flytter de sgu igen …nej det holder ikke…

Jo jo, men her er der jo ikke tale om katte i nød… Det er som sagt kun 2 uger der er tale om :slight_smile:
Synes bare det virker så trist at sende en mis i pension, men hvis det er mere stressende for dem (og mine egne) at komme her… ja jeg ved ikke.
Må vist lige sove på det… :S

Kan du ikke ringe hertil og bede dem passe dine køberes katte - det kunne jo gøres i en god sags tjeneste og for at vise god ånd:

http://www.animal-rescue.dk/viewpage.php?page_id=11

Hvorfor hidser du dig op her :? :? :? :? :?

Enhver har vel ret til at sige fra,ikk???

Hvilken erfaringer har du med baktusser og sammenføring?

Jo jo, men her er der jo ikke tale om katte i nød… Det er som sagt kun 2 uger der er tale om :slight_smile:
Synes bare det virker så trist at sende en mis i pension, men hvis det er mere stressende for dem (og mine egne) at komme her… ja jeg ved ikke.
Må vist lige sove på det… :S[/quote]

Nej de er ikke i nød endnu, men kan ske at komme det hvis ejerne ikke kan få andre til at passe dem. Og de viser jo netop dig en stor tillid ved at spørge dig om du vil passe dem i de 2 uger de ikke selv kan

ej fald lige ned Kalle, du kan ikke lave alle tråde til skudder-mudder, den her tråd er startet for en halv time siden -uha

nå men kattepasning, jeg er selv kattepasser for en opdrætter, hendes katte bliver i deres hjem, men de er også mellem 7 og 9 stk hjemme (jeg passer dem hovedsageligt når de er på udstilling) så der har jeg ingen betænkeligheder ved at lade dem være “alene”.
det synes jeg bare er lidt anderledes når de kun er 2, men hvis det ikke er mange gange om året de er afsted og maks 14 dage af gangen, så tror jeg at jeg ville lade dem blive i deres hjem og så komme og kigge til dem en til to gange dagligt.

min erfaring er at katte går et “gear” ned når de er alene og egentlig bare nusser rundt når de er alene.

alternativet er at du tager dem hjem, hvilket ikke burde være et problem sundhedsmæssigt hvis både dine og deres er vaccinerede, og eller sunde og raske.
så er det “kun” om de kan sammen, og det er måske lidt af en risiko at tage.
personligt vil jeg kun tage katte ind hvis jeg har mulighed for at isolere dem, i så fald noget i sammenføringen skulle mislykkedes.

-thumbs

Altså nu er der ingen fare for at kattene bliver overladt til sig selv eller en uansvarlig kattepasser… Det er pension eller her…
Selvom det virker lidt trist at sende sin kat i pension, så får de da fuld pleje, løbegård, kvalitetsfoder osv.

Jeg kan vist ikke lade være med at komme med en kommentar til Kalle her.
Som opdrætter og da man som regle har multikattehold samt går til udstillinger etc, så er risikoen for at få noget viralt der kan ligge i dvale ind i sit katteri rimelig stor, det er ting man ikke nødvendigvis kan vaccinere imod.
Derfor er der altid en risiko ved at tage en kat ind i sin flok, jeg ville ikke gøre det, ikke hvis det var for 2 uger.
Mine katte er udsat for rigeligt stress i forbindelse med jeg får nye katte hjem, flytter rundt til parringer etc. de behøver ikke to nye at forholde sig til for en kort periode, desuden kan de havde følger i mange dyrlægeregninger.

Linda, jeg ville nok afslå den forespørgsel, er det sådan så de evt bor tæt på så i evt kan hjælpe med at passe dem i eget hjem…??
Ellers ja, så er en tur i pension nok det bedste for alle parter.

Jeg er så heldig at have en killingekøber meget nær hvor jeg bor, jeg passer for tiden deres katte mens de er på ferie og de passer mine når jeg skal ud og vifte lidt med ørene en gang imellem, men tage dem hjem til mine egne, det ville jeg ikke gøre.

Den sidste sammenførsel tog ca 2 måneder før kattene ikke var fjendtligt indstillet imod hinanden, så jo, den slags kan tage tid, især når man tilfører noget nyt til en homogen flok.

Det var min taletid og mine 25 øre.