At være kattepasser?

Hvorfor hidser du dig op her :? :? :? :? :?

Enhver har vel ret til at sige fra,ikk???

Hvilken erfaringer har du med baktusser og sammenføring?[/quote]

De gange hvor jeg har haft sammenført katte eller hunde for den sags skyld er der ALDRIG sket noget

Skriver jeg med usynelig skrift?

Eller kan mit forslag ikke bruges? -lyside

Mere så jeg ved om det var et godt eller skidt forslag :S

[/quote]

Hvorfor bliver du ved og ved og ved med at være på tværs -mai -mai

Fidusen.

Er du sikker på at du har de rigtige oplysninger omkrin Animal Rescues kattehjem???

Jeg fandt nemlig deres farvel tråd hvor de troede ikke ikke måtte være her på forum på grumd af de ikke havde nogkle katte.

Animal Rescue

Tilmeldt: tors jul 17, 2008 6:53 am
Indlæg: 124 Re: Takker af:o)
Tak for det Johnny, men jeg har ingen kat og jeg har meldt mig ud fra alle andre forums fordi det altid bliver til en gang fnidder, så derfor vil jeg gerne vide hvordan jeg melder mig ud?

Jeg mener da bestemt at se at der står der IKKE er nogen kat, så er du nu helt sikker på der er et kattehjem?

Øhh ja?? det går jeg ud fra når det står på deres hjemmeside - hvis jeg tager fejl, så må I meget undskylde, men der hvor jeg linker til sår der at de har katte hjem. Går ud fra at et kattehjem har katte -tænkekitty

hej Linda.

I starten passede vi altid vore kælekatte købers killinger og ungdyr, men vi kunne konstantere at på trods af at de alle selvfølgelig var vac o.s.v ja så fik vi uro o vor flok hver gang, og det er usundt for dine dyr :smiley:

Nu er vi begyndt med at frank til vores nærmeste tager ud og passer dyren i den tid folk er på ferie…

jeg ser ikke dumme kommentarer og dumme indlæg så jeg nøjes med at svare Linda -mai -mai

det kattehjem er vist “bare” til omplaceringskatte, og ikke til pasning af ferie-misser.

[/quote]

Hvorfor bliver du ved og ved og ved med at være på tværs -mai -mai[/quote]

Jeg er bestemt ikke på tværs. Jeg fortæller min holdning. I har jeres holdning. Og den jeg lige har fremsagt er min holdning.

Jeg mener , at ejerne viser stor tillid til pågældende, men hvis hun ikke vil, skal hun naturligtvis heller ikke gøre det.

I bund og grund er det så heller ikke noget vi skal afgøre;men noget som vedkommende selv skal beslutte.

Ellers var der selvfølgelig også et kattehjem som et alternertivt løsning, som fidusen skriver.

Og nu ikke alle de prutter. Sammarin skulle hjælpe for luft i maven -tihi

Okay, jeg troede bare at et internat også passede dyr, men så kan jeg godt se at de ikke kan bruges :frowning:
Man lærer så længe man lever -thumbs

det er meget forskelligt om de gør det, der er også nogen dyrlæger der tager ferie-dyr ind.

[quote=“SisseB”]

det er meget forskelligt om de gør det, der er også nogen dyrlæger der tager ferie-dyr ind.[/quote]

Dét var en flot service -thumbs

Ja troldemor.

Det er da netop det jeg vil frem til, det er ikke så alvorligt som syge dyr, og derfor min reaktion.

Det er ikke fremfusning, jeg gør jer opmærksom på at kattene er raske,vaccinerede osv MEN atdet naturligtvis helt og holdendt er trådstarter afgørelse.

Og hvis det er forbudt herinde ja så undskyld at jeg har en anden holdning -sorry

Det er da vist ikke andet end provokation det der ???

Der kommer ikke flere advarsler… og det der der lavet et indlæg med tidligere idag !

Kalle kender du udtrykket " at stikke fingeren i jorden"?

Det ville have været rigtigt fint hvis du havde prøvet det.

Ser du, du sidder med en bittelille erfaring der stammer fra en enkelt huskat, her på forum sidder der rigtigt mange, som til dagligt jonglerer rundt i et multikattehold…dygtige katteejere der har stor erfaring, der har gået på diverse kuser med verdenskendte dyrlæger og forskere, der har læst ca en milliard bøger og som sluger al ny viden råt og nej den viden er ikke kommet gratis til dem, den har kostet penge, tårer og hårdt arbejde.

Så kommer du med din bittelille erfaring og løfter en beskidt pegefinger mod deres velmenende råd…hvad tor du der sker??
Ja for min part, smider jeg den pædagoiske rygsæk, glemmer alt om diplomati og fortæller dig, at det ville være smart at stikke piben ind og LÆSog LÆR noget af dem der kan, for DU kan IKKE.

Hejsa

Vil bare lige fortælle min oplevelse med at tage “feriebørn” hjem,

Jeg har flere gange uden problemer haft “feriebørn” de er kommet ind i flokken uden problemer, de brugt lige et par dage til at finde ud af hvor de er henne, ja undskyld mig men det virker sq som om de viste hvor de er kommet hen, for de har ingen problemer med at finde mad og bakker, er ikke bange for mine hunde selvom de ikke er vant til hund hjemme hos dem selv, de kender daglig rutinen, madtider osv. de ved hvor de ikke må være og hvor de godt må være, har aldrig haft problemer med at de ville gemme sig.

Mine egne katte Tja hvad skal jeg sige, enten har jeg en utrolig harmonisk flok som bare tager “fremmede” til sig eller så er Maine Coon bare sådan :smiley: for der har ikke været nogle problemer der, de snuser til hinanden siger Godag og That’s it.

Self har der været mange tanker om det ville være en god ide at tage “feriebørn” ind men så længe de sunde og raske,fuld vacc og “mine” børn, indekatte og jeg ikke har killinger ville jeg gøre det, kan jeg ikke se der skulle være nogen problem, men men kig på dine egne katte, og hvis du mener at de kan klare at der kommer “feriebørn” så gi dine killingekøber et JA og en god ferie :smiley:

Vil dog sige at den bedste løsning vil ALTID være en kattepasser.

jeg ville ikke turde tage feriekatte ind til mine katte, daffy ville gå helt og aldeles op i limningen af raseri og han er ellers en harmonisk kat som finder sig i meget, trixie derimod ved jeg ikke om hun kunne acceptere det.
men jeg tror det ville stresse dem begge.
sygdomme ville jeg måske ikke være så nervøs for, da jeg ville kræve at kattene vat vaccineret osv.
den bedste løsning er helt sikkert pasning i hjemmet, sådan gør vi ihvertfald altid når vi er hjemmefra i længere tid

Kan se at der både er positive og mindre positive erfaringer med at tage “feriebørn” hjem… Synes jo også det ville være skønt at opleve “mine børn” på tæt hold igen og se hvad de har udviklet sig til.
Mht mine egne misser er de meget stille og rolige og tager de fleste omvæltninger i stiv arm.

Hold da op…så sidder jeg igen målløs! Hvad er det der gør at man ikke kan tale ordentligt til hinanden uanset emne? Og det gælder også på skrift? Skriftsproget er svært nok - for nogen rigtig svært - men større skrifttyper og rødt…man kan godt bede folk om at bruge en ordentlig tone uden store bogstaver, skrifttype eller rød farve. Og nogen gange er det “ikke at se provokationerne” langt mere effektivt -thumbs bare en -lyside

Tilbage til det emnet handlede om. Jeg ville ikke tage gamle killinger eller andres katte ind i vores flok, medmindre det var akut og for en omplacering. Længere er den ikke!

Vi har muligheden for at have vores gamle killinger i pension, men vi tilbyder det kun det første år. Og som regel i forbindelse med sommerferien, hvor det er for sent at få en ordentlig pension til dem. Næste ferie er vores killingekøbere blevet klar over at det med pasning af kattene er en del af ferieplanlægningen :stuck_out_tongue: og er ude i så god tid at de både kan få plads og det på de rette steder.

Og i bund og grund handler det at vi ikke gør det - ingen regler uden undtagelser - ikke om at vi ikke vil have uro, fremmede baciller hos hverken vores eller andres katte, men om at vi mener at har man valgt et liv med et dyr, så har man også valgt forpligtelserne og de holder sgutte ferie -pote og det gør vi meget ud af at snakke om, når man køber killing her.

Øhh ja?? det går jeg ud fra når det står på deres hjemmeside - hvis jeg tager fejl, så må I meget undskylde, men der hvor jeg linker til sår der at de har katte hjem. Går ud fra at et kattehjem har katte -tænkekitty[/quote]

Sig mig engang tror I vi er helt dumme -mai -mai -mai

Dette er dog det mest dumme og møgbeskidte forsøg på at spille uskyldige og uvidende jeg længe har set -mai -mai

Spil jeres spil et andet sted vi gider ikke hverken læse eller høre jer -mai

[smilie=hate-boid.gif] [smilie=hate-boid.gif] [smilie=hate-boid.gif]