At være kattepasser?

Det er da vist ikke andet end provokation det der ???

Der kommer ikke flere advarsler… og det der der lavet et indlæg med tidligere idag ![/quote]

NU STOPPE DU SKU!
DU VÆLGER AT SE ALT JEG GØR SOM EN PROVOKATION!

DET VAR SKU EN HJÆLP!!!

Øhh ja?? det går jeg ud fra når det står på deres hjemmeside - hvis jeg tager fejl, så må I meget undskylde, men der hvor jeg linker til sår der at de har katte hjem. Går ud fra at et kattehjem har katte -tænkekitty[/quote]

Sig mig engang tror I vi er helt dumme -mai -mai -mai

Dette er dog det mest dumme og møgbeskidte forsøg på at spille uskyldige og uvidende jeg længe har set -mai -mai

Spil jeres spil et andet sted vi gider ikke hverken læse eller høre jer -mai

[smilie=hate-boid.gif] [smilie=hate-boid.gif] [smilie=hate-boid.gif][/quote]

DU kan tro hvad DU vil. JEG VED det var ment som en HJÆLP!

Hvor er jeg forbandet træt at jeres forbandede jagt.

lige præcis, reagerer man ikke på det strander det nemlig lige der -thumbs

[quote=“SisseB”]

lige præcis, reagerer man ikke på det strander det nemlig lige der -thumbs[/quote]

det var ikke møntet på Troldemor, hun skal naturligves reagere som Mod/hjælpeadmin, men ment til os andre.

Nu er det så sådan, at når jeg skriver som Hjælpeadmin, så skriver jeg med større bogstaver end normalt, med rødt OG jeg har ikke min signatur på. Dette er måske ikke gået op for alle, men det burde være let at se forskel på, om jeg skriver som mig selv eller som Hjælpeadmin.[/quote]

Okay, så går jeg off topic. Nej, det var bestemt ikke gået op for mig at det var for at vise at du skrev som hjælpeadmin, jeg så bare “rødt” :stuck_out_tongue: Hvis jeg må komme med et forslag, så lav en brugerprofil til den funktion og skriv under den. Det virker meget mere effektivt og ingen er i tvivl om hvornår henstillingen falder og hvor fra den falder. Det er min erfaring at det virker meget bedre, når ingen skal gætte hvem og hvornår, og så er det også rart for en hjælpeadmin at kunne skrive frit fra leveren i andre tilfælde, og ingen er i tvivl om kasketten. Jeg er i al fald glad for min kasket på de fora hvor jeg er moderator…som det hedder der.

Så ville jeg ikke gøre det - det er alt for stressende for kattene at blive sat sammen for så kort tid.
mvh Camilla

Hvis de to brødre ikke har haft kontakt til fremmede katte, udstillinger osv. hvor de har haft mulighed for at samle nye vira op, og dine katte ikke stresser op kan jeg ikke se der kan være så stort et problem i at tage dem hjem.
Men har I virkelig ikke et rum der kan lukkes af, så de kan mødes i “små doser” indtil man ved at alt går fint og rummet kan bruges som nødløsning skulle nogen brumme lidt meget og trænge til en pause?
Og Kalle, der er meget stor forskel på at have en hygge kastrat og så have fertile katte. Disse har et højere hormonspejl at tage hensyn til, de er mere beskyttende overfor evt. afkom, er mere terrioterielle osv. Det er meget vigtigt at holde stressniveauet og forekomst af vira på et så lavt blus som muligt. Så når der bliver kommenteret som der gør, er det kattene der først og fremmest tages hensyn til.

Marina

Ahaaa. Tak for din forklaring :smiley: .

Ja det kan jeg så godt se nu hvor du skriver det. Ja så er det en hård nød at knække.
Nej ved i hvad, jeg tror bare det er bedt at lade trådstarter træffe det afgørende valg. Der er både i for og i mod. Og jeg kan godt se pointen her i dit svar.
Tusinde tak :slight_smile:

Pyh… jeg synes, den er svær, den der med at tage 2 fuldvoksne feriekatte ind i sin flok… :S

Personligt ville jeg nok vælge ikke at gøre det, medmindre jeg havde mulighed for at isolere de 2 feriekatte fra min egen flok. Sygdom ville jeg som sådan ikke være så nervøs for i netop det beskrevne tilfælde, men derimod har jeg altid stor betænkelighed i forhold til at føre voksne katte sammen, hvilket kan være en del mere besværligt og skabe en del mere stress i katteflokken, end f.eks. sammenføringen mellem en killing og en gruppe voksne. :slight_smile:

Nu er katte naturligvis forskellige, og det er dig, DK Dalibro, der kender dine katte bedst og dermed er den bedste til at vurdere, hvordan de vil tackle situationen. Men i dine sko ville jeg nok vælge at sige tusind tak for tilliden og takke høfligt nej til feriekattene, hvis jeg slet ikke havde mulighed for adskillelse af kattene. For det kan jo sagtens gå godt… men hvad nu, hvis det går skidt? Hvad nu, hvis kattene ryger totalt i totterne på hinanden? :S

Ville det kunne gå i 2 uger? :S

Personligt ville jeg ikke turde tage chancen, da jeg har dårlige erfaringer på området, men som sagt; vurderingen og beslutningen er jo helt op til dig. :slight_smile:

Enig -thumbs

Jeg pipper lige med her . . . . og spør’ lige . . . Hvad er der i vejen med at komme i Pension ??

Der findes et utal af super gode pensioner, som i den grad tager hånd om de dyr som de har i deres varetægt.

Husk på - de to drenge har hinanden og får mulighed for at bo sammen i de 14 dage

Min erfaring med pension er kun positiv, det har mine killingekøbere gjort i stor stil, så jeg ville ikke betænke mig EET sekund på at forslå den løsning -thumbs

Når jeg har været i Danmark har jeg flere gange passet min datters kat sammen med vores egne uden store problemer… :smiley:

det er altså ikke helt uvæsnetligt hvem du lukker ind i din dyreflok,da som det er omtalt en stress faktor for de dyr som er der i forvejen,og det har da absolut intet med dobbelmoral at gøre,det er et spørgsmål om at tænke sig om,for det er vel ikke i ens egen interess,at ens egen flok bliver syge,vacination eller ej.så det du skriver her syntes jeg absolut ikke er spor sødt.
personligt havde jeg sagt,nej.og så ville jeg have forslået dem firmaet den rene bakke eller andre tilsvarende,for man har altså også et ansvar over for ens egen flok.

Nej, det er absolut ikke uvæsenlig, hvad man gør…man skal tage hver enkelt kat/katte og vurderer.
Er flokken gearet til af have ens killinger/"killinger i SFO
Er misling/"misling?
Her kommer Rasmis lige om lidt…han skal nemlig i SFO frem til næste uge, og det har han været nu 3 gange siden han kom hjemmefra d. 24. marts iår.
Når han kommer er der INGEN reaktioner at se udover hans kuldbror som bliver SÅ glad. Så det første Rasmis bliver modtaget af en en glad brormand der laver en kvart nelson med halv skrue og så tager de ellers løbeture rundt i hytten, ud gennem lemmene og hele haven rundt.
Og jeg…ja jeg står med verdens største grin i roe’n.
Brita -høhø

Ja, jeg skal skisme ikke have flere katte herhjem til Blonde, for han fik både stress, blev syg og begyndte at strinte over de nye. Godt nok er han 13 år, men Dino tog det meget bedre. Så ja, det afhænger virkelig af de katte man har i forvejen, om de hurtigt kan acceptere nye katte. Og også alderen på dem. Det er langt nemmere med yngre katte er mit indtryk.
Og så tror jeg - ved det ikke - at det er nemmere for folk med mange katte at lukke nye ind, det er ligesom om de er vant til masser af katte og så betyder en fra eller til ikke de store problemer for de andre katte. Synes dem med mange katte har mindst problemer med integrering.

Jeg har nu læst en del på nettet omkring dette emne.

Efter en del gennemgang af diverse sider, på dyreværns sider var en hel del nyttig infornmation.

De mener klart, at den bedste løsning for en kat når man skal på ferie, er at lade katten blive hjemme i sit eget hjem, men med en der kan komme og passe den, se til at den har mad og Så drikkelse osv.

Den næstbedste løsning er at få den passet på katte pension, men det kræver en hel del dokumentation på at katten er vaccineret for en del sygdomme, hvor specielt kattesyge.

Den DÅRLIGESTE løsning var i følge disse sider at få passet den hos andre mennesker privat, da dette ville få katten til at føle sig meget utryg, og ville ved første lejlighed se sit snit til at finde hjem til sit eget teratorium.

Så der er lidt at rette sig efter, både for dig og for dem der skal på ferie.

Håber det kan bruges [bigloony]

Enig -thumbs

Enig -thumbs Jeps, netop det jeg mente i det svar, jeg gav til at begynde med. Dejligt at du nu kan se, at det ikke er for, at man ikke vil hjælpe hinanden. Men det er generelt ikke det bedste for kattene, hverken den besøgende eller ens egne, at det foregår i vores hjem.

Enig -thumbs

Enig -thumbs Jeps, netop det jeg mente i det svar, jeg gav til at begynde med. Dejligt at du nu kan se, at det ikke er for, at man ikke vil hjælpe hinanden. Men det er generelt ikke det bedste for kattene, hverken den besøgende eller ens egne, at det foregår i vores hjem.[/quote]

Ja man lærer jo så længe man lever. -sorry