Marianne - Jaah, han har nogle lidt sjove ideer og jeg tror da egentlig godt at han ved at det er normale mennesker der også er det. Men om han får et job som et eller andet indtil han får lærerjobbet eller kontanthjælp, jeg er ligeglad, så længe han bare betaler sin del af udgifterne
Men mange tak for dine svar.
jeg tror det er svært for de fleste at sluge deres stolthed og skal være på kontanthjælp, alene det at jeg har været på sygedagpenge og nu på særlig ydelse har og er en rigtig svær fase i mit liv.
der er så en del i kontanthjælpsloven som jeg syntes er ren til grin og som burde laves meget om.
Jeg kan godt forstå ham.
Jeg ville også have haft det dårligt med at skulle på kontanthjælp.
Jeg er fra en generation, hvor det kun var taberne, der fik offentlig hjælp.
Så det er ikke kun fordi, han er en mand.
Der er da stadig dem, der ikke gider arbejde.
Men de har altid været der.
Det er ikke dem, jeg tænker på, når vi taler om offentlig ydelse.
Det er jo håbløst for de unge at få et arbejde i dag.
Dem har jeg godt nok ondt af.
Det må være fortvivlende.
Mona - Ja, det er godt nok ikke nemt at få job pt., det er rigtig træls
Kender det alt for godt - Men hvorfor filan er han ikke i a-kasse??? Det koster under 400kr i måneden, og du får en del mere udbetalt end på kontanthjælp… Lærernes a-kasse er super… og de er gode til at hjælpe (Den smule erfaring jeg har i hvert fald)
Han skal kigge jobs nu - de begynder at komme. Faktisk er der en del i midtjylland med frist på tirsdag!! (nu skal han selvfølgelig ikke tage de jobs jeg gerne vil have vel…)
Abaddon - Fordi han mener at det er for dyrt, og når han nu alligevel ikke vil modtage noget… Men han er enig i at lærenes a-kasse er god, men han siger at det kræver at man har arbejdet eller betalt til det mens man har læst… Og det har han ikke gjort
Men det må vi da lige ind og kigge på, jeg tror dog ikke I ønsker de samme jobs. Hvilke liniefag har du?
[quote=Eife;354382]Abaddon - Fordi han mener at det er for dyrt, og når han nu alligevel ikke vil modtage noget… Men han er enig i at lærenes a-kasse er god, men han siger at det kræver at man har arbejdet eller betalt til det mens man har læst… Og det har han ikke gjort
Men det må vi da lige ind og kigge på, jeg tror dog ikke I ønsker de samme jobs. Hvilke liniefag har du? :)[/quote]
Ja, man skal være medlem et år, mener jeg det er.
Jeg har dansk, historie, geografi og natur/teknik. Jeg søger nu altså ALT Jeg kan spille triangel, og synge en sang = jeg kan varetage musikundervisningen.
Jeg kan kende forskel på en fodbold, håndbold, volley ball og basketball = jeg kan varetage undervisningen i idræt…
Ej… Men søger meget. Der er de der fælles ansøgninger man sender til kommunen - det er smart. Så vælger skolerne en ud fra det.
og han har nu lige undersøgt det og har fundet ud af at han måske kunne have meldt sig ind der i 2008 og haft det gratis.
Men dengang spekulerede han slet ikke i det, da der var masser af lærerstillinger at få i Esbjerg-området hvor han er fra og hvor han læste
Hehe, Casper kan så ikke klappe i takt eller holde en tone - men idræt osv. kan han også sagtens -tihi
Men han har matematik, natur og tekning, biologi og sløjd… Og søger en del andet. Jeg så lige at de søger to årsvikarer til Elise Smith skolen, har du set den?
Men var du ikke fra Ikast-brande området, der var der da temmelig mange stillinger på s. 1. på jobnet?
[quote=Eife;354391]Hehe, Casper kan så ikke klappe i takt eller holde en tone - men idræt osv. kan han også sagtens -tihi
Men han har matematik, natur og tekning, biologi og sløjd… Og søger en del andet. Jeg så lige at de søger to årsvikarer til Elise Smith skolen, har du set den?
Men var du ikke fra Ikast-brande området, der var der da temmelig mange stillinger på s. 1. på jobnet? :)[/quote]
Ja, jeg skal ud og se nogle skoler efter påskeferien.
Jeg har haft idræt et år nu, i 3.-6. klasse… Det er ikke lige mit yndlingsfag, men man må jo tage hvad man kan få… jeg søger ALT!
Der er flere skoler der søger sløjd - det er et godt fag at have…
Abaddon - Hvor ser du de skoler der søger sløjd? Jeg tror endnu ikke at jeg har set ét jobopslag hvor de søger sløjd
Problemet her er mest transporttiden da vi ikke har bil og det sætter en del begrænsninger
Ud og se på nogle skoler? Er det til jobsamtale, eller?
[quote=Eife;354398]Abaddon - Hvor ser du de skoler der søger sløjd? Jeg tror endnu ikke at jeg har set ét jobopslag hvor de søger sløjd
Problemet her er mest transporttiden da vi ikke har bil og det sætter en del begrænsninger
Ud og se på nogle skoler? Er det til jobsamtale, eller? :)[/quote]
Ja, i Ikast og Brande søger de sløjd
Jeg tager ud og ser skolerne inden jeg søger jobene, det er bare begrænset hvor mange jeg kan se, når jeg arbejder samtidig jo. Kan max se en skole om ugen Men ellers så ringer jeg og taler med skolen, mange steder søger de lige et eller andet ekstra - eksempelvis var der en skole som egentlig godt kunne bruge en klasselærer også, også kan man jo lige få viklet det i sin ansøgning - ligesom det tit hjælper at man har brugt tid på at besøge/undersøge hvad jobbet egentlig er…
Jeg var til samtaler alle de steder sidste år, hvor jeg besøgte skolerne. Selvom jeg ikke levede om til deres krav. de endte jo så også med ikke at ansætte mig Men så har man erfaringen… det er jo lidt noget andet at gå til en jobsamtale når man skal være lærer, end andre jobsamtaler…
Åh, ja Ikast-brande er vist desværre alt for langt væk fra hvor vi bor :S
Jeg skal begynde på kørekort nu her. Jeg var også begrænset geografisk sidste år da jeg søgte job… Endte så med at flytte fra Skive til Brande, for at få et job… Rent økonomisk kunne jeg ligeså godt have været på dagpenge dette år - da flytningen kostede dobbelt husleje i 3 måneder, og en flytning jo.
Så håber jeg bare mit ene års erfaring sætter mig foran i køen nu, og at jeg som minimum kan få et nyt vikariat fra august…
Abaddon - Ja, vil har så desværre bare ikke råd til bilen, for kørekortet har vi. Vi er også lige flyttet til oktober, og har bestemt heller ikke råd til at flytte nu, eller mulighed for det pga. mit studie.
Ja, dog er du da nu bosat et sted hvor de søger en del lærer, så vidt jeg kan se? Så det er da forhåbentligt en fordel sammen med det år.
Casper arbejder også som tilkaldevikar (fast tilknyttet Virup skole) og håber at det også kan give ham lidt en fordel. Men indtil videre har han ikke været til en eneste jobsamtale de steder han har søgt
Der er mange fra min årgang der slet ikke har fået job, og som har gået arbejdsløse hele dette år…
Jeg håber godt nok jeg bare får et eller andet - men det er jo svært. Man skal jo lige være DEN lærer de mangler…
Og lige nu, med alle de fyringer der har været af lærere - så er der mange dygtige om buddet…