Atp?

:?:?:?

Ja, man hører jo lidt …

Og nu ser det ud til, at man kan få udbetalt sin ATP snart.

Jeg har da tænkt mig at rive mine penge til mig… :rock:

Er der nogen økonomiske vismænd herinde, der har lidt at sige for eller imod at nappe dem nu ??

:slight_smile:

Ja, man hører jo lidt …

Og nu ser det ud til, at man kan få udbetalt sin ATP snart.

Jeg har da tænkt mig at rive mine penge til mig… :rock:

Er der nogen økonomiske vismænd herinde, der har lidt at sige for eller imod at nappe dem nu ??

:)[/quote]

Nej det er ikke din ATP der er tale om Therese, det er din særlige pension som man indbetalte fra 1999 til og med 2003 - også kaldet SP ordningen. Har du arbejdet i den periode, så har du opsparing i den periode.:slight_smile:

…[bigkiss]…

Tak, Mie

Må vist til at høre lidt bedre efter…:tihi::tihi:

Og jow, jeg arbejdede i den periode…og jeg tror, at jeg napper dem til reel forkælelse af mig selv, børnebørn, Silke og Rynke…

:wehu:

[quote=Therese;139277]…[bigkiss]…

Tak, Mie

Må vist til at høre lidt bedre efter…:tihi::tihi:

Og jow, jeg arbejdede i den periode…og jeg tror, at jeg napper dem til reel forkælelse af mig selv, børnebørn, Silke og Rynke…

:wehu:[/quote]

:slight_smile: Det overvejer jeg også at gøre :tihi::tihi:

Jeg har nu tænkt mig at få den udbetalt - men kun for at overflytte den til min pensionsopsparing…

Men der skal jo betales 35% skat af de første 15.000 kr - og 50% af resten derover.

Mvh

Gitte

:ok::ok:

Ja, hvorfor ikke ??

Det er da dejligt at få lidt xtra - jeg ved bare ikke liiiiiiige, hvor meget det drejer sig om her - men det skal jeg nok hitte ud af.

:):):slight_smile:

Ja og ATP´s hjemmeside er jo nede og har været det siden i går, MEN man kan se det på den opgørelse man fik i 2007, som ligger i ens e-boks :slight_smile:

[quote=Gitte;139283]Jeg har nu tænkt mig at få den udbetalt - men kun for at overflytte den til min pensionsopsparing…

Men der skal jo betales 35% skat af de første 15.000 kr - og 50% af resten derover.

Mvh

Gitte[/quote]

:):slight_smile:

Jae… det er jo lige det med skatten - men der kan da blive en lille sjat alligevel.

Jeg har ingen pensionsopsparing -what-what men jeg har en plan B :

Jeg sælger min andel, flytter ind i en lejebolig og så kan jeg nyde livet på den måde - med lidt på kistebunden.

:inlove::inlove:

Jeg fandt aldrig rigtig en pensionsopsparing, jeg var tilfreds med - for jeg bliver altzå noget så negativ over at skulle betale ca. 40 % rent skat af f.eks. en kapitalpension.

:frowning:

:wehu::wehu::wehu:

WUUUUUU-HUUUUUUU !!!

Ehm… gad vide, om alle har en E-boks ??

Jeg aner ikke, om jeg har ??

:fløjte:

Det har alle mennesker, de skal bare aktiverer den :slight_smile:

[bigkiss]

Tak…det må jeg så ind og prøve…og se, hvor meget det kan snige sig op til…om jeg skal i Illum … eller i Føtex…

-LOL

-høhø-høhø-høhø-høhø

SP-udbetaling får ATP-hjemmeside til at gå ned

Internet

Nu kan danskerne få udbetalt deres SP-opsparing. Det har udløst så stort pres på ATP-hjemmesiden, at det er umuligt at komme ind på den.

Af Karim Pedersen
mandag 2. marts 2009, 16:11

I skrivende stund er det umuligt at komme ind på www.atp.dk. Allerede mandag formiddag blev ATPs hjemmeside oversvømmet med trafik fra danskere, der ville finde ud af, hvor mange penge de har på SP-kontoen. Det fik hjemmesiden til at gå ned, melder Ritzau.

Det er regeringens skattereform, som åbner for at alle lønmodtagere fra den 1. juni og frem til nytår kan hæve de penge, der er gemt i Den Særlige Pensionsopsparing. Der er 14.600 kroner på den gennemsnitlige SP-konto, og det nøjagtige beløb kan man få oplyst ved at gå ind på www.atp.dk.

Og her har interessen tilsyneladende været så stor, at hjemmesiden ikke kunne klare presset.

ATP kan ikke svare på, hvornår det igen bliver muligt at komme ind på siden.

»Det er selvfølgelig 10.000 kroners-spørgsmålet, men jeg kan ikke give noget tidsestimat. Det er dog sjældent, at vi er nede i mere end et døgn,« siger Anders Schmidt Hansen, marketingchef ved ATP, til Ritzau.

Han anbefaler danskerne at tage i kig på de seneste papirbreve fra ATP for at finde ud af, hvor meget de har stående på SP-kontoen.

Kilde: Ritzau

Det er da rart at se, jeg ikke er helt gennemsnitlig -høhø Der står nemlig lidt mere end 14.600 på den opgørelse, jeg fandt derhjemme…

Den SP-opgørelse jeg har fra 2005 siger lidt over kr. 22.000,- :D:D:D håber ikke de er formøblet væk i den Finanskrise der er og har været :fløjte:

Det kan KUN betale sig at få SPen udbetalt nu - alternativt får I måske 200 kroner efter skat udbetalt hvert år i er pensionister - nix ud med det nu og lad os feste:-)

Jeg skal have ALT mit:-)
Det er sikkert

Det fremgår nu ret tydeligt af oversigten, hvor meget man får udbetalt til sin tid. For mit vedkommende er det ca. 5.000 før skat pr. år, men selvom det er noget mere end 200 kroner, er det bestemt ikke meget.

årh jeg aner ikke hvad jeg har, plejer altid at smide det ud der kommer fra ATP-høhø en nu har det jo pludselig relevans - OP med hjemmesiden:muhaha:

Jeg glæder mig også til at se, hvad jeg har på SP :slight_smile:
Er ret sikker på det skal ud til mig … der er flere husprojekter, jeg gerne ville have gang i … eller … heyyy … måske en ny kat :wink:

Sjovt - det er også det, der muligvis står på nogen af mine -høhø

[quote=lenschow;139363]Det kan KUN betale sig at få SPen udbetalt nu - alternativt får I måske 200 kroner efter skat udbetalt hvert år i er pensionister - nix ud med det nu og lad os feste:-)

Jeg skal have ALT mit:-)
Det er sikkert[/quote]

:ok::ok::ok:

JÆP !

Tog lige min oversigt fra 2007 frem - og jeg skal have 12.720,34,- kr. - eller 1.975,21,- kr. om året før skat.

:prut:

Så min tvivl er bortrejst - og jeg skal oz have mine…NU ! :tihi:

Men :

Når jeg har under 15.000,- kr. - så skal jeg da ikke betale skat af dem, vel ???

:kryds::kryds::kryds::kryds: