August 2022 Tanker

Så er endnu en måned gået :smiley:

Den sidste sommermåned er begyndt :smiley:

Hvad sker ser lige for at have den vildeste lyst til snobrød…

En af dem der ikke er nok helt inde i midten :grin:

1 Synes om

Nyt symptom, introduceret med den seneste Coronavariant…? :thinking: :sunglasses:

2 Synes om

Kan blive ved i månedsvis …

:grin: Ja det kan være :smiley:

Så ved man sommerferien er ved at være forbi :smiley:

2 Synes om

Bor nogen af jer ikke godt nok i nærheden af Slangerup? :tihi:

1 Synes om

Hvis det er 3550 Slangerup, bor Mette @Temple_Bar der … står der noget om hende? :tihi:

8 Synes om

Jeg gav en uld plaid i jule gave, og jeg har lovet og vaske denne, den må vaskes på uld program. Nu fik ved kommende en plaid mere også i uld, men på vaske anvisningen- mærke . Står der ikke den må vaskes.

Hold op jeg er meget usikke på hvad jeg skal bestemme mig for at gøre.
Ville du gøre det alligevel.?

Sådan ser vaske anvisning ud

Med venlig hilsen

Jeg ville ikke turde, ud fra vaskeanvisningen tåler den kun rens og ikke vask, så jeg ville virkelig frygte at den enten krymper eller filtre fuldstændig :s:

3 Synes om

Tak @Lonse for din mening,
det er også det jeg er bange for,men den anden er også 100 % uld men må på skåne uld program 30 grader.
Lige været ved og tjekke uld rens 250 kr, og tæppen kostede 400 kr, hjælper ikke og spørge eje af tæppe, " det må jeg selv finde ud af, det har han ikke forstand på" ved jeg svaret vil lyde

Med venlig hilsen

Selvom de skriver 100 % uld, kan der godt være en eller anden overflade behandling, der gør det reagere anderledes. Det gode eksempel på det er den hvide t-shirt i 100 % bomuld, der bliver lyserød ved klorblegning, der er fibrene behandlet med noget der reagerer med klor, mens en hvis t-shirt i 100% bomuld, uden behandlingen ikke bliver lyserød medmindre der er noget i en plet, der reagerer :slight_smile:

1 Synes om

Men det var godt nok dyrt for uld rens :uha: Jeg kan se, at vores lokale renseri har sat plaider til rens til 85 kr, det må da kaldes en prisforskel der vil noget :uha:

1 Synes om

Tak for forklaring :slightly_smiling_face:, så lærte jeg det, så giver det mere mening

Ja det er dyrt, men den mest "lokale " renseri har lukket, nøj jeg savner dem til min duge. Ja jeg er sådan en der ind imellem sendt mine duge til rulning :ups:

Men lige som jeg kan se er Aalborg eller Viborg den nærmeste by med renseri. Og ok priser, men begge byer er alligevel en stykke vej(kørte jeg nu selv, havde min diskussion med mig selv bare været hvilken by skulle jeg nu på hygge tur til)
Med mindre jeg indlever det til forsendelse og så bliver det dyrere

Med venlig hilsen

1 Synes om

Kirken på billedet ligner i hvert fald meget godt 3550-udgaven :wink:

4 Synes om

Den må ikke vaskes, men den må stryges på 2 (prikker)? Man skal nok ikke bruge dampstrygejern så :uha:

1 Synes om

Nej den studsede jeg også lige en anelse over, nej vaskes må den ikke, overvejer hvad jeg så gør, med de klima forandring vi har, kunne jeg måske ønske en lille rask snestorm, så jeg kunne trille tæppet i sne og rense den på gammeldags facon, :huh:

Med venlig hilsen

1 Synes om

Det husker jeg faktisk fra min barndom - at gulvtæppet blev smidt ud i sneen :slight_smile:

1 Synes om

Så er august måned ligesom i gang

2 Synes om

Åh nej og du skulle have armen tjekket
Håber du smutter let igemmem det @louiseogbuster :kram:

Med venlig hilsen

1 Synes om