August 2022 Tanker

Årh nej, velkommen i klubben :frowning:

1 Synes om

Det med armen er udskudt til mandag, har symptomer så det er 4 dages karantæne, i dag ernr1.
Skal dog hente medicin srnete, har fået udskrevet de tabletter der nedsætter risiko for alvorligt forløb.

Har aflyst overnattende gæster også.

2 Synes om

En der kan sige mig om de her film er værd og gemme og se,?


Med venlig hilsen

Børn er helt vidunderlige og har ofte en lidt anden opfattelse af verden end voksne. De er ikke lige så formet af erfaring og dermed mere åbne for nye indtryk og tanker. Det kan komme til udtryk på de mest charmerende måder – og det er måske derfor, at børn er en stor kilde til grin, varme og nogle gange visdom.

  1. Farmor har fortalt, at da hun var en lille pige, var pigerne tvunget til at sidde og klemme benene sammen. I dag gør det ikke så meget, hvis man svinger lidt med numsen. – Emil 7 år.

  2. Mormødre og farmødre har meget store bh’er. De er faktisk så store, at jeg kan få hele numsen og to knæ ned i det ene hul. I det andet er der plads til min bror. – Katja 7 år

  3. En bedstemor er en, som hele familien er kommet ud igennem. Så er det ikke så mærkeligt, at hun er lidt slasket i huden. – Kristina 7 år.

  4. En mormor er en ældre kvinde med slikposer i lommerne. – Anders 5 år

  5. …. min har poser under øjnene. – Martha 6 år

  6. En farmor er en ældre dame, som ikke har nogen tænder, og så har hun tykke lår. Hun lægger dem på natbordet om natten. – Anette 6 år

  7. Mormor kan ikke lide at solbade topløs. Det er fordi, at hendes toppe er blevet lidt løse. – Stina 6 år.

  8. Farfar er ordblind. Det vil sige, at han kun forstår ordene, når vi skriger dem ind i hans øre. Hvis vi skriver dem, bliver han et stort spørgsmålstegn. – Marianne 7 år

  9. Morfar er så gammel, at han ikke længere husker, hvorfor han kan lide kvinder. – Tore 7 år.

  10. En svigermor er straffen for at blive gift med en person, man ikke kender. – Martin 7 år.

  11. Mænd har flere hoveder på kroppen. – Julia 6 år

  12. Manden holder aldrig op med at lave celler, men han når også en slags alder. Den kaldes panikalderen. – Stina 9 år

  13. En krop er noget, der slutter i skoene. – Allan 5 år

  14. Hvis man åbner øjnene, og det er helt sort, så er man bevidstløs. – Hilda 7 år

  15. Næsten alle mennesker har en hjerne. De, der er lidt dumme, har en hønsehjerne. – Johan 5 år.

  16. Det er vigtigt for skelletet, at det får nok kalk og valium, så tænderne kan vokse og blive store og spidse. – Marius 6 år

  17. Der findes mange slags hud. Forhuden er for eksempel den hud, man har foran, mens baghuden er den hud, man har bagpå. – Therese 6 år

Kilde: Ett gott skratt, 123:an Tjosan, Skrattsajten

7 Synes om

:ahhhhhhh:Fluer gives væk, helt gratis, for hver gang du tager 20 stk, får du 10 kr :slem:

Med venlig hilsen

2 Synes om

Er det tegn på at ens telefon synes man er blevet gammel, når den af sig selv gør skriften større? :gruble: :olding: :crazy_face:

5 Synes om

:joy:Sikke en smart telefon, kan gøre det helt af sigselv :wink:.

Jeg tænker bare hvad mere gør den?

Med venlig hilsen

1 Synes om

Indtil videre ikke andet, af det jeg ved af. :grin:

1 Synes om

Så er der vulkan-udbrud igen: Breaking news: Volcanic eruption in the Reykjanes peninsula - Iceland Monitor

2 Synes om

Du må anskaffe dig nogle kødædende planter @Beimis :slem:

1 Synes om

Uha jeg kommer til at tænke på den gang vi boede klods op og ned af Østjyden - kødfoderfabrikken ved Løsning, hvor de destruerede selvdøde dyr og slagteriaffald og lavede det om til kød&benmel. I dag hedder det Daka, tror jeg nok. Men dengang for over 45 år siden, var der ikke så meget med filtre og miljøskånehensyn og den slags pjat, så al spildevandet blev sprøjtet ud på markerne der omgav vores hus. Vi boede til leje i en lille nedlagt landejendom, som tilhørte Østjyden og de brugte altså de omkringliggende marker til deres spildevand.

Om sommeren var der en stank uden lige, så vores gæster blev sjældent så længe. Men det værste var flueplagen. Vi havde millioner af fluer hver sommer og nøj hvor var de næsvise. Man kunne ikke være i fred for dem. Om aftenen når solen gik ned, tændte jeg lyset i køkkenet og lod al anden belysning være slukket. Så søgte alle fluerne ud i køkkenet og jeg gik rund med fluesmækkeren og smækkede dem alle sammen. På den måde blev vi ikke vækket af dem kl kvalme om morgenen.

Det fungerede langt bedre end fluegift, fluepapir og hvad har vi. Trods stanken fra fabrikken, var jeg faktisk meget glad for at bo der. Huslejen var meget billig og det var et stille og fredeligt sted.

6 Synes om

@Eva de er afprøvet, de er ikke sultne nok,
Vi plejer og have fluer, ja
Vi bor på landet, ja
Vi har husdyr, med marker , samt de går ude og hvad det indebærer, ja.
Vinduer står åben, men det plejer de også. Ja
Indtil sidste år kunne man få flue gift til vinduerne, og det brugt jeg. Men nu dobbelt så dyr. Og de må ikke bruge det gift, så sidste år døde fluere ikke af det, men lagde bare bevidstløse en par timer, så var de klar igen, det mener jeg er spild af penge, og dyremishandling
Men i år er det både ude og inde, der er mange

Med venlig hilsen

1 Synes om

Kodak (og hans søskende) er åbenbart ikke et enestående tilfælde: Login • Instagram

4 Synes om

Ja jeg holder med dig, har endnu ikke fundet mirakel produktet

Men må tilstå, sidste år eller retter de sidste 10 - 15 år har vi været virkelig plaget af myere inde, sidste år gnavede de maling af dørkarmen inde fra, for og kunne lave gange. Og havde fyldt to lamper/ stik kontakt med jord, så de slog sikringer Jeg fik lige en hysterisk anfald. Og bestilte en til og sprøjte for myre.
Og tænkte da han sagde, lad være med og gør rent efter giften de første, den første døgn og gerne tre så er de væk. Ja ja tænkte jeg, bare halvdelen er væk og du tjener penge igen næste år. Jeg har set en myre inde i april, ikke engang rund om huset på fliserne, er der nogle. Det var det hele værd.
Lige i dag er fluer mig i vejen. Men nyder jo stedet her
Så kan godt følge dig

:smil:

Og ja det hedder daka

Med venlig hilsen

3 Synes om

Hvor trist at den lille kat var i for dårlig stand til at få et nyt hjem. :grade:

Men var hans ører ikke endnu mindre end Kodaks?

4 Synes om

Et af de år vi boede der havde vi en sommer hvor der pludselig var millioner og millioner af ørentviste. De var alle vegne og vi måtte banke på dørene inden vi lukkede op, for ellers dryssede de ned over os. Vi havde slået et telt op ude på græsplænen. Næste morgen var teltdugen sort indvendig af ørentviste. Det var godt nok klamt :s:

2 Synes om

Det er vi helt enige om @Eva , :ked: men nu fik han hjælp, istedet for det blev langvarig og pinefuld for ham, sådan vælger jeg og se på det

Med venlig hilsen

6 Synes om

Ja, det er virkelig trist :cry:
Hans ører var fladere, som på de billeder jeg har kigget på af Scottish Fold … måske de bliver fladere, når katten er fuldvoksen

5 Synes om

Arrd det lyder godt nok, ubehageligt uhaa :blegne:

Med venlig hilsen

1 Synes om

Samme vulkan som sidst, ikke? Den smukke dals fjeld?

2 Synes om