August 2022 Tanker

Jeg har i nu et år forsøgt at få Tøstrup Kattehjem til at omregistrere Hermann i katteregistret. Jeg kan intet gøre selv da han står som efterlyst af tidligere ejer :dizzy_face:
Når jeg endelig kan komme i kontakt med dem er det undskyldninger som “vi har sendt papirer”, “så må vi jo ringe til dem” og “jeg rykker dem for svar”.
Hermann blev også løjet to år yngre og er konsekvent angivet i papirer med forkert øremærke. Det kan godt være jeg har været uheldig, men det er første og sidste gang jeg bruger dem. Også selvom Hermann er verdens sødeste kat.
Til gengæld vil jeg til enhver tid anbefale MinVenKatten og Anita :heart:

3 Synes om

Suk jamen, :bouquet: for din kamp i dag :kram:

Kaninen blev fanget af genboen, der er smidt opslag i postkassen i dag om de fremlyser ham :ok:

Med billed

Med venlig hilsen

4 Synes om

Ja de gør en stort stykke arbejde, men det ændre ikke ved at de kan forbedre sig og ikke mindst når det gælder racekattene.
Desværre har jeg flere dårlige oplevelser med adskillige af DB internater, når det gælder racekattene

2 Synes om

I da flyttede Cassi i nyt hjem, købers charfør faldt pladsak for de to skilsmisse katte vi havde gående på badeværelset, så det endte med at de også rejste med til Fyn.
Hvor er det en stor lettelse, for vi kunne godt begynde at mærke på dem at de mistrives med at bo på vores badeværelse.

14 Synes om

Fair nok - men i bund og grund er det jo næppe seriøst opdrættede racekatte, der er internaternes primære fokus, så at de måske håndterer de cases knap så rutineret, synes jeg ikke giver grund til at boykotte konceptet?
Og da slet ikke på bekostning af alle de huskatte, de reelt gør en stor forskel for…

5 Synes om

Det har du meget ret i, og vi kan ikke undvære dem.
Jeg undrer mig bare over at de ikke neutraliserer tidligt, netop fordi at der nødvendigvis må gå nogle under radaren og dermed deraf følgende ups kuld :slightly_smiling_face:
Men det er forhåbentlig et spørgsmål om tid, kulturændringer tager tid. Det kan vi jo også se indenfor registreret opdræt :wink:
Hvis ret skal være ret, så gør de heller ikke noget forkert ift. videreformidling af racekatte.
Jeg kan bare ikke helt forstå deres procedure, når opdrætter henvender sig med diverse dokumenter :slightly_smiling_face:
Vi opdrættere må derfor blive endnu skarpere med vores salg og kontrakter og når så det er sagt, så er jeg overbevist om at vi desværre vil støde på racekatte på internaterne også fremover :slightly_smiling_face:

7 Synes om

Enig. Men så fatter jeg bare ikke, at de - og det er faktisk over én kam, for jeg kan ikke huske én eneste positiv historie - er så dårlige til at samarbejde med de opdrættere, der rent faktisk melder sig på banen og er villige til at aftage de racekatte, de selv har opdrættet.

Og de bør måske også høre en smule efter, når man siger, at de ikke på den ene side kan/må/bør avertere en kat som værende en race og på den anden side smide pågældende kats stamtavle ud, for “den er ikke mere værd end de andre katte, de har siddende”.

6 Synes om

Ved ikke hvor for. Men lige i dag på sådan en sensommer smuk morgen, med dug i alting og stille vejr, det er savnet af beimis med på morgen tur så stor at, det virkelig trak tåre. Jeg opgav og gik hjem.
:lazykitty:

Med venlig hilsen

7 Synes om

Tænker det ikke helt var det citerede, du svarer på…? :wink:

Som sagt vil jeg ikke anfægte, at internaterne måske ikke er gearede til at håndtere racekatte, men er det så ikke værd, fra raceforbundssiden at starte en dialog med dem om problematikken generelt?
Som en anden vist også nævnte, det må da også være i internaternes interesse at samarbejde - de mangler jo desværre ikke just katte - men måske går det skævt, hvis/når diskussionen primært tages i konkrete enkeltsager…?

4 Synes om

Det har du ret i - det er ikke første gang, der er kommet et forkert indlæg ind i citatet. Sidst opdagede jeg det dog selv og endte med at undlade at citere, for ligegyldigt hvor korrekt jeg trykkede, kom det samme forkerte citat ind :frowning:

I tilfældet med internaterne tror jeg desværre ikke, der er noget at gøre. Jeg har hørt om mange, der har prøvet at forklare f.eks. DB om problemet (fordi de har så mange internater, er de i sagens natur omfattet i højere grad end internater med kun én afdeling), men de vil ikke ændre praksis. Fuldstændigt ligesom i DBA sælger det godt at sætte en racekattebetegnelse på dem - men beviset er ligegyldigt.

Og det er jo ikke engang fordi det er raketvidenskab at tage imod (og gemme) en stamtavle, hvis den kommer med, tjekke chip for registrering eller for sammenligning med en evt. opdrætters papirer og så lade opdrætter overtage (købe) katten/e og dermed have plads til nogle flere af huskatte. Så “gearingen” er til at overse - hvis viljen er der.

Tilsvarende tror jeg, det kræver et generationsskifte for Inges Kattehjem at ændre praksis mht. neutralisering. De vil ikke forstå, at de risikerer at bidrage til problemet ved at sende fertile killinger ud til nye ejere.

6 Synes om

Så er det vist kun Frej der mangler nyt hjem. Han ser ellers sød ud :heart:

1 Synes om

Min ferie er slut i dag og jeg skal have vagten i aften kl 23 - 07, skal til møde med mine kolleger i morgen kl 10 og have vagten igen i morgen kl 16 - 23. Jeg tror da lige jeg vil bage et par valnøddebrød, til at forsøde de næste par dage med :grin:

4 Synes om

Kan du smide en opskrift her :slightly_smiling_face: (måske på slump basis :wink:) Jeg elsker valnøddebrød, men de er efterhånden piv dyre :woozy_face:

I dag prøver jeg den her fra Dansukker Jeg har ikke prøvet den før og har da også ændret lidt i opskriften. Jeg havde ingen rugmel, så jeg har erstattet det med dobbelt så meget grahamsmel og det mindre hvedemel. Jeg havde heller ingen sirup, så det blev en skefuld brun farin i stedet.

Jeg kan anbefale de her valnøddeboller. Det er ikke så længe siden jeg bagte dem og de blev virkelig gode. Jeg var lidt skeptisk, fordi dejen ikke skal hæve så længe, men de blev faktisk rigtig gode.

1 Synes om

De blev ganske gode de brød, men bollerne er bedre efter min mening :grin:

6 Synes om

Ja, så er det pt kun Frej, der mangler nyt hjem. Og han er lige så sød og blid som han ser ud. Nøjagtig samme temprement som Teddy :hjerte:

4 Synes om

Havde det så bare være en internat eller et enkelt problem, men har oplevet at Racekattene, ryger på hjemmesiden med det samme, da de letomsættelige, de gør sig end ikke den ulejlighed lige at se hvilke katte det er de har fået ind eller gør den rejseklare.
En Kurilean Bobtail røg på hjemmesiden to timer efter de fik den ind og sendt ud i nyt hjem dagen efter. Den ney ejer bad om hjælp til pelsen efter 24 timer, da hun slet ikke kunne komme igennem den. Hun endte med at komme op til os, hvor eneste løsning var at trimme hendes total og efterfølgende give hende et bad.
Jeg har selv været med til at kontakte internater, for at få oplysninger om katten, men nope, det var ikke muligt, den var også videre inde der var gået 24 timer.
og sådan kan jeg blive ved og det er forskellige internater det drejser sig om.

Vi har flere gange henvendt os til Brande internat, når der bliver smidt killinger eller katte af her hos os. Hver gang har vi fået samme besked, det er din hovedpine, dem må du tage der af. De hverkan kan eller vil, er der direkte blevet sagt.

Tror jeg vil tilføje i vores kontrakter at kattene ikke må indleveres til internater.

5 Synes om

“Sjov” internater ikke hjælper med og få racekatte hjem til opdrætter og lader opdrætter hjælpe.
Hestensværn og dyrenes beskyttelse gør i hvert faldt en større arbejde med hestene. Ved de kontakter avls forening, og ja vi er kontaktet for om vi kan hjælpe med oplysninger om tidligere ejere

Med venlig hilsen

3 Synes om

Dejligt det fungere med hestene, men indrømmer, så fatter jeg slet ikke at de har så svært med det hos kattene.

I Det Dansk katteregister, sørger jeg altid for at kattenes fulde stamtavlenavn er nævnt, i håb om at vi jo så er nemmere at finde, hvis noget skulle gå helt galt

4 Synes om