August 2022 Tanker

Jeg holder med dig 100% @Beimis, men det havde bare været godt om den smukke kat havde fået et hjem, hvor han blev holdt af og forkælet. :heartbeat:

4 Synes om

@Eva ja og det er vi også helt enige om :klappekat:

Med venlig hilsen

1 Synes om
2 Synes om

Jeg var på Langelandfortet i går. Rigtig interessant sted, men jeg fik ikke set ret meget. Det er et kæmpe udendørs område, man skal gå rundt på. Ikke særlig meget skygge. Det var ganske enkelt ALT for varmt. Men helt sikkert et sted, jeg kunne tænke mig at tage tilbage til - en overskyet dag engang.

Den mest mindeværdige oplevelse var næsten jagerflyene fra Karup Flyvestation, der brugte Langeland som pejlepunkt og fløj ret lavt. Det var så vildt. Det skete adskillige gange, at jeg helt instinktivt holdt hænderne for ørerne og dukkede mig! :flushed:

Hold nu op, hvor de larmer! Og det føles, som om de er lige på den anden side af trætoppene. En ældre mand i shoppen havde været i søværnet, da fortet stadig var en aktiv del af koldkrigen, og dengang havde søværnet og luftvåbnet en lille konkurrence kørende. Jagerne forsøgte at “snige” sig ind, så de kunne angribe, og søværnet forsøgte at få øje på dem, inden de kom så langt :slight_smile:

Men jeg kom derfra med en hovedpine, der ikke flyttede sig, før jeg i nat fik sovet 10 timer :uha:

6 Synes om

Det havde jeg faktisk aldrig hørt om før, men var lige inde og lure på deres hjemmeside - ligner noget der skal besøges…! :+1:

3 Synes om

Knud skal til København til 50 års jubilæum som garde d. 12-13 august. hvis jeg tager med skal jeg jo have tiden til at gå imens han er til middag d 12 om aftenen, der kan jeg selvfølgelig bare sidde på hotellet, men lørdag mens han er til frokost så ved jeg faktisk ikke helt hvad jeg skal gøre af mig selv ud over at sidde i bilen.
har I nogle gode indput, vi er i Nyhavn omkring Livgardens Kaserne, Gothersgade 100 og Restaurant Fyrtøjet, Nyhavn 11
Skal vi evt tage to overnatninger og se noget mens vi er på de kanter

1 Synes om

Jeg havde heller aldrig hørt om det, da jeg sidste år eller for 2 år siden så vejskiltet dertil. Lidt mærkeligt at tænke på, eftersom det har været aktivt en stor del af min levetid. Men det ligger jo pænt afsides dernede på sydspidsen af Langeland.

1 Synes om

Trykkende varme, feber og akut støvsugning af skabet under håndvasken pga fluelarver, er alligevel en tand for varmt for mig :hot_face:

Jeg måtte krybe til korset og starte min transportable AC. Luftfugtigheden er skyhøj herinde, så jeg satte den til at affugte og allerede efter et kvarter, kan jeg mærke en forskel. Her var simpelthen så klamt og trykkende, så jeg følte jeg burde gå rundt med badedragt

6 Synes om

:tak:, tak @Enki :smil:
Den ide skal afprøves,

Med venlig hilsen

1 Synes om

Tænker at du nok har en del vinduer og døre det skal gøres ved. Men det gode er, at det strengt taget intet koster, mønterne kan jo bruges igen hvis det ikke virker.

1 Synes om

Nu ved jeg ikke hvad du er til , men var det mig der blev parkeret på nyhavn, gik jeg til Amalienborg og Så udstillingen med dronningens smykker. Åh den ville jeg gerne se. Eller en tur omkring strøget. Der var også en udstilling mere der i København men kan ikke komme på den nu

Med venlig hilsen

2 Synes om

Du har helt ret :smil:

Med venlig hilsen

Lige om lidt tager jeg på sommerferie nr. 2 :dans:
Trioens sommerferie er reduceret til en duo, siden der er killinger i et af hjemmene :hjerte:
Men jeg glæder mig, det er bare altid en god tur :jubiii:

9 Synes om

Ja den sidste del af trioen er ikke tilfreds men det er jo selvvalgt :wink:
I må have en rigtig god tur og HUSK AT SKRIVE RESULTATER!!

2 Synes om

Skal nok, men dommerpanelet er ikke helt på “vores side” :wink: Så mon ikke vi “nøjes” med certerne og så en festlig tur :smile:

2 Synes om

Så er der endelig dømt ferie :parasol_on_ground: Det skal fejres, så der er bestilt en hulens masse sushi til i aften. Yngstebarnet og jeg skal råhygge med den lækreste sushi, en flaske champagne og en god film på skærmen. Nøj det bliver SÅ godt
Og på mandag tager jeg en tur i Randers Regnskov sammen med ældste- og yngstebarnet. Jeg er kommet til at love at jeg giver frokost på Highway 51 :grin:
På onsdag skal jeg nusse orientalere. Det glæder jeg mig godt nok til :kattedans:

10 Synes om

Rigtig god ferie @solveig lyder til du har lavet planer, for rigtig gode ting på oplevelse kontoen :smil: :blush:

Med venlig hilsen

1 Synes om

Det bliver en ferie mest sammen med familien i år. Jeg skal bl.a. besøge min kusine på Falster et par dage og så regner jeg med at køre på udflugt med barnebarnet og hendes kæreste en dag og også lave noget med min anden søn og svigerdatter. Men nu ser vi hvad vi får lyst til hen af vejen. Det bliver rigtig dejligt med tre ugers hygge og afslapning :grin:

5 Synes om

Gratis tips: Når du lige har sagt det sidste farvel til din bedste ven i gennem de sidste 14 år og tænker, at lidt musik måske kan sprede de triste tanker, så lad være med at vælge spillelister med ‘‘soft rock’’ … du risikerer at høre sange som ‘‘How am I supposed to live without you’’ og ‘‘I can’t live, if living is without you’’ :surrender:
De sange blev nok ikke skrivet med katte i tankerne, men når nu hjernen kører i den rille … :brist:

12 Synes om