Computerne er heller ikke lavet til at skulle holde så længe som førhen. Den computer vi købte til datteren i 8 kl.(købt brugt i 2005) har sønnike endnu, den er lidt langsom, men fungere upåklageligt.
Min er fra juli 2019 og den driller en del med træge taster, eller de slet ikke virker, så lidt on/off
Uha, det er spændende herhjemme.
Vi fik nye naboer i marts, de har to katte. Og godt inspireret af min have, har de nu indhegnet deres egen, så nu kommer deres to unge katte også lidt ud.
Mine katte har opdaget at der er katte derinde, indtil videre har der ikke været nogen knurren etc.
Men nye katte så tæt på, det kanskabe underholdning…
Nej desværre ikke, men jeg har svært ved at acceptere at så dyre ting som computer, mobiltelefoner, køleskab, fryser o.s.v. nu til dags er noget man skal skifte ud med ofte mellemrum. Jo vist alt kan gå i stykker, men at det netop bevist bliver lavet så det ikke holder længe, går over min logiske forstand, men jeg ved jo godt det handler om penge, penge og penge.
Når det handler om computere og mobiltelefoner og andet elektronik, er det nok mere et spørgsmål om, at den teknologiske udvikling går så stærkt, at man ikke kan blive ved med at gøre alt bagudkompatibelt. På et tidspunkt vil der være programmer/apps, der ikke kan køre på ældre computere/mobiltelefoner. Snarere end at de går i stykker.
Det spiller selvfølgelig også ind, det har du ret i. Men personlig har alle de gange jeg har skiftet computer, været fordi de ikke kunne mere, enten blev så langsomme at de stort set var ubrugelige, eller slet ikke virkede mere.
Har heldigvis ikke problener med min computer i den henseende.
Men har lige læst at en række telefoner vil blive forældet pga en opdatering af mitid og indrømner, der bliver jeg harm, for det er vel ikke mere end et årstid siden det sidst var galt pga mitid
Tror i sandhed at jeg skal have købt en hule mere til min KALLAX. For nu vil Delle også gerne bruge den og hun var ikke imponeret over at Dumle godt mente der kunne være plads til dem begge.
Nu husker jeg ikke lige, hvad der skete med NemID for et år siden. Men lige netop denne ændring er planlagt og har været varslet i lang tid. Siden det er NemID, kunne jeg forestille mig, at det drejer sig om sikkerhed. Hvis man bruger meget gamle Android-versioner (det er vist kun Android?), overholder de måske ikke de sikkerhedsprotokoller, man bruger nu om dage. Igen - teknologien udvikler sig med en hast, der nogle gange gør systemer forældede, så de udgør en risiko,.
Jeg ved ikke, hvad årsagen er, men jeg tror ikke, NemID har nogen interesse i at genere nogen til at gå ud at købe nye telefoner. Deres interesse er at lave et sikkert system, og det skal vi nok være glade for
Fra den 12. august virker MitID appen ikke længere på ældre telefoner/tablets med styresystemet Android 9. En nødvendig teknisk opdatering hos Android gør, at telefoner/tablets med Android 9 ikke kan installere de nyeste sikkerhedsopdateringer, og ligeledes ikke kan opdatere til en nyere version af MitID appen.
Android 9 blev releaset i 2018, en telefon der ikke kan opdateres højere må være endnu ældre - og seneste Android version er hedder 16, så noget er der nok sket i mellemtiden…
Og uanset om de vil eller ej, er vi i dag omfattet af krav til sikkerhed fra både national og international side - ikke mindst som en konsekvens af det nuværende trusselsbillede.
Jeg har hentet pigerne på weekend, d.v.s. … jeg satser på, at jeg kan holde dem ud til på søndag.
Noget med overskud og et t-ord
I morgen har jeg planlagt at besøge Øens dyr sammen med dem … prøvede at lokke min svigerdatter med, da hun bor i Vordingborg, kun for at finde ud af, jeg ikke har en svigerdatter længere
Pigerne er lagt i seng, men der kommer stadig hvisken og tisken fra soveværelset …
Idag fylder min nevø 20 år Tiden går aaaaalt for hurtigt Fasters “lille” dreng der er et hoved højere end mig (hvis ikke lidt mere) Slut med at være teenager og nu “rigtig” voksen
Nu er sommerferien slut og i dag har vi projekt rengøring af pool.
Et stort projekt ikke mindst fordi den blev helt grøn, fra den ene dag til den anden, da drengene var på ferie på trods af behandling med div pool midler efter forskrifterne.
Vi kørte til Vordingborg, kun for at finde ud af, at der var lukket i dag … selv om det stod som åbent på hjemmesiden
Men så tog vi ind til byen og besøgte Gåsetårnet, der var udstilling med monstre og Marion var ikke helt tryg … der er jo temmelig mørkt inde i tårnet og monstrene lavede larm
Da vi kom hjem, fik vi lyst til at tage på stranden, så vi kørte til Bisserup (jeg gider ikke Karrebæksminde, der er for mange mennesker) og brugte ca. 1½ time i vandet … Emma er så vild i alt hvad hun foretager sig og hun dykkede under overfladen flere gange … hun er lige fyldt 6 år!
Pigerne var så trætte efter dagen at de allerede sover … dejlig fredelig aften hos mig
De to små badenymfer: