August tanker 2025

Er der nogen der ved om det vil sinke udvoksning af negl, hvis man kommer klar-neglelak på et hul som dette?

Det er resterne af et rottebid.

1 Synes om

Det vil det ikke. Du kan roligt putte neglelak på.

2 Synes om

Igår startede Katja i 10. Klasse på Mellerup Efterskole.

Hendes 2 værelses kammerater virkede SÅ søde :smiley:

Den ene af dem er ligesom Katja enebarn, og hendes mor sagde at hun havde glædet sig til at få “søskende” :smiley:

Jeg håber denne efterskole går en del bedre end den hun gik på i 8. Klasse :smiley:

7 Synes om
8 Synes om

:ked: hvil i fred Peter :sorger:

1 Synes om

Jeg blev lidt forvirret da jeg så det - umiddelbart havde jeg fået en nyhed om Peter Madsen - ham med ubåden.
Og så noget om Peter Lund Madsen, skulle lige indstille øjnene

Det er trist og alt for tidligt.

6 Synes om

Store ønsker om Katja får en fantastisk skolrår :smil:

1 Synes om

Endnu et forsøg på at brænde hytten af :surrender:
Jeg har hørt mystisk lyd i et par dage, lyd jeg ikke kunne placere og troede kom udefra … og i dag har jeg lugtet noget min hjerne sagde var lugten af løg/porrer :gruble:
Men det har været lyd og lugt af snarkende forlængerledning … den der trækker strøm til min computer :flushed:
Heldigvis slukker jeg altid på stikkontakten på væggen, hvis jeg kører hjemmefra og om natten … det kunne være gået helt galt ellers :grimacing:

12 Synes om

:uha:

1 Synes om

Det ser da mildest talt ikke godt ud :uha:

Skal du have det tjekket? Det er måske noget for dine udlejere?

7 Synes om

Nu må du da efterhånden ha’ øvet dig nok… :smirk:

Noget tyder i hvert fald på, at HFI’et ikke helt har forstået opgaven… :thinking:

8 Synes om

I en perfekt verden, ville man nok foreslå gennemgang af al elektricitet i huset … men jeg må nok efterhånden erkende, jeg ikke bor i en perfekt verden :cool:

7 Synes om

Whaaat - heller ikke du…? :yikes: :sunglasses:

3 Synes om

Det må komme som et chok for dig … jeg fremstår jo som en der lever det perfekte liv :cool:

4 Synes om

Er godt nok også lidt rystet - men man skal jo lære så længe man lever… :smirk:

Lidt mere seriøst: Er de klar over problematikken - for jeg synes faktisk det er lidt foruroligende, hvis netop HFI-relæet ikke er til at stole på, ikke mindst når installationen måske generelt trænger til en kærlig hånd…?

8 Synes om

Jeg har sendt billedet, så håber de reagerer … :kryds:

8 Synes om

Ikke for at male fanden på væggen, men da mit køkken brændte ned skyldes det en overgang i min el, som gik ud og tændte min brødrister der stod under mine køkkenskabe, og den var altså slukket på væggen, da det er den eneste måde man kan slukke den slags gamle brødrister jeg bruger.

Og jeg fik efterfølgende at vide af brandmændene, at mange køkkenbrande opstår ved at brødrister og elkedler selvantænder. Så alt den slags tager jeg nu altid ud af stikkontakten når det ikke er i brug. Også min computer, men det gjorde jeg allerede inden branden, da jeg kender flere der har mistet deres computer ved at et lyn slog ned og brændte computeren af.

6 Synes om

6 dage! Præcis så lang tid gik det fra jeg tegnede forsikring på Olaf til den kom i brug :uha: Igen har en killing taget et styrt, jeg ikke så. Nøjagtigt som med hans søster, Nora for nogle uger siden. Jeg var smuttet ud i haven i maks 5 min. Da jeg kom ind lå Olaf midt på stuegulvet og vrælede meget hjerteskærende. Han ville slet ikke støtte på sit ene bagben, og lagde sig ned efter få hop og græd videre :ked: Jeg fik en akuttid ved dyrlægen, som beholdt ham til smertebehandling og røntgen. Heldigvis ser der ikke ud til at være brud, men han har smerter ved knæet. Han er hjemme igen og får smertebehandling, og vi ser an et par dage. Min lille ulykkesfugl :hjerte: Det var ham, jeg måtte gnubbe liv i efter fødslen og ham der “forsvandt” igennem en udluftningkanal i mit bryggers. Lille skiderik :love: Jeg mistænker, at han er drattet ned fra et af gulv-til-loft-miljøerne i stuen.

Så vidt jeg kan læse mig til i policen, er der ikke karenstid på ulykker, så jeg satser på, at Agria æder den. Og så overvejer jeg at tegne forsikring på de sidste 4, som søger nyt hjem også :rolleyes:

20 Synes om

Du burde undersøge, om det underlag som bliver brugt på legeplader, for at forhindre brudulykker ved fald, fås som gulvbelægning … :gruble:

5 Synes om

Stakkels lille Olaf -god bedring til ham :ked:

5 Synes om