August tanker 2025

Mine sugemalle børn er flyttet hjemmefra i dag :smil:

11 Synes om

Vi køber altid øko og/eller frilandskød, men det giver en ekstra dimension at se forholdene de er opdrættet under - har ikke handlet hos dem her tidligere, men det bliver bestemt ikke sidste gang.
Eneste “ulempe” ved de små producenter er, at deres produkter typisk er sæsonvarer - men så må man jo købe når det er der, og ellers finde på noget andet, vi bør jo i det hele taget spise flere grøntsager… :corn: :broccoli::eggplant::potato::carrot::smirk:

8 Synes om

Jeg tror jeg er ved at blive senil… Jeg er åbenbart kommet til at smide noget medicin væk… :flushed:

7 Synes om

Jeg fandt pillerne jeg troede jeg havde smidt ud! Jeg fik to nye præparater tirsdag, som jeg så fordelte i min doseringsæske for resten af ugen. Jeg genfylder den om søndagen, men i aftes var det ene hold pist borte.

Jeg ledte og ledte, men væk var de. Efter jeg var gået i seng, gennemgik jeg trin for trin hvordan jeg fyldte i doseringsæsken og hvad jeg gjorde bagefter. Det ene præparat kom i et pilleglas i en papæske. Det andet var blisterpakker også i en papæske. Jeg kan huske jeg puttede pilleglasset i min medicinkasse og mente så bestemt at jeg også puttede blisterpakkerne i, men de var der ikke.

Så kom jeg i tanke om at jeg puttede den tomme papæske i min papiraffaldsspand og så slog det mig om jeg måske ved et uheld, også var kommet til at putte æsken med blisterpakkerne i. Så mig ud af senge og i gang med at lede i min affaldsspand og der lå de sørme. Hvilken lettelse jeg følte lige der :thumbup:

17 Synes om

Dejligt at du fandt dem igen!

5 Synes om

Godt Tikka kan vise mig, at det ikke altid er let at børste en kat, jeg kan få lov men det kræver lidt overtalelse :tihi:

Mille sætter sig indimellem på toilettet og insisterer på, at jeg skal børste hende, når jeg børster mit eget hår :joy:

Masso er bare en tålmodig og skøn drøm at arbejde med, når han alligevel putter ved mig i sofaen, møffer han ofte velvilligt rundt, så jeg kan komme til mens han bare spinder :hjerte:

Så Mille og Masso til sammen, er så nemme som de overhovedet kan blive at børste, heldigvis er Tikka’s pels ikke nær så tilbøjelig til at ville filtre lidt som Masso’s ellers skulle vi virkelig træne :smile:

7 Synes om

Jeg kan bare sige at jeg er glad for Delle er korthåret. :tihi: men jeg skraber hendes pels af mine møbler på ugentlig basis.

6 Synes om

Jeg havde også egentlig alt sagt, at jeg aldrig skulle have en langhåret kat, men så mødte vi Masso også fik jeg bekræftet at man har et standpunkt, til man tager et nyt :tihi: :inlove:

8 Synes om

Men faktisk er det langt oftest Delles pels der er på mine møbler, og mit tøj, for hun har ret meget pels, og jeg har langt mere kattepels alle vegne end jeg havde dengang jeg havde to persere, for dem børstede jeg jo jævnligt plus at den løse pels i højere grad bliver siddende i pelsen. Mens Delle, som ikke synes det er sjovt at blive børstet, fælder ad helvede til alle vegne. :tihi: jeg har ellers prøvet at få hende til at værdsætte at blive masseret med sådan en blød gummibørste, som lige kan tiltrække de løse hår, men hun synes mest jeg bare er dum når jeg gør det. :ihhaltsaa:

6 Synes om

Jeg har servicering på oliefyret i dag … sagde at gutten tidligst måtte være her kl. 10 og han stod her 10:03 :tihi:
Men så er det overstået for i år :ok:

12 Synes om

Uden i øvrigt aldrig at have haft en langhåret kat, så tror jeg måske deres hår er lettere at styre end siameserens. Deres hår er så lette, at de flyver højt og lavt (næsten som kattene :face_with_hand_over_mouth: ). Deres hår er også ovenpå lamper, på ruder og alle steder, hvor kattene ikke er, hvor jeg forestiller mig lange hår mest er på møbler, tøj og gulvet? :woman_shrugging: Men det er bare min forestilling :slightly_smiling_face:

8 Synes om

Plus at de borer sig ind i tøj og sidder godt fast.

7 Synes om

Jeg er tilbøjelig til at give dig ret, Jeppes pels var over alt, hvor i mod de to smås og Milles er mere, hvor de befinder sig og vores tøj, oveni sætter deres pels sig mere ovenpå tøj og møbler og ikke i det :smile:

Milles pels er kort men tyk, så hendes pels danner små klumper når hun fælder :tihi:

4 Synes om

Jeg synes absolut at pels fra langhårede katte er nemmere at have med at gøre. :klappekat: Men kan være jeg skal prøve lidt mere at vænne Delle til at blive børstet, for hun lider også mere med hårboller end Dumle gør. Fordi hun både vasker sig selv og til dels ham, og han bliver børstet. Og når han prøver at vaske hende, så ender han som regel med at slikke sin egen pels fordi den kommer imellem. :tihi:

7 Synes om

… men at han har stået ude på gaden og snakket i telefon, stort set fra han kom … :venter:

4 Synes om

I kan godt medregne abyer!

6 Synes om

Jeg kan ambefale at prøve med en tangel teezer som denne. Vi har endnu ikke oplevet, nogen som ikke blev glade for den

5 Synes om

Den hun bedst kan tolerere er denne. Den har bløde gummibørster. Den kan lave “vanddamp” (det er ikke varmt, bare meget fint forstøvet) som virker ret godt på at tiltrække og samle pelsen så den ikke flyver alle vegne, men hun er ikke meget for “damp” delen, så tror egentlig bare vi øver med den, men uden at bruge damp delen.

6 Synes om

Hvor er den købt

1 Synes om

Jeg har fået den af min eks svigermor, så kan forestille mig det er fra Aliexpress eller temu eller lignende.

2 Synes om