August's tanker

Så er affugteren hentet, men jeg slipper ikke for at få gulvet slebet og lakeret.Hvad filen stiller jeg op med kattene imens :S

En ting er slibningen af gulvet. Det skal de nok holde sig væk fra - vil jeg i det mindste tro. Ellers sker der måske heller ikke så meget ved det. Det er mere lakeringen, der bekymrer mig. Hvor længe er sådan noget om at tørre? Jeg ser for mig, at vi må bo i soveværelset i flere dage :frowning:

Næsten lige så slemt - jeg skal have stuen tømt for indbo. For de sliber jo nok ikke bare den fjerdedel, der er beskadiget. Øv, øv, øv :frowning:

[QUOTE=galath;1315412]Så er affugteren hentet, men jeg slipper ikke for at få gulvet slebet og lakeret.Hvad filen stiller jeg op med kattene imens :S

En ting er slibningen af gulvet. Det skal de nok holde sig væk fra - vil jeg i det mindste tro. Ellers sker der måske heller ikke så meget ved det. Det er mere lakeringen, der bekymrer mig. Hvor længe er sådan noget om at tørre? Jeg ser for mig, at vi må bo i soveværelset i flere dage :frowning:

Næsten lige så slemt - jeg skal have stuen tømt for indbo. For de sliber jo nok ikke bare den fjerdedel, der er beskadiget. Øv, øv, øv :([/QUOTE]

Gulvlak er hånd-tørt i løbet af få timer. Ikke til at vade rundt på, men kattene kan godt gå henover det.

Så nej ikke flere dage i soveværelse, med mindre du da vælger det :slight_smile:

Nå så gik den ikke længere med den lille loppe :argh:

Loppen hedder Fiona von Udbryder dronning aka Houdina…

I går var de ude i haven efter arbejde som altid. Jeg skulle lige hente noget omme i skuret, som så mange gange før. Pludselig var Frk. Houdina i mine fødder :uha:
Skuret er på forsiden af huset og haven på bagsiden, så hun skulle langs med huset rundt for at finde mig ude foran. Heldige mig at hun gik efter mig og ikke ud på vejen.

Jeg vidste jo ikke hvordan hun var kommet ud og tænkte lidt at det nok mest var fordi hun kunne høre mig ude foran og ville om til mig.
Jeg klipper hendes kløer i aftes, de trængte og så gad hun nok ikke kravle
Naiv var jeg så…

I dag gik jeg nede i bunden af haven og snakkede i telefon, både Fiona og Theodor var med ude i haven og havde været det et par timer. Jeg havde været ude sammen med dem og var sådan. Nå ok, hun bliver inde dd, nu vi alle er på samme side af huset.
Men det gjorde hun så ikke. Pludselig begynder hun at planke den lige foran mig, det var så lidt dumt at hende, for haps og så kom hun i den grad ned af stolpen ved min hjælp.
Skal vi ikke sige at det ikke passede damen :uha: Jeg fik ganske tydeligt at vide at jeg var en spasser :tihi:

I morgen skal jeg en tur i Bauhaus og købe stolper og net…

Jaja jeg vidste godt det ville ende her, den lille spillopmager er lavet af noget helt helt andet stof end både Sortlingerne og Theodor.
Nu bliver nettet 180 cm og med 30 cm indfald ind i haven. Så kan hun lære det kan hun det (ehhh håber jeg) og kan hun ikke, så må der jo strøm på.
Nu prøver jeg netløsningen og ser om det er nok.

[QUOTE=HolmeInc;1315422]…

I dag gik jeg nede i bunden af haven og snakkede i telefon, både Fiona og Theodor var med ude i haven og havde været det et par timer. Jeg havde været ude sammen med dem og var sådan. Nå ok, hun bliver inde dd, nu vi alle er på samme side af huset.
Men det gjorde hun så ikke. Pludselig begynder hun at planke den lige foran mig, det var så lidt dumt at hende, for haps og så kom hun i den grad ned af stolpen ved min hjælp.
Skal vi ikke sige at det ikke passede damen :uha: Jeg fik ganske tydeligt at vide at jeg var en spasser :tihi:

I morgen skal jeg en tur i Bauhaus og købe stolper og net…

[/QUOTE]

Tak for dagens grin. Ja, det er selvfølgelig ikke så sjovt at hun lige pludselig var ude foran. Men ift. det med fed skrift understregne. Ih, det ville jeg gerne have set. Jeg ville rigtig gerne have hørt hende skælde ud :høhø:.

Jeg får jævnligt skældud af Zilla :wink: Fordi vi har en fake-fur kurv som hun af en eller anden grund ynder at slæbe rundt på. Og hun plukker den også hvis hun kan slippe af sted med det, også ørler hun efterfølgende ud over det hele. Det gider jeg egentlig ikke tørre op hvis jeg kan slippe for det, og hendes tarmsystem er nok heller ikke helt så glad for sådan en gang syntetisk pels. Hun afslører jo altid sig selv, fordi hun sniger sig afsted på en helt speciel måde når hun gør noget hun ved hun ikke må. Så det er ret tydeligt hun er igang med noget forbudt (altså at slæbe af med den her kurv) hvis hun er indenfor synsvidde. Så særlig snu er hun altså heller ikke. Videoen hvor hun irettesætter mig kan sesher. Det her er som sagt bare en irettesættelse, hvis det er mere højlydt skældud, så lyder hun i højere grad som når de gnægger af fugle :wink:

[QUOTE=Vipstøsen;1315424]Tak for dagens grin. Ja, det er selvfølgelig ikke så sjovt at hun lige pludselig var ude foran. Men ift. det med fed skrift understregne. Ih, det ville jeg gerne have set. Jeg ville rigtig gerne have hørt hende skælde ud :høhø:.

Jeg får jævnligt skældud af Zilla :wink: Fordi vi har en fake-fur kurv som hun af en eller anden grund ynder at slæbe rundt på. Og hun plukker den også hvis hun kan slippe af sted med det, også ørler hun efterfølgende ud over det hele. Det gider jeg egentlig ikke tørre op hvis jeg kan slippe for det, og hendes tarmsystem er nok heller ikke helt så glad for sådan en gang syntetisk pels. Hun afslører jo altid sig selv, fordi hun sniger sig afsted på en helt speciel måde når hun gør noget hun ved hun ikke må. Så det er ret tydeligt hun er igang med noget forbudt (altså at slæbe af med den her kurv) hvis hun er indenfor synsvidde. Så særlig snu er hun altså heller ikke. Videoen hvor hun irettesætter mig kan sesher. Det her er som sagt bare en irettesættelse, hvis det er mere højlydt skældud, så lyder hun i højere grad som når de gnægger af fugle ;)[/QUOTE]

Velbekomme for grinet. Og ja det er mest sjovt og ja jeg vidste jo godt det var på lånt tid jeg kunne holde hende indenfor et net der kun er 120 cm højt :slight_smile:

Sortlingerne havde kun 90 cm højt nethegn og det blev de fint indenfor.
Opgraderede til 120 cm da jeg fik Theodor og det er gået uden problemer.
Så nu kommer det så op i 180 cm med Fiona og så skal jeg have sat noget for stolperne forneden, så hun ikke giver sig til at planke den igen.

Zilla er da sød, når hun siger “dumme mor, jeg ville så godt gumle og ørle” :slight_smile: Men ja hun syntes godt nok ikke meget om grænser.

Fiona, mco som hun jo er burde jo ikke være så verbal, men hun fik lige luftet sin indre orientaler for fulde gardiner! Og så spurtede hun op i den anden ende af haven med krum hale :slight_smile: Jeg skulle virkelig holde masken, var så tæt på at komme til at grine, men det hjælper jo fedt at sætte grænser for den lille rocker og så grine samtidig.

[QUOTE=HolmeInc;1315425]Velbekomme for grinet. Og ja det er mest sjovt og ja jeg vidste jo godt det var på lånt tid jeg kunne holde hende indenfor et net der kun er 120 cm højt :slight_smile:

Sortlingerne havde kun 90 cm højt nethegn og det blev de fint indenfor.
Opgraderede til 120 cm da jeg fik Theodor og det er gået uden problemer.
Så nu kommer det så op i 180 cm med Fiona og så skal jeg have sat noget for stolperne forneden, så hun ikke giver sig til at planke den igen.

Zilla er da sød, når hun siger “dumme mor, jeg ville så godt gumle og ørle” :slight_smile: Men ja hun syntes godt nok ikke meget om grænser.

Fiona, mco som hun jo er burde jo ikke være så verbal, men hun fik lige luftet sin indre orientaler for fulde gardiner! Og så spurtede hun op i den anden ende af haven med krum hale :slight_smile: Jeg skulle virkelig holde masken, var så tæt på at komme til at grine, men det hjælper jo fedt at sætte grænser for den lille rocker og så grine samtidig.[/QUOTE]

Hehe, krum hale… så har hun da haft en fest uden lige :wink: :tihi:

Jeg ved ikke helt, hvad jeg skal synes om min primære kattepasser … tror hun forkæler kattene lidt rigeligt :venter:
Fik denne sms i morges:
[I]Så er misserne serveret, de ligger i hver deres liggestol ifört solbriller og solcreme, med en lille parasol og kold kattemelco i glas med sugerör.
Ps. Vil bare lige fortælle vi har 22° i skyggen.

[/I]Hmm … :grrrierdumme:

(islandske bogstaver kan forekomme …:cool:)

Jeg har 15 myggestik alene på højre underben. :surrender:
Det er klart der jeg er hårdest angrebet, men resten af kroppen er også fint dekoreret. :S

Og jeg er løbet tør for både antihistamintabletter og binyrebarkhormoncreme. :frowning:

[QUOTE=Tea;1315455]Jeg har 15 myggestik alene på højre underben. :surrender:
Det er klart der jeg er hårdest angrebet, men resten af kroppen er også fint dekoreret. :S

Og jeg er løbet tør for både antihistamintabletter og binyrebarkhormoncreme. :([/QUOTE]

Det kan jo købes i håndkøb i de fleste supermarkeder? Selvom I sikkert har flere apoteker i nærheden ovre ved jer, end hernede vestpå :slight_smile:

Sandt! :slight_smile:
Men jeg er jo (stadig) lidt gangbesværet for tiden,
så det det er en prioriteringssag. Og jeg skal i Fields for at købe det.
Hader​ Fields. :høhø:

Har i dag fundet en ulempe ved, at jeg skal flytte til Odense… jeg har ventet 50 minutter (!) på en taxa og betalt 170 kr for at blive kørt 7 km!:uha:

Hold da magle :uha:

Imorgen er det den store dag så flytter lille Luna hjem til os glæder mig for vildt spændt på hvad de 4 andre siger

Nøj jeg er træt! Halvanden uges intensiv kursus om bæredygtighed og grønomstilling, har været spændende, lærerigt og givende, men øj mit hoved er fyldt:) Glæder mig til et par dage, hvor der er lidt ro og hygge med ansøgninger, kattene og garn shopping med en veninde!:smiley: Claus skal på arbejde og til firma fest, så ham ser jeg ikke så meget til, førend lørdag:)

Jeg ved ikke, hvilket selskab du bruger, men jeg har aldrig oplevet mere end 5 min. ventetid hos Odense Mini Taxi. 66 12 27 12. Prisen lyder også voldsom. Men hvis du skal ind igennem byen i myldretid og vejarbejde og omkørsler m.m., kan det jo hurtigt løbe op. Når du flytter herover, kan du tage cyklen i stedet :slight_smile:

Det var Taxa Fyn. Og jeg havde min cykel med. Jeg cykler nemlig altid, men der var nærmest skybrud. :slight_smile: Det var nok det, der også gav travlhed hos taxafirmaet.

Så er der lige 2 1/2 time tilbage til at deltage i dennes uges konkurrence :ok:

http://www.kattegale.dk/forum/showthread.php?t=58319#post1315506

Det MÅ være højdepunktet af kattegalskab at slæbe 14 (ja FJORTEN!) katte og 6 mennesker ned gennem Europa… med stop i både Tyskland og Polen - nej, nej, det er skam ingen omvej, slet ikke :omg:

Bare fordi deres mennesker skal på Trøffelfestival i Alba - og drikke masser af gooooood Barolo fra hotellets egen vingård :wink:

Sidder og tænker fortvivlet på den nye showbus bagagerum - der lige pludselig virker meget, meget lille! :smiley:

[QUOTE=Ann K;1315512]Det MÅ være højdepunktet af kattegalskab at slæbe 14 (ja FJORTEN!) katte og 6 mennesker ned gennem Europa… med stop i både Tyskland og Polen - nej, nej, det er skam ingen omvej, slet ikke :omg:

Bare fordi deres mennesker skal på Trøffelfestival i Alba - og drikke masser af gooooood Barolo fra hotellets egen vingård :wink:

Sidder og tænker fortvivlet på den nye showbus bagagerum - der lige pludselig virker meget, meget lille! :D[/QUOTE]

:lol::klapper::lol::klapper::lol::klapper::lol::klapper::lol:

Men hvornår har vi nogensinde været normale??? :tihi::rolleyes:

Vi må da bare spænde din trailer efter showbussen… :muhaha:

Det er LIDT værre end til påske, da Tina Pedersen og undertegnede var 2 mennesker og 11 katte afsted i en almindelig stationcar til Tjekkiet :slight_smile: Der var dog hverken rødvin eller trøfler, men sjovt var det alligevel :slight_smile:
VH
Susanne