Av, min stakkels kat!

Ja, Bamse har i længere tid tabt sig lidt, og vi har jo selvfølgelig sagt at det er fordi Basil er kommet og han derfor er aktiv gange 100. Vi har også rationeret deres foder i et par måneder nu så vi har haft et hav af “gode” undskyldninger for at han har fået talje!!

Men, men, men!!! Søndag kiggede jeg lige i munden på ham, sådan bare for at tjekke lidt ekstra nu når han snart skal udstilles, og aller øverst oppe lige ved siden af hugtanden sad der en tand løs!!! :S

Jeg panikkede selvfølgelig og ringede til katteveninde og derefter til vagtdyrlægen. De mente dog begge at det godt kunne vente.
I går tog min kæreste så ud til dyrlægen for at snakke med dem om det og vi fik en tid til på fredag, men ville hellere hurtigt afsted med ham, for han har jo ondt! Så om en times tid har vi fået en tid og Bamse skal være der ude til i eftermiddag :ked:

Jeg er bare nervøs for den narkose!!!

Ja, jeg ville bare sige stakkels min lille kat! Og hvor er det bare træls at jeg ikke har set det noget før! Men nu bliver det heldigvis ordnet. Så håber jeg bare at han bliver helt fit for fight til Hobro udstillingen!!

kryds gerne fingre for den nu knap så tykke brite!

Nååårh, det skal nok gå :kram:

:kram:

den lille mis skal nok klare den med høj hale :hjerte:

Nååå stakkels mis. Heldigvis opdagede du det, og det skal nok gå. :slight_smile:

ØV ØV håber det bedste for ham …

Tak skal i have alle sammen!!

Nu er han afleveret og han var som altid bare kælen og ville snakke med dyrlægen. Kan spandt så meget at hun ikke kunne høre hans hjerete, men hun regnede med at han ville stoppe når vi gik :slight_smile:

Basil sad i den anden transportkasse og da Bamse var ude ville han over til ham, så det gjorde han!! Der grinte de godt nok der ude :slight_smile:

I sammen omgang fik vi lige vejet vores “lille” 10 måneder killing og han vejer 4,95 kg… Hmm, lige i overkanten!!

Kram, kram, kram, kram, kram, kram, kram, kram han skal nok blive fin igen -kramer

Så er der ikke længe til at vi skal ud og hente ham!!! :slight_smile:

Basil går godt nok også noget rundt og kalder på ham, det er altså lidt synd!

:kram: Håber han snart er frisk… :slight_smile:

Så er han kommet hjem!!! Jubiii!!

Han er meget svimmel, men stadig ikke mere end at ikke har kunne finde madskålen. Han gik straks ombord i Britefoderet, men det synes jeg nu ikke han skulle, så nu ahr han fået en omgang A/D.
Dyrlægen sagde godt nok at det ikke var sikkert at han spiste og vi kunne tilbyde ham noget til aften. Men den stakkels kat er jo sulten…

Godt og høre han har det så godt, så han gerne vil havde mad…:slight_smile: :slight_smile:

Nåååå stakkels lille Bamse…

Er glad for at høre, at han igen har det fodt, og allerede har fundet maden (på det punkt ligner han sin far).

Jeg hader også bare at have dem i narkose, jeg er så nervøs, og SÅ glad når de igen er hjemme. Sidst jeg havde Qaiser afsted var det til en tandrensning, så nu kan han også prale af et tandpastasmil…

Hehe, Sussie skønt med et flot gebis!!

Han er godt nok noget træt nu. Han ligger bare ved mig på sofaen og er helt væk! Jeg tjekker hele tiden om han nu også trækker vejret for er noget nervøs for at han skal stoppe med det!

godt han er kommet hjem , håber snart han helt er på benene igen …

Godt at der er overstået og at din dejlige Bamse er hjemme igen:)

Åhh… Han bliver bare ikke bedre! Han har haft vildt tynd mave her i nat og brækket sig godt og grundigt i vores gang. Han er stadig ikke til at komme til, nu kan han dog godt selv sidde, men ingen bevægelser… ØV!!!

Han vil kun ligge ude ved vandet i køkkenet.

Jeg har fået dyrlægen til at ringe til mig når de har tid så hun måske kan sige hvad det skyldes.

[quote=Bamse;268936]Ja, Bamse har i længere tid tabt sig lidt, og vi har jo selvfølgelig sagt at det er fordi Basil er kommet og han derfor er aktiv gange 100. Vi har også rationeret deres foder i et par måneder nu så vi har haft et hav af “gode” undskyldninger for at han har fået talje!!

Men, men, men!!! Søndag kiggede jeg lige i munden på ham, sådan bare for at tjekke lidt ekstra nu når han snart skal udstilles, og aller øverst oppe lige ved siden af hugtanden sad der en tand løs!!! :S

Jeg panikkede selvfølgelig og ringede til katteveninde og derefter til vagtdyrlægen. De mente dog begge at det godt kunne vente.
I går tog min kæreste så ud til dyrlægen for at snakke med dem om det og vi fik en tid til på fredag, men ville hellere hurtigt afsted med ham, for han har jo ondt! Så om en times tid har vi fået en tid og Bamse skal være der ude til i eftermiddag :ked:

Jeg er bare nervøs for den narkose!!!

Ja, jeg ville bare sige stakkels min lille kat! Og hvor er det bare træls at jeg ikke har set det noget før! Men nu bliver det heldigvis ordnet. Så håber jeg bare at han bliver helt fit for fight til Hobro udstillingen!!

kryds gerne fingre for den nu knap så tykke brite![/quote]

Du skal ikke være bange for narkosen. :slight_smile:
Jeg har haft kat hele mit liv - jeg er nu 65 år.

Jeg har ikke én eneste dårlig oplevelse med narkose -
ligesom jeg heller ikke har mødt nogen, der har.

De er “lidt slatne”, når de kommer hjem - giv du ham nogle ekstra KYS -
så kommer han hurtigt på benene igen…:hjerte::hjerte:

[quote=Bamse;269510]Åhh… Han bliver bare ikke bedre! Han har haft vildt tynd mave her i nat og brækket sig godt og grundigt i vores gang. Han er stadig ikke til at komme til, nu kan han dog godt selv sidde, men ingen bevægelser… ØV!!!

Han vil kun ligge ude ved vandet i køkkenet.

Jeg har fået dyrlægen til at ringe til mig når de har tid så hun måske kan sige hvad det skyldes.[/quote]

Jeg har aldrig oplevet problemer med narkose;
men jeg har så heller ikke givet dem andet end vand - før næste dag.

Det skal nok blive godt igen…
Giv ham nogle ekstra KYS…-love -love

Jeg regner med at vi tager til dyrlægen om en times tid så han kan få noget kvalme stillende. Han drikker fint nok nu, men er stadig meget fraværende.

Ja, lige en lille opdatering på Bamse!

Han har det egentlig okay nu efter den tand er blevet rykket ud, men så alligevel ikke!
Han har tabt sig fra 5,90 kg til 5,75 kg og det er jo ikke et så godt tegn, for så spiser han nok ikke som han skal, da han jo gerne skal tage ca. et halv kg på.

Vi snakkede derfor med dyrlægen i går og spurgte om de ikke havde givet ham pincilin kur for hans røde kandkød da han blev opereret. Men det kunne hun ikke lige se, så nu har vi fået en kur der tager 8 daga med et pencilin preperat der hedder ANTIROBE vet. CLINDAMYCIN, og så håber vi at det kan tage det!
Han har også fået noget smertestillende, som hedder RIMADYL CARPROFEN 20 mg. så vi er 110% sikre på at han ikke har ondt, dem skal hane have hver dag i 6 dage.

Så nu håber vi bare det hele kommer til at gå godt her fra, selvom han ikke vil have pillerne!