Bad = udstil..ved jeres det

Mine katte er ret sjove de ved godt bad= udstil snart.

Havde idag Filur i bad han sad fint og blev vasket føn tørret og var i fint humør bagefter for bad er jo ok trods alt. De 2 andre synes han var DUM (synes de altid til de selv har været i bad).
Fjummer begynder så at gå utålmodigt rundt og se hvorfor jeg dog ikke tager hende i bad. Da jeg skal på wc løber hun i forvejen og venter på trappen og står og forventer jeg samler hende op. Nusser hende og går videre hun står så i køkken og venter på jeg samler hende op. Jeg går på wc og lige uden for døren venter hun igen. Da jeg går imod hende skal hun lige ud i køkkenet, man skal jo spille kostbar. Da jeg ikke prøver at tage fat i hende ser hun MEGET forvirret ud :uha::surrender1: Går op i sengen og hun render stadig rundt om mig. Først da jeg har klippet hendes negle indser hun hun nok ikke skal i bad idag. Men hvergang jeg går neden under står hun afventende hun skal jo i bad :venter: Men fjummer må vente til imorgen før hun kommer i bad.
Når jeg normalt har haft dem i bad trisser de altid utålmodigt rundt og venter på vi skal afsted for nu er de altså klar :venter: Kyrie spiller bare kostbar men kan godt se hun ikke er helt tilfreds med Filur er vasket og hun ikke er endnu :høhø:
Sjoveste er næsten alle 3 brokker sig mens vand er slukket og de sæbes ind men står helt passivt og venter på vi er færdige når vandet er tændt. Synes de er lidt dygtige :slight_smile:

Ved jeres også der er sammenhæng imellem bad og udstil :?

Diego gør i hvert fald :tihi:

Uhm nu spørger jeg dumt… SKAL korthårskatte bades?! For jeg havde da godt nok ikke tænkt mig at bade Stevie eller Ozzy :uha:

Jeg tror ikke at mine ved det endnu, men jeg har så heller ikke udstillet i så mange år :slight_smile: Jeg er faktisk først startet med at udstille i Januar måned i år, så der går nok lidt tid før de forbinder bad og udstilling, tror jeg :slight_smile:

:uha: Skal alle katte ikke vaskes? Altså undtagen de hårløse ??

Det er vist en temperament sag om man vil vaske korthårs katte og måske racebestemt? Jeg vasker primært fordi jeg har ildere og ikke vil risikere kattene lugter af ilder :fnis: Når de så alligevel er i bad kan jeg ligeså godt gøre det ordentlig :slight_smile:

Minder mig om den ene gang hvor Kyrie fældede HELT åndsvagt tog hende i bad og NØJ hun var sur og skuffet da hun indså der IKKE var en udstil på vej men hun var blevet snydt.

Jeg vasker ikke mine, men hvis det er Stevie som primært er hvid, så ville jeg nok give ham en tur. Der er ikke noget mere surt end at få af vide at ens kat er møgbeskidt og ikke “sat op til show”. Det er jo en skønhedskonkurrence, så man skal jo gøre sit bedste for at katten præsenterer sig fra sin bedste side.

hvis du vasker så gør det ons el torsd så pelsen når at lægge sig - mette har erfaring med siam vask. brune vaskede jeg aldrig, og pipsen kun en gang pga fedthale. saffir skal helst vaskes nu her som voksen, ellers “skiller” hendes pels

Junior ved ganske udmærket at bad betyder udstilling dagen efter. Af samme grund er jeg begyndt at lukke døren til soveværelset om aftenen og sove på sofaen natten før en udstilling for ellers er der næsten statsgaranti for at Junior forsvinder ind under dobbeltsengen i samme sekund vækkeuret ringer og det morgenstress er ikke godt for nogen af os :tihi:

Han ved også godt hvilke forberedelser der går forud for en vask, så opblanding af shampoo m.m. foregår bag en lukket dør og så skal jeg ellers lade som ingenting et stykke tid og så er han lige til at plukke og bære ud på badeværelset. Og når vi er kommet igang brokker han sig stort set ikke, kun allersidst hvor jeg plejer at sidde med ham pakket ind i et supersug håndklæde for det gider han altså godt nok ikke. Men det kan han blive nødt til når han ikke vil fønnes :høhø:

Hm jeg regnede med at det var tilstrækkeligt at børste dem godt igennem… jeg syn’s ikke de ser beskidte ud :S Nu er jeg jo helt i tvivl…

Her ved de også godt at når badekarret bliver båret ind , så skal der show vaskes :slight_smile:
Når de ellers har brug for et lille let vask så bruger vi bare vores kæmpe blanko køkkenvask :slight_smile:
Og Spike her de sidste par gang følte sig snydt ,da han ikke er blevet badet .
Og når vi så kommer til om morgen af udstillingen og bakker de andre i deres transport kasser, så står han og klaget sig . Han ville også med han elsker jo udstilling og opmærksomhed .Så vi må heller lufte ham til Januar :slight_smile:

Trekkie - Tag dem med som de er til Kolding, og så snak med siam-folket om det når det er :slight_smile: De kan nok fortælle dig om dine er typen der har brug for det eller ej…

Jeg fik af vide, at min burmeser burde havde været vasket inden jeg slæbte ham med på udstilling og han er jo også korthåret. Men det kommer vidst an på pels kvaliteten, så vidt jeg har forstået. Er den ikke 100% i top i forevejen, kan man afhjælpe korthårskatte med et bad inden showet for at fjerne løse hår osv.

Ja, Athea er jo også korthåret, men hendes pels får lige en ekstra kvalitet af at blive vasket nogle dage forinden :slight_smile:

Lisbeth> jeg vil i hvert fald ikke vaske silke, og det kommer jeg nok sikkert aldrig til. Nok er det en skønhedskonkurrence, men naturlighed kan også være skønhed. Det skal gerne mærkes som en kat fremfor noget helt andet. Jeg ville kun vaske, hvis katten havde rullet sig i jord/mudder og var snavset. Ikke pga. fedtlag da…

Nu udstiller jeg både huskat og persere. Huskatten bliver altid vasket nogle dage før show - ikke fordi hun er beskidt, men fordi pelsen bare bliver så meget bedre af det. Selvfølgelig få hun ikke turen med 3-4 forskellige slags shampoo og hun “lufttørrer”, da hun hader føntørrer.

Er der nogle af jer, der bruger tørshampoo?

hvis du kommer med på udstilling til Vorbasse, vil jeg meget gerne mærke din huskat i pelsen, hvis det er OK med dig.

du er velkommen til at komme hen og gramse på en af mine 3 husmisser :slight_smile: