Min største last: Jeg elsker mit badekar. Frugtduftende skumbad, et stort glas vin eller cocktail (bare rolig, mindst 3/4 apollinaris i), og en god bog. Så ligger man der og slapper den, og videnskaben siger, at man først er helt ren, når man har ligget i blød i mindst 35 minutter.
I mange år manglede jeg et badetermometer, men fandt det sørme i baby-afdelingen i bruwsen!
Efter de 35 min er al tør hud blødt op, og kan skrubbes blidt af med en badesvamp.
Men - badesvampe er på retur!
Bruwsen har dem ikke, div andre supermarkeder ejheller - i matas kan man være heldig at finde andet end hoved-og-hale (bvadr) 2-paks mini-badesvampe.
Jeg spurgte butikschefen i en matas, og han anede ikke, hvorfor, han kunne bare se, at salget var sagnet og stagneret i løbet af de seneste 10 år ca.
Men hvorfor?
Jeg har svært ved at forestille mig at tage bruser- eller kar-bad uden svamp
Gerne med en ekstra-skrubbende del på den ene side.
Kan slet ikke forestille mig bad uden svamp :S
Bruger du badesvamp eller ej?
Hvorfor?
Hvorfor ikke?
Der må være en forklaring på, at markedet for badesvampe er langsomt, men sikkert nedadgående :?
De ægte badesvampe er næsten umulige at få fat i, hvis de skal have en ordentlig størrelse OG være til at betale for penge…
Men det er altså ikke mere end knap et par måneder siden, at jeg købte en kæmpelyserød (af alle farver ) syntetsvamp i Matas - pris ca 50 kr… så de har dem. Også i de almindelige små butikker, der ikke ligger i storcentre
Selvom jeg har badekar tager jeg kun brusebade og til det bruger jeg henholdsvis en badebørste med langt håndtag (så man kan nå hele ryggen) og sådan en aflang dims med hamp på den ene side og frotté på den anden til at give ryggen en ekstra tur. Tror ikke jeg har brugt badesvamp siden jeg var barn, men jeg ser dem nu alligevel i butikkerne rundt omkring
Jeg aner simpelthen ikke hvor sådan en bakteriesamlende-halv slimede- og altid indeholdende sæberests beholder kan købes
Og helt rigtigt gættet, jeg bruger ikke badesvamp
Jeg har altid synes den er ulækker i løbet af en uge, og ja så er de altså lidt for dyre i drift.
Jeg bruger skumklude, men to - tre af gangen afhængig af kvalitet. De mærker nemlig næsten som en svamp, når de er fyldt med sæbe, og så er det lige i skralderen bagefter
Natursvamp - ja. Ikke det dér skumgummistads. Yikes… Matas plejer at ha’ dem, og steder som The Bodyshop.
Men jeg har på fornemmelsen at du mener kunst-udgaven… Natursvampe har ikke “en ekstra skrubbende del”
Til gengæld kunne jeg ikke drømme om at bruge et badekar. Er vokset op med et - ingen brugte det. Brusebad, tak Og over en halv time for at blive ren? No way. Ikke hvis man bader hver dag;) Hvor har du hørt det?
[QUOTE=DK Sugieh;761277]Jeg aner simpelthen ikke hvor sådan en bakteriesamlende-halv slimede- og altid indeholdende sæberests beholder kan købes
Og helt rigtigt gættet, jeg bruger ikke badesvamp
Jeg har altid synes den er ulækker i løbet af en uge, og ja så er de altså lidt for dyre i drift.
Jeg bruger skumklude, men to - tre af gangen afhængig af kvalitet. De mærker nemlig næsten som en svamp, når de er fyldt med sæbe, og så er det lige i skralderen bagefter :)[/QUOTE]
Man kan jo altid smide en gang kogende vand over dem.
Jeg bruger ikke selv badesvamp, men når jeg koger vand i elkedlen, er der som regel en rest, der så ryger over svamp, klud, børste jeg har stående i køkkenvasken.
Jeg må blankt erkende, at jeg faktisk ikke ved hvad der er forskellen på natursvampene og så de der “fabriksfremstillede” svampe. :S
Vi har som regel natursvampene som del af vores julevarer på apoteket - men det er bare ikke noget der sælger…
Ellers kan jeg nok forestille mig at de fåes i Matas eller helsebutikker.
(Ja, jeg tænker at det er natursvampene du efterspørger, og ikke de fabriksfremstillede, formede du efterspørger…)
Jeg kan muligvis google det, (klokken er altså mange! :høhø:), men hvis nogen kan byde ind med svar på forskellen mellem naturlige og “fremstillede” svampe, er jeg glad!
Natursvampe “plukkes” på havbunden af dykkere, mens de andre er af syntetisk materiale.
Har selv haft en, som jeg holdt sæbefri ved at skylle den i eddikevand.
[QUOTE=Tea;761280]Man kan jo altid smide en gang kogende vand over dem.
Jeg bruger ikke selv badesvamp, men når jeg koger vand i elkedlen, er der som regel en rest, der så ryger over svamp, klud, børste jeg har stående i køkkenvasken.
Jeg må blankt erkende, at jeg faktisk ikke ved hvad der er forskellen på natursvampene og så de der “fabriksfremstillede” svampe. :S
Vi har som regel natursvampene som del af vores julevarer på apoteket - men det er bare ikke noget der sælger…
Ellers kan jeg nok forestille mig at de fåes i Matas eller helsebutikker.
(Ja, jeg tænker at det er natursvampene du efterspørger, og ikke de fabriksfremstillede, formede du efterspørger…)
Jeg kan muligvis google det, (klokken er altså mange! :høhø:), men hvis nogen kan byde ind med svar på forskellen mellem naturlige og “fremstillede” svampe, er jeg glad! :D[/QUOTE]
Natursvampe har været levende, de gror i vandet. Skumgummi har - ikke
Man må ikke skolde en natursvamp, men den kan renses i opvaskemiddel. De er ret nemme at finde. Jeg plejer at bruge Matas
[QUOTE=Battlestar;761342]øhhh hvad er der nu galt med en god grøn rens svamp ??
billig i drift, grov OG blød side og fantastiske til at komme i krogene med…[/QUOTE]
Arjjj… det mener du bare ikke Gitze!!! Der er ALT galt med sådan en!
Først og fremmest det der grønne hjes-noget, som flænser ens sarte skind… så størrelsen - en svamp skal være større end ens hånd!.. nej, dur ikke!
(,-.,mnbvcxz
'ø++øælkjhhggfdsaåpppoiuytrewq… god jul og godt nytår - Ting)
Jeg foretrækker til enhver tid en natursvamp - men skal jeg have en i en ordentlig størrelse koster den mindst 150 kr De der små klumper som næsten ikek engang kan fylde en håndflade, er i min verden helt lige meget!
Så indtil videre lever jeg med min store lyserøde syntetsvamp - og en badebørste…
Jeg æææææælsker mit badekar og flyder gerne rundt i timevis i det (så jeg må være godt ren!) - men jeg bruger ikke svamp eller andet, kun en ordentlig gang overbrusning bagefter, så sæbe mv. kommer af
[QUOTE=Tea;761295]
Men hvordan fremstiller man så de der skumgummisvampe? :?[/QUOTE]
Skumgummi er vel nærmest en slags plastik? :høhø:
[QUOTE=Ann K;761346]Arjjj… det mener du bare ikke Gitze!!! Der er ALT galt med sådan en!
Først og fremmest det der grønne hjes-noget, som flænser ens sarte skind… så størrelsen - en svamp skal være større end ens hånd!.. nej, dur ikke!
(,-.,mnbvcxz
'ø++øælkjhhggfdsaåpppoiuytrewq… god jul og godt nytår - Ting)
Jeg foretrækker til enhver tid en natursvamp - men skal jeg have en i en ordentlig størrelse koster den mindst 150 kr De der små klumper som næsten ikek engang kan fylde en håndflade, er i min verden helt lige meget!
Så indtil videre lever jeg med min store lyserøde syntetsvamp - og en badebørste…[/QUOTE]
Fuldstændig enig - bortset fra det med størrelsen. Min svamp skal netop passe i min hånd, hverken større eller mindre. Men du har ret, de koster omkring mindst 100 kr
[QUOTE=DK Sugieh;761277]Jeg aner simpelthen ikke hvor sådan en bakteriesamlende-halv slimede- og altid indeholdende sæberests beholder kan købes
Og helt rigtigt gættet, jeg bruger ikke badesvamp :)[/QUOTE]
Jeg er helt enig med dig, bortset fra at jeg godt ved hvor de kan købes
Jeg ser også badesvampe og børster som nogle store bakteriesamlere
[QUOTE=DK Lindvig;761494]Jeg er helt enig med dig, bortset fra at jeg godt ved hvor de kan købes
Jeg ser også badesvampe og børster som nogle store bakteriesamlere [/QUOTE]
Det tror jeg altså ikke
En natursvamp skylles jo ren for sæbe efter brug (jeg går heller ikke ind for at bruge mere shampoo end nødvendigt, oceaner af skum er ikke sundt for noget) og min bliver i hvertfald knastør fra dag til dag. Bakterier er allevegne, og det skal de være (mange af dem ville vi blive syge uden), men en daglig sæbevasket, skyllet og tør svamp tror jeg ikke er det værste gro-sted
Ann R du har sikkert ret, jeg har bare et anderledes billede i mit hoved når jeg tænker på badesvampe
Jeg ser dem som nogle, der er kontant fugtige og fulde af sæbe og hudrester (aaad)