Bærbar el standfast puter

jeg er nød til at skulle ud og investere i en ny puter, da min standfaste puter ikke længere lever op til de krav jeg har. men jeg kan ikke hitte ud af om min nye puter skal være en bærbar el en standfast puter, begge slags kan jo stort set det samme, men der hvor jeg er i tvivl er skærmstr, jeg er vant til at sidde og glo på en 22" skærm, men de fleste bærbare er enten 15 el 17 “. og kan jeg så leve med en 17” skærm.
hvordan har i andre det med skærme på bærbare, dette er især stillet til jer som bruger briller/læsebriller osv. da jeg selv skal bruge skærmbriller og læsebriller

Spiller du meget tunge pc-spil? Ellers ville jeg mene at en bærbar ville være super :slight_smile: Jeg selv elsker i hvert fald min meget højt… Mht briller ved jeg det så ikke lige, da jeg kun har alm. briller :slight_smile:

Hvis det er din eneste betænkelighed, kan en bærbar jo tilsluttes en stor skærm, når du sidder hjemme - og kan så tages med som bærbar, hvis du skal noget eller vil hænge på KG, mens du sidder i sofaen :slight_smile:

Jeg bruger linser til daglig - og læsebriller til min bærbare. De dage, hvor jeg har briller på i stedet for linser (de er uden overgang), har jeg problemer, for afstanden til skærmen er lige netop så forkert, at jeg ikke ser godt på skærmen hverken med eller uden briller (normalt læser jeg bøger/blade uden briller, når jeg har dem på, men de kommer også tættere på øjnene end en skærm).

Til gengæld synes jeg, bærbare er p****irriterende, når man har opmærksomhedssøgende katte og har faktisk en “normal” computer på min ønskeliste. Den bærbare har sine fordele, men jeg er nok mere til en stationær :slight_smile:

Jeg kunne ikke undvære min stationære computer. Den bærbare er fin nok til at sidde i sofaen og surfe med, men jeg kan ikke arbejde på den.

Tak!

Da jeg købte min bærbare blev det mere end antydet, at de nutildags kun sælger stationære computere til gamle k******** - og du er trods alt yngre end mig :stuck_out_tongue:

[QUOTE=Temple Bar;821721]Tak!

Da jeg købte min bærbare blev det mere end antydet, at de nutildags kun sælger stationære computere til gamle k******** - og du er trods alt yngre end mig :p[/QUOTE]

Jeg vil nu også helst sidde ved den stationære (men jeg spillede så også World of Warcraft en overgang). Nu sidder jeg altid ved den store når jeg arbejder hjemme, mens den lille bærbare er handy at have med i ofrelæsningslokalet… den er mere en dyr skrivemaskine for mig :wink:

[QUOTE=Temple Bar;821721]Tak!

Da jeg købte min bærbare blev det mere end antydet, at de nutildags kun sælger stationære computere til gamle k******** - og du er trods alt yngre end mig :p[/QUOTE]

:klapper: Det var så nu, jeg burde blive fornærmet, men i stedet fik jeg et grineanfald :stuck_out_tongue:

Hvem andre vil være med i klubben af gamle kællinger, der har en stationær pc?
PS. Jeg har altså også en bærbar, en smartphone og en samsung tablet :slight_smile:

Jeg vil helst ikke vide hvad du læser til, tror jeg :uha:

:tihi:

[QUOTE=En forhenværende bruger;821725]:klapper: Det var så nu, jeg burde blive fornærmet, men i stedet fik jeg et grineanfald :stuck_out_tongue:

Hvem andre vil være med i klubben af gamle kællinger, der har en stationær pc?
PS. Jeg har altså også en bærbar, en smartphone og en samsung tablet :)[/QUOTE]

Me too… - dog minus tablet - men jeg er jo så heller ikke helt ung :smiley: :stuck_out_tongue:

Nej. En bærbar er fed fordi den ikke binder en samme sted. Men den kan ikke klare det grafik jeg sidder med, selv om den bestemt hører til de bærbare med flere kræfter end gennemsnittet. Og ting der vrkelig kræver koncentration og overblik kan jeg ikke på den bærbare - uvist af hvilken grund :gruble: Det er nok bare mig… :wink:
Til alt muligt andet er den helt fin. Så, det kommer an på, hvad man skal bruge den til, tror jeg. Min iMac er meget mere computer for pengene end den bærbare. Men den bærbare er praktisk. Jeg bruger flerstyrkelinser, og jeg ser vel lige godt på dem begge - og gør jeg ikke hiver jeg bare teksten op i størrelse.

Jeg melder mig også i klubben af gamle kællinger med en stationær computer:høhø:

Jeg er absolut til bærbar, men jeg spiller heller ikke tunge spil, eller roder med kompliceret grafik :slight_smile:
Min er til nettet, tekstbehandling og en smule billedbehandling. Det klarer den fint, så jeg får aldrig mere stationær :slight_smile:

Jeg har bærbar og vender aldrig tilbage til stationær :slight_smile: min bærbare klare fint både at lave alt det jeg nu roder med :slight_smile:

Jeg arbejder sjovt nok meget bedre ved den bærbare, da jeg bliver mindre generet i skulder og ryg af de siddestillinger, jeg kan få med den bærbare. Jeg sidder så også med en lille trådløs mus ved siden - uden den ville arbejde ved den bærbare også være mere besværligt for mig.

Enig og min mus kunne jeg heller ikke leve uden :slight_smile:
På arbejdet har jeg også kun bærbar og det er fedt for jeg kan sætte mig hvor jeg vil og arbejde. Det er meget bedre for min ryg og nakke at jeg kan skifte stillinger og stole :slight_smile: Og ikke kun fra stol til at stå op ved hævesænke bordet.

Så skidt da.

Jeg ville ikke undvære min stationære pc for noget i verden. Er så heldig at min bror er computernørd og spiller mange - og store - spil, så der bliver ofte opdateret hardware og diverse rester falder ofte i min retning. Jeg spiller ikke de samme grafiktunge spil til ham, jeg holder mig til de små på Facebook, men til gengæld er den uovertruffen til billedbehandling, hjemmesidedesign, tekstbehandling og surfing. Og med en dejlig stor skærm så man får alle detaljerne med samt et godt lydkort til afspilning af musik, scanner og to printere.

Den lille minibærbar jeg fik af min far i efteråret er da meget sød og det er da enormt hyggeligt at flyde i sofaen og stadig kunne tjekke Kattegale, men skal jeg mere end tjekke, så foretrækker jeg den stationære med en ordentlig skærm og mit uundværlige ergonomiske keyboard.

Haha… tja nogle ville nok ikke mene det var en tyrk-fejl (eftersom jeg læser til dyrlæge)… ahemmm

jeg har både bærbare og Stationær pc’er og hjemme bruger jeg allerhelst den stationære pc.

Måske der ligesom der er månedens billede også kunne være månedens skrivebøf?

Den var altså morsomt med tanke på hvad du læser til - ikke et citat der giver mange klienter:-)

Jeg har begge dele.

Min stationære bruger jeg til at spille på, køre kemiske simuleringer og generelt som arbejdscomputer. Min bærbare er en lille sag jeg bruger til forelæsninger og andre ting på uni. Den er let at have med, har lang batteritid og vejer stort set ingenting.

En bærbar bliver efter min erfaring hurtigere lidt langsom i optrækket hvis du bruger den til alt. Jeg har ikke tal på hvor ofte jeg formaterer bærbare for andre studerende så de rent faktisk kan anvende den til simulering i timerne. Til gengæld kører det perfekt for de elever der bruger deres bærbar som arbejdscomputer og kører alt andet gejl på deres stationære. Og det er altså store og dyre bærbare de fleste har når den bruges til alt.