Bedømme killings alder?

I torsdag fangede jeg, efter at have hørt den græde i 3-4 dage, en killing. Hun (går udfra hun er en hun) var først meget utryg, men er nu faldet så meget til at man skulle tro hun aldrig har været andre steder.

Men jeg er i tvivl om hvor gammel hun er?
I fredags vejede hun 607 g
Lørdag vejede hun 682 g
Og i går mandag vejede hun 837 g

Hun spiser fint mad, men drikker ikke vand (kan det være fordi hun får paté?) Hun går og løber sikkert, har dog endnu ikke set hende springe. Og hun leger og jager til den helt store guldmedalje (mine øjenvipper er et bytte hun ihærdigt prøver at nedlægge) Hun kan finde ud af at bruge bakken.

Hendes øjne er voksen-kat-farvet uden blåt, så ved at hun er min. 7 uger gammel, men nogen der har et bud på hendes alder?

Hun kan godt være 2-3 måneder.

At hun er så tam betyder, at hun er vokset op hos mennesker. Så hun er løbet væk. Og hun kan ikke være vandret ret langt.

Se i øvrigt mine erfaringer for et år siden: https://kattegale.dk/t/projekt-sorteper/236996

Er hun ved at skifte tænder ? - det sker v 16-20 uger

I fredags kom en tilfældig nabo forbi der fortalte at i starten af sidste uge var der fundet en affaldspose med døde killinger i, vi tror hun har overlevet derfra. Så hun kan være fra hvor som helst. Plus vi bor i en “landsby” hvor alle kender alle og ingen mangler en killing. Heller ikke internatet der ligger 500 m fra os. :slightly_smiling_face:

Tak, det vil jeg kigge på når jeg kommer hjem i eftermiddag :smiley:

Tjekker lige når jeg kommer hjem, men hvis hun er vil hun så ikke have ondt i dem? For det har hun bestemt ikke, og bruger dem lystigt :roll_eyes:

nah, sikkert ikke, men dårlig ånde plejer at give et fingerpeg

Der er intet med hendes ånde overhovedet :slight_smile:

Personalet i internatet kan sikkert hjælpe med at aldersbedømme … de gør det hele tiden :slight_smile:

Spurgte dem ad, men det har de ikke tid til :roll_eyes:

1 Synes om

Har du ikke nogle billeder vi kan se?

2 Synes om

Enig - vi er nødt til at se hende :slight_smile:

11 Synes om

Hvor er hun fin. :hjerte:

1 Synes om

ÅHH … :smelter:
Jeg har ikke den store erfaring med små killinger, men udfra billederne ville mit gæt være ca. 9-10 uger …

1 Synes om

Ja, du har jo lige set mine på 10,5 uge og hvis man går ud fra vægten (og det, at denne her nok er lidt underernæret) lyder det ikke helt skævt :slight_smile:

Super yndig killing, for øvrigt :smiling_face_with_three_hearts:

Min tanke fra billederne er også sådan en 10-12 uger :slight_smile: