Bedste Computerspil?

Hvad er det bedste computerspil du har spillet?

Jeg selv er MEGET til strategispil. Jeg elsker spil hvor man skal bygge en civilisation. Jeg har været helt vild med:

Black and White 2
Age of Mythology
Warcraft (reign of Chaos og Frosen Throne)

Jeg har også været meget glad for spil der foregår i reel tid (altså spil der spiller videre når du har slukket computeren)

Fish Tycoon
Plant Tycoon
Virtual Villagers (1, 2 og 3)
Family tycoon

og så er der selvfølgelig de klassiske hyggespil som:
Rollercoaster tycoon
Zoo Tycoon
SeaWorld Adventure Parks Tycoon

osv!

World of Warcraft :rock: men har ikke spillet det siden jeg fik kat…:tihi:

og the Sims2 (can’t believe I said that in public :ups:)

Spiller ikke rigtigt PC spil, men har haft noget herpå min bærbar som hedder Death of the Nile, et Agatha Christie spil, synes det var interessant at spille, men desværre skal jeg betale for at spille det nu :frowning:

[quote=Gry Gressbakken;223605]Hvad er det bedste computerspil du har spillet?
[/quote]

Giana Sisters og Little Computer People på Commodore 64 og 128

Tetris og Pang på Amiga 500

Kulaworld på playstation 2

Hvad angår de 5 spil, så taler vi om umådehold og spil-afhængighed over en årrække. :tihi:

det absolutte bedste spil er da helt og aldeles

PACMAN

jeg spiller aldrig spil på puteren overhovedet, jeg har ikke tålmodighed osv til det

Det spil, jeg nok har brugt mest tid på gennem tiderne er et spil til ps2 der hedder Dark Cronicle, som er et spil med en dreng, der skal redde en fantasiverden. Han skal opbygge sværd, byer osv. Det kan faktisk være ret vanedannende :slight_smile: Men det er længe siden, jeg sidst har spillet det.

Ellers spiller jeg nok mest spil, som jeg downloader fra Real Arcade. Nemme og hurtige spil, som man hurtigt kan gå til og forlade igen.

Bloodlines Vampire Masquerade, eller sådan noget hed det vist, tror jeg.

Mest fordi det virkelig gjorde mig bange, sad og spillede det på mit kollegieværelse dengang - nøjj det kunne blive uhyggeligt.

Det allerførste Super Mario spil til Nintendo :slight_smile:

Dungeon keeper. Hehe… Jeg har gennemført det sååååååååå mange gange… og ku spille det igen og igen :smiley:

[quote=Dorthe Andersen;223613]Giana Sisters og Little Computer People på Commodore 64 og 128

Tetris og Pang på Amiga 500

Kulaworld på playstation 2

Hvad angår de 5 spil, så taler vi om umådehold og spil-afhængighed over en årrække. :tihi:[/quote]

Ja for søren, det er vild sjovt at finde ud af hvordan man lige løser opgaven.

Ellers kan jeg godt lide at spille hidden objekt games, og helst nogle af dem hvor man skal løse nogle gåder, for at komme videre i spillet.

Diablo2 expansion, over battlenet.

Det styrer for vildt, og det bliver jeg aldrig træt af…

Uuuiii vi spillede til vi havde vabler på fingrene :rock:

Ellers har topscoreren her i huset været Rayman spillene…uha uha de er MEGET vanedannende.

7 kabale…

Jeg er slet ikke til spil, og (indrømmer blankt :sorry:) det er lige ved at jeg hader dem.
MEEN det er nok fordi det næsten kostede mit ægteskab.

Diablo 2. Forhåbentlig Diablo 3 når det kommer, har høje forventninger. Might and magic: 7 og Heroes of Might and Magic 2

you rock… !!! jeg kunne ikke være mere enig

dertil kommer civilisation 3 expansion…

og ikke mindst WoW og i gamle dage EQ (EverQuest) som ORPGs

SIM city kan også være ret skægt - dog er det svært at komme over 500.000 uden at spillet begynder at lave uforudsete fejl

og til x-box er det Oblivion :slight_smile:

Jeg har spillet computer lige så længe jeg kan huske.

Nogle af succeserne har været Diablo, Everquest, Warcraft I, II og III til pc, og bl.a. Giana sister og Lemmings til amigaen.

Jeg har også spillet flere browserspil såsom Ogame, mybrute etc og brugt alt for meget tid på det :slight_smile:

Det bedste spil, og også det eneste jeg pt. spiller, er dog World of Warcraft.
Jeg synes spillet er genialt opbygget, fordi der er så mange forskellige ting du kan lave, og ikke behøver at bruge alt for meget tid på de ting der ikke fænger, og dermed få vist forskellige spiloplevelser :slight_smile:

Bubbles :tihi:

Jeg er ikke til computerspil, eller … det er ikke noget jeg har kastet mig over, måske fordi jeg er bange for at blive afhængig af skidtet -surrender

Mariokart

Glemte lige amiga klassikeren Moonstone

Og Lands of Lore nok den bedste histore/gameplay jeg har oplevet i et spil. Det var de gode gamle dage hvor min Pentium 120 MHz var for hurtig så jeg måtte downclocke den for at spille :slight_smile:

Det er utrolig sjældent at et computer/konsol-spil fanger mig.
Dog er der et par stykker, som har haft taget i mig - også mere end godt var.

Commodore 64:
Giana Sisters, Ghost’n’Goblins & Bubble Bobble

Amiga:
Pang, Sensible Soccer og 1942

PC:
Championship Manager (samtlige versioner fra starten og op til og med 01/02 - derefter ligegyldigt)
Diablo 2 (gennem flere år og perioder - forsøgte igen her for et lille år siden men gad kun 1 måned, så blev det trivielt igen, da ingen gad at queste hele vejen)
Dark Age of Camelot (et spil jeg blev direkte afhængig af og brugte 5 år af mit liv på. Og de 2-3 af dem dyyyybt afhængig. Vi snakker fra jeg stod op til jeg gik i seng.)

Og siden har intet spil fanget min interesse. Jeg venter dog med spænding på Gran Turismo 5 til PS3 samt Diablo 3. Dog har jeg mine bange anelser om at blive voldsomt skuffet over D3. Og jeg har med vilje ikke læst særlig meget op på det for at undgå at sætte de store forventninger.

Jeg har selvfølgelig spillet lidt spil ind i mellem alle disse spil. Men ikke noget jeg har spillet regelmæssigt.

Pt. spiller jeg ingenting.
En gang eller to om måneden bliver det måske lige til et spil Heroes of Might and Magic 3 eller Risk 2.

// Martin