Bedste gyser - thriller?

Som overskriften siger, så vil jeg gerne høre jeres bud på en fantastisk gyser - thriller…jeg er SLET ikke til film som SAW og lignende de er mere horror film - splatterfilm, synes jeg og de siger mig intet :slight_smile: det skal være en rigtig gyser :wink:

Vi har fået et surround anlæg og skal snart være sammen med et par gode venner og de er vild med gysere, så hvad er jeres bud på et godt gys :yikes:

“danmark anno 2014”

Ej Ringu(den japanske IKKE den engelsk) og the grudge er rigtig fede og scary og psykiske.

The woman in black
Mama
Insidious
Sinister
The others
The orfanate (staves?) - spansk og vundet oscars
Paranormal activit
Mirrors
Hide and seek
Secret window

Uhhh…kan se der er nogle af dem, vi ikke har set :wink: Dejligt…så må jeg se om de er på netflex…

Jeg er heller ikke til splatter, mere lidt psykologisk gys og der kan jeg bestemt anbefale Stephen King og Dean Koontz :slight_smile:

:slight_smile:

Ved godt, at det er tudsegamle film - men jeg kan stadig gyse over ‘Ondskabens Hotel’ og 'Seven*

Er også mest til de psykologiske :slight_smile: og The Shining af Stephen King er rigtig god med Jack Nicholsen …problemet er blot lidt, at det univers som både Stephen King og Dean R. Koontz skriver i, det har filmfolk ufatteligt svært ved at genskabe på film, da de er meget specielle forfattere…har nærmest læst ALT med disse to forfattere…:slight_smile:

The others (som er nævnt længere oppe) er en SUPER fed film. :slight_smile:

Og ellers kan jeg også tilslutte mig de nyere asiatiske gysere - fx. the ring, the grudge, dark water - gerne de originale versioner, meeen i en snæver vending kan man da godt bruge de amerikanske genindspilninger… :wink:

The others, har jeg set og det er en forrygende god film, den er sindssyg god :wink:

Jeg ser slet ikek den slags film :slight_smile:
Men er ved en fejl engang kommet til at se “It” af netop Stephen King…

Man VED at en film er hamrende uhyggelig, når en araknofobiker kan udbryde “nåeh… det er bare en edderkop” :smiley:

[QUOTE=Ann K;1147092]Jeg ser slet ikek den slags film :slight_smile:
Men er ved en fejl engang kommet til at se “It” af netop Stephen King…

Man VED at en film er hamrende uhyggelig, når en araknofobiker kan udbryde “nåeh… det er bare en edderkop” :D[/QUOTE]

IT er en fantastisk god film - ha ha selvom slutningen er overdrevet dårlig :wink: Men ellers er den altså uhyggelig.

Den sjette sans og alle The Omen-film er rigtig uhyggelige, synes jeg

Den 6. sans er rigtig god :slight_smile: sådanne film måtte der godt laves nogle flere af…The Omen er …tja…den er jeg ikke lige så vild med…ved ikke rigtig hvorfor :slight_smile:

den her syntes jeg er jævn styg, den er en smule splatter, men er ganske uhyggelig syntes jeg, jeg sad ihvertfald på kanten af stolen mere end en gang og de mså nakkehår rejste sig osse nu og da.
det er så samtiddig en af de bedste gysere jeg har set til dato
den hedder thirteen ghost og er fra 2001

The Woman in Black synes jeg er en god gyser i den klassiske stil :slight_smile:

Spøgelseshistorie, gammelt hus, døde børn, skumle omgivelser, og masse af gode gys, uden blod og splat.

Man hoppe i stolen et par gange af forskrækkelse, og gyser godt i forventning om hvad der måske gemmer sig bag døren når den lukkes op (både billedligt talt men også faktisk)

knap så meget en gyser men lidt alligevel - en der ovveraskede mig positivt var what lies beneath med harrison ford.

Børnehjemmet ( l’orphanage) af del toro er som næsten alt han rører ved meget fascinerende og ikke som film er flest

[QUOTE=Johnny;1147112]den her syntes jeg er jævn styg, den er en smule splatter, men er ganske uhyggelig syntes jeg, jeg sad ihvertfald på kanten af stolen mere end en gang og de mså nakkehår rejste sig osse nu og da.
det er så samtiddig en af de bedste gysere jeg har set til dato
den hedder thirteen ghost og er fra 2001

http://www.imdb.com/title/tt0245674/[/QUOTE]

Den må jeg lige skrive mig bag øret :wink:

[QUOTE=kira v;1147134]
Børnehjemmet ( l’orphanage) af del toro er som næsten alt han rører ved meget fascinerende og ikke som film er flest[/QUOTE]

Enig - jeg er også vild med Del Toro. :thumbup: The Devils Backbone er også superfed. :slight_smile: Das Rückgrat des Teufels (2001) - IMDb

Hvis du vil se en rigtig god thriller, så skal du se Wolf Creek. God fornøjelse :slight_smile:

The Conjuring er super fed. Det er et rigtig godt gammeldags gys :slight_smile: