Bedste gyser - thriller?

Jeg er ikke til gys OVERHOVEDET, men har set rigtigt rigtigt mange sammen med x’en (og sovet en del op ad ham når det blev for slemt :p)

Men kan foreslå High Tension (en fransk gyser, kender ikke lige originaltitlen). Den er faktisk spændende, selvom jeg måtte lukke øjnene så mange gange - meget psykologisk, syns jeg.

Og af knald dårlige gysere kan jeg foreslå Vortex (asiatisk gyser) - den er simpelthen så grumme sjov selvom den forsøger på at være uhyggelig :tihi:

Øj øj øj, hvor skal jeg se gysere…der er mange jeg ikke har set :slight_smile: og nu er jeg jo lidt af en kylling, så planen er at jeg ser dem først alene, så kan jeg være herre cool, når vi ser den sammen med vores venner…ha ha ha…ja ja lidt fejt jeg ved det nok…

Jeg er også herredårlig til at se gysere (genialt når man er tosset med Halloween :ups:) og der skal nærmest ingenting til at skræmme livet af mig, så hvor uhyggelig den er vil jeg lade andre om, men vil da anbefale Ole Bornedals The Possession.

En af den mest skræmmende film jeg har set er the strangers. Den skulle være bygget over en sandfærdig historie.
Jeg er ikke til splatter film, de skal være rimelige realistiske.
Min veninde turde ik gå hjem så hun måtte sove hos os da vi havde set den

Nårh ja

The strangers
Vacancy

Gothika :slight_smile:

Gothika er bare SÅ god :wink:

Ha ha…dejligt at læse det ikke kun er mig der er lidt en kryster :slight_smile:

After.Life (2009) - IMDb den her er skummel og intet splat er ren psykisk.

En af dem jeg husker er Hånden på vuggen / The Hand That Rocks the Cradle og endnu ældre: Rødt chok /Don’t look now. Den sidste skændes folk stadig om er en af verdens bedste gysere - eller ej. Men den gjorde indtryk på mig :ok:
Mere nutidig: Shutter Island er bare genialt skruet sammen

Altså jeg elsker gysere - des mere gys des bedre - så hvis der er nogen der kender en gyser der kan skræmme mig vil jeg være lykkelig - har set de fleste af dem i nævner, og resten er lagt i gemmebogen så jeg kan huske at dem skal jeg se, når jeg “falder” over dem

I kan også tage “røven” på jeres venner og sætte denne på: The Haunted Mansion

Denne her synes jeg er god, den er ikke som sådan uhyggelig (ifølge mig): The Haunting

Den her kan jeg også godt lide: The Messengers

Der findes også en 2’er, men den synes jeg ikke er nær så god - de kan se uafhængig af hinanden

Silent hill

//youtu.be/hkkFUQ7GUuw

Jeg elsker personligt Cherry Falls :slight_smile: En god film, god historie og et dejligt twist :smiley: (Om den så er en gyser, gyser… jeg synes at nogle a scary movie scenerne er skræmmende haha… så i må selv vælge og se den ;))
Jeg har også set paranormal activity… eller set dagstimerne skreget om natten under min dyne :smiley: Jeg er ikke lige frem den største gyser fan :wink:

Det her er altså en fed tråd - jeg har i hvert fald fået nogle gode tips til film jeg skal se. :slight_smile:
Kom endelig med flere forslag… :tihi:

Jeg så Dark Skies i går.
Den var Ok synes jeg men når der kommer rumvæsner med står jeg af.

Synes faktisk også at House Of Wax er ret creepy.
Wrong turn
The cabin in the woods
Bag facaden
Sidste time
Nattevagten
Kollegiet

Jeg tror ThildeL og jeg ser de samme film :cool2: Jeg er bare elendig til at huske hvad de hedder, så jeg sidder hele tiden og tænker “nå ja :ok:”, imens jeg læser tråden og prøver at komme i tanke om flere :tihi:

Men jeg er også meget til sci-fy gys og horror og her vil Alien-filmene nok altid ligge i toppen :thumbup: Men Event Horizon, The Thing og Invasion of the body snatchers var også ret skræmmende (de originale versioner var bedst).

Andre film, som, jeg syntes virkede
Devil
Grave Encounters
Sinister
Lad den rette komme ind (den originale svenske)
Triangle

[QUOTE=Diana F;1147794]Det her er altså en fed tråd - jeg har i hvert fald fået nogle gode tips til film jeg skal se. :slight_smile:
Kom endelig med flere forslag… :tihi:[/QUOTE]

Det er nemlig rigtig fedt :slight_smile: mange har jeg set, men der er dælme også mange jeg ikke har…så det er bare lækkert :slight_smile:

[QUOTE=Ann R;1147541]En af dem jeg husker er Hånden på vuggen / The Hand That Rocks the Cradle og endnu ældre: Rødt chok /Don’t look now. Den sidste skændes folk stadig om er en af verdens bedste gysere - eller ej. Men den gjorde indtryk på mig :ok:
Mere nutidig: Shutter Island er bare genialt skruet sammen[/QUOTE]

Rødt chok, var forbandet uhyggelig især fordi jeg var et barn da jeg så den i 70érne…den er simpelthen så uhyggelig…i dag ville den måske ikke være det :slight_smile:

Nej, det har du måske ret i. Også fordi vi er mere “hærdede” idag. Effekterne er bedre, mere troværdige osv. Men den står stadigvæk som en virkelig hårrejsende ting for mig. Psykologisk, for så vidt jeg husker er den ikke særlig blodig eller voldsom.

Jeg er ellers ret hårdhudet, en del af mig ved hele vejen at alle de myrdede går ud og drikker kaffe bagefter når jeg ser film :smiley:
Men lige DEN der… den var væmmelig. Måske fordi det er børn, der myrder børn. Ufff.

Den amerikanske version er faktisk for en gangs skyld også okay. Bare anderledes.