Bengal opdrætter på fyn?

Nogen der kender til opdrættere af bengalske killinger der skulle være født på fyn inden for de sidste 3-5 mdr?

Hvorfor skal det være på Fyn?

Det skal det nødvendigvis heller ikke være, men jeg er blevet tilbudt en killing, af en kvinde, som siger hun har købt den på fyn… Ved bare ikke helt om hun har rent mel i posen…

Jamen så beder du hende kigge på stamtavlen og fortælle, hvad katten hedder der - så burde det være til at finde opdrætteren ad den vej :slight_smile:

(og har hun ingen stamtavle, har hun ikke købt den af en opdrætter på Fyn ;))

[quote=Vivi_Fletcher;302613]

(og har hun ingen stamtavle, har hun ikke købt den af en opdrætter på Fyn ;))[/quote]

Eller af en opdrætter i det hele taget ? :slight_smile:

Hvad farve er den ?
Hvis hun har købt den af opdrætter så være sikker på der ikke ligger en købskontrakt at den skal levers tilbage hvis hun ikke ønsker den …

Maria hvis killingen kun er 3-5 måneder og det er køber der vil af med den så husk at finde ud af hvorfor - det virker meget underligt i min verden at skille sig af med sin nyindkøbte kat så hurtigt…i hvert fald når man så ikke leverer den tilbage til opdrætter.

Husk at se stamtavlen og få den med ved evt. køb.

Ret beset er det ikke dit problem, hvad der står i en kontrakt mellem køber og sælger omkring tilbagekøb, men hvis du køber killingen og der er en sådan klausul så tag kontakt til opdrætter - opdrætterne vil meget gerne vide hvad der sker med deres killinger og du kan på den måde hurtigt få et godt bekendtskab :slight_smile: Da jeg købte Vincent var der en tilbagekøbsklausul hvilket jeg fandt ud af bagefter og jeg er meget glad for jeg tog kontakt til opdrætter :slight_smile:

HVIS du føler der er det mindste galt så lad være med at købe killingen! Kontakt i stedet en opdrætter, hvor du er sikker på at få god vejledning - jeg er sikker på der er flere herinde der kan henvise dig til gode bengalopdrættere.

Det er ikke fordi jeg er på udkig efter en bengal :slight_smile:
Eller andre katte for den sags skyld… Har nok i de 4 stk jeg har herhjemme :thumbup:

Men fordi hun har set vi har en annonce med nogle pindsvin tilsalg, og hun er villig til at bytte den hér hun bengal killing på ca 15 uger, for 2 stk pindsvin til en værdi af 1600-2000kr… Hun siger hun ikke har givet så meget for killingen fordi den har en skønhedsfejl ved næsen - også er den ikke neutraliseret…
Men stadig ville jeg mene at den er mere værd end 2 pindsvin.

Det var bare derfor jeg syntes det virkede lidt mystisk…

Lis Rhymer Friis opdrætter lidt bengal, du kan finde hendes nr. på Jyraks hjemmeside under konsulenter, hun bor på Fyn, måske hun kan hjælpe dig til at finde ud af, hvor katten kommer fra, hvis ellers det er fra en opdrætter.
:slight_smile:
KH
Linda

[quote=Nevadaisy;302628]Maria hvis killingen kun er 3-5 måneder og det er køber der vil af med den så husk at finde ud af hvorfor - det virker meget underligt i min verden at skille sig af med sin nyindkøbte kat så hurtigt…i hvert fald når man så ikke leverer den tilbage til opdrætter.

Husk at se stamtavlen og få den med ved evt. køb.

Ret beset er det ikke dit problem, hvad der står i en kontrakt mellem køber og sælger omkring tilbagekøb, men hvis du køber killingen og der er en sådan klausul så tag kontakt til opdrætter - opdrætterne vil meget gerne vide hvad der sker med deres killinger og du kan på den måde hurtigt få et godt bekendtskab :slight_smile: Da jeg købte Vincent var der en tilbagekøbsklausul hvilket jeg fandt ud af bagefter og jeg er meget glad for jeg tog kontakt til opdrætter :slight_smile:

HVIS du føler der er det mindste galt så lad være med at købe killingen! Kontakt i stedet en opdrætter, hvor du er sikker på at få god vejledning - jeg er sikker på der er flere herinde der kan henvise dig til gode bengalopdrættere.[/quote]

Jeg har en killing fra http://www.wild-diamond.dk/?Wild-Diamond og fra Bengal * Golden Haze * Bengal katte

Og jeg er meget glad for begge oprettere og de har virkelig stået til rådighed med gode råd 24/7

Knus Lise

www.lykkekatte.dk opdrætter også bengalere på Fyn.

[quote=StarZoo;302654]Det er ikke fordi jeg er på udkig efter en bengal :slight_smile:
Eller andre katte for den sags skyld… Har nok i de 4 stk jeg har herhjemme :thumbup:

Men fordi hun har set vi har en annonce med nogle pindsvin tilsalg, og hun er villig til at bytte den hér hun bengal killing på ca 15 uger, for 2 stk pindsvin til en værdi af 1600-2000kr… Hun siger hun ikke har givet så meget for killingen fordi den har en skønhedsfejl ved næsen - også er den ikke neutraliseret…
Men stadig ville jeg mene at den er mere værd end 2 pindsvin.

Det var bare derfor jeg syntes det virkede lidt mystisk…[/quote]

Ikke kun lidt… meget mystisk :slight_smile:
Prøv at forlange at se en evt stamtavle… jeg er næsten sikker på at der ikke er en!
Bengalkillinger til kæl koster i omegnen af ca 4500 - 6000 kr - nogle er neutraliserede, nogle er ikke… Og det er ikke en mindre skønhedsfejl, der får prisen på killingen til at være SÅ lav! Så skulle der vel være tale om en eller anden defekt på næsen… og så ville opdrætter næsten med sikkerhed have neutraliseret killingen inden den flyttede i nyt hjem…

Meget underlig historie, du der er blevet præsenteret for!

Jeg håber at du følger sagen helt til dørs og så fortæller hvad du finder ud af :slight_smile:

Er der fusk med i spillet skal de ikke slippe godt fra det :thumbdown:

Syntes også det lyder MEGET underlig :øhmm:

Nu har jeg selv bengal og ved hvad de koster og de er ikke billig …

Når man set alder og historien , så håber jeg du for noget af vide hvor den kommer fra .

Hvad er navnet på den person der sælger denne kat?

For at det ikke skal være udhængning må du hellere sende det til mig på PB :slight_smile:

[quote=birtheras;302802]Hvad er navnet på den person der sælger denne kat?

For at det ikke skal være udhængning må du hellere sende det til mig på PB :)[/quote]

Har sendt dig en PB… Skulle andre være interesseret i navnet, ville jeg også foretrække det foregik på PB - da jeg jo ikke er klar over om det er fusk eller sandt…

Ifølge hendes beskrivelse, er fejlen, at næsen er lidt bredere end normalt :øhmm: Og grunden til hun vil af med den, er fordi hun i forvejen havde 3 katte og lige for en uges tid siden har overtaget 3 af hendes venindes katte. Så hun har 7 katte pt og mener så at bengaleren er én for meget…

Hun skulle sende billeder af den, og må da lige høre hende ang. stamtavle…

Men forstår heller ikke at man vil gå af med så ungt et dyr :øhmm:

Hun er sølv farvet med sorte rosetter og prikker.

Ja så er det endnu mere mærkelig for hvad jeg ved så er der kun 2 opdrætter her hjemme der opdrætte sølv bengal.

Det er på sjælland (hvor jeg har købt ) også en oppe i nord jylland.

Sølv bengaler er MEGET dyre end alm bengal.

Hvis hun er sølv skal hun havde en TICA stamtavle for den farve er ikke godkendt her hjemme.

[quote=skeem;302859]Ja så er det endnu mere mærkelig for hvad jeg ved så er der kun 2 opdrætter her hjemme der opdrætte sølv bengal.

Det er på sjælland (hvor jeg har købt ) også en oppe i nord jylland.

Sølv bengaler er MEGET dyre end alm bengal.

Hvis hun er sølv skal hun havde en TICA stamtavle for den farve er ikke godkendt her hjemme.[/quote]

Killingen kan vel osse være ‘Seal Mink spotted’ den er godkendt herhjemme, og den minder om silver/black spottet - Især som killing.

Jeg har nu aldrig tidligere hørt om, at sølvbengaler er MEGET dyrere end andre - Hvorfor er de det ?

[quote=Alice;302869]Killingen kan vel osse være ‘Seal Mink spotted’ den er godkendt herhjemme, og den minder om silver/black spottet - Især som killing.

Jeg har nu aldrig tidligere hørt om, at sølvbengaler er MEGET dyrere end andre - Hvorfor er de det ?[/quote]

der er ikke mange her hjemme og som sagt der er 2 opdrætter og den farve som du skriver har jeg ikke hørt om …