Bengal opdrætter på fyn?

[U]I Fife er Bengalen godkendt i følgende farver:

[/U]Sortspotted - Ben n 24, Seal Lynx spotted - Ben n 24 33, Seal Mink spotted - Ben n 24 32, Seal Sepia spotted - Ben n 24 31

Sortmarbled - Ben n 22, Seal Lynx marbled - Ben n 22 33, Seal Mink marbled - Ben n 22 32, Seal Sepia marbled - Ben n 22 31

At der kun er to opdrættere, synes jeg da ikke begrunder en merpris ?. Vi er feks. heller ikke mange brite sølvopdrættere i DK, men det gør da ikke prisen på killinger anderledes ?

[quote=Alice;302874]I Fife er Bengalen godkendt i følgende farver:

Sortspotted - Ben n 24, Seal Lynx spotted - Ben n 24 33, Seal Mink spotted - Ben n 24 32, Seal Sepia spotted - Ben n 24 31

Sortmarbled - Ben n 22, Seal Lynx marbled - Ben n 22 33, Seal Mink marbled - Ben n 22 32, Seal Sepia marbled - Ben n 22 31

At der kun er to opdrættere, synes jeg da ikke begrunder en merpris ?. Vi er feks. heller ikke mange brite sølvopdrættere i DK, men det gør da ikke prisen på killinger anderledes ?[/quote]

Ved jeg inet om jeg ringet rundt både i DK og udlandet marbel og sølv er dyre …

Jeg forstår simpelthen ikke at du på nogen måde bare overvejer det.

Du er vel ikke interesseret i at dine pindsvin bliver byttet væk i næste uge, for en hund hun pludselig hellere vil have?

Og hvis du ikke vil have flere katte, er det da direkte tåbeligt at bytte dig til én, for ville du så sælge den igen eller hvad?’
For det er ski da synd for katten at den skal hjem til dig, for så at skulle videre igen.

Og så fatter jeg ikke den der med at bytte dyr, det er jo levende væsener.

Dorthe - Der står da ingen steder at StarZoo overvejer det? Kun at hun har fået et tilbud hun synes er underligt og nu undersøger det?

Det har jeg godt nok aldrig hørt, og jeg har da ellers god kendskab til to - tre bengalopdrættere som mere eller mindre har været med fra start ?

Det kan da godt være jeg læser det helt forkert, men på mig lyder det som om at hun havde overvejelser om at bytte.

Men måske tager jeg fejl. ´
Det er så ikke første gang (og det bliver garanteret heller ikke sidste)

Dorthe - Jeg måtte også lige læse det hele igennem igen for at være sikker på at det ikke var mig -tihi Men det ved StarZoo nok bedst selv.

Jeg ville i hvert fald også undre mig over sådan et tilbud - uanset om jeg ville gå med til det eller ej :slight_smile:

[quote=alleos7;302877]

Og så fatter jeg ikke den der med at bytte dyr, det er jo levende væsener.[/quote]

Tjaa… men ikke desto mindre er det meget udbredt - jeg selv praktiserer det hellere end gerne i mit opdræt.
Jeg og et par andre opdrættere samarbejder og bytter gerne parringer og killiner, det ser jeg ganske simpelt intet forkert i.

Hvori ligger forskellen i at bytte en kat for et par pindsvin, hvis det skulle vise sig at begge parter gerne ville det?

Jeg kan i al fald ikke se mig fri for at ville indgå sådan en aftale, hvis det skulle vise sig at komme på tale en dag (rent teoretisk).

  • men i denne situation, lyder det så rent faktisk til at være “for godt til at være sandt”, men det er jo så det Maria er ved at undersøge.

/Mette

Nej jeg overvejer det ikke. Det var hende der henvendte sig til os fordi vi har pindsvin tilsalg…

Undrede mig som sagt over tilbuddet, da jeg vidste at bengaler var en del værd…

Men det ser ud til at birtheras har fundet ud af at den er uden stamtavle…

Nu ved jeg jo ikke om det er den som jeg har fundet frem til, men alderen passer altså meget godt :slight_smile:

Jeg ville være bekymret for om det mon er en stjålet kat… :S

Tror jeg ikke. De blev solgt for 2500 kr uden stamtavle selvom mor og far var ægte.

Dog er stamtavlerne blevet væk under en flytning og derfor kan killingerne ikke få stamtavler forklare sælger :S

[quote=birtheras;302945]Tror jeg ikke. De blev solgt for 2500 kr uden stamtavle selvom mor og far var ægte.

Dog er stamtavlerne blevet væk under en flytning og derfor kan killingerne ikke få stamtavler forklare sælger :S[/quote]
Jamen hvilken opdrætter vil da lave killinger uden stamtavler? Det må en opdrætter slet ikke. En opdrætter bør da vide at hun bare kan bestille nogle nye kopistamtavler.

[quote=birtheras;302945]Tror jeg ikke. De blev solgt for 2500 kr uden stamtavle selvom mor og far var ægte.

Dog er stamtavlerne blevet væk under en flytning og derfor kan killingerne ikke få stamtavler forklare sælger :S[/quote]

Øbberbøv - forsvundne stamtavler kan mod betaling rekvireres. Men det kræver selvfølgelig de oprindelig har været der.

[quote=birtheras;302945]Tror jeg ikke. De blev solgt for 2500 kr uden stamtavle selvom mor og far var ægte.

Dog er stamtavlerne blevet væk under en flytning og derfor kan killingerne ikke få stamtavler forklare sælger :S[/quote]

Det sædvanlige fis fra sælgere af blandingskatte :thumbdown:

Thjaaaaa …Jeg tror der er lusk med i spillet. :frowning:
Et er at stamtavlerne er blevet væk i flytningen, og man ikke sørger for at skaffe sig nye, men efter hvad læser, så kan man osse kun huske hvem opdrætteren er til den ene forældre, den anden husker man sørme ikke hvor kommer fra ???

Station 2 (som jeg ellers aldrig ser) har for helt nyligt haft et program om tyveri af dyr. Efter sigende skal de mere eksotiskt-udseende dyr være den nye dille at stjæle, og sælge.

Jeps …Eller fra avl på katte med lukket stambog :-//.

der står også om bengal at den ikke må blandes med andre racer…

Har man fortalt katten det?