Bengal opdrætter på fyn?

Det er ikke ret mange racer, der må blandes med andre racer :slight_smile:

Det er der vel ingen racer som må ?? …Medmindre der ligger avlsplaner og der er kontrollerede tilladelser ?

jeg er godt nok glad ved jeg ikke er avler med alt det man læser med fusk og dumpning af priser…

Personen som skal af med Bengalen sælger selv ragdol killinger uden stamtavle, men de er altså helt ægte :høhø:

At det står i standarden (går ud fra det er det du mener) er jo ikke det samme som det ikke forekommer - katten kan ikke læse:-)

Hvis vedkomne er medlem af en af hovedklubberne, håber jeg at du melder dette til klubben!

/Mette

Jeg er bange for at det drejer sig om en kattehandler.

Før fandt jeg et sted hvor de spørger ind til en bengal hunkat med papire som koster 3,500 og nu kan jeg se at selv samme person har sat en fertil bengal hunkat til salg for 5,500 kr.

De har også haft en annonce med salg af en MCO, men den annonce er væk :frowning:

De er sjovt nok altid ægte, men uden stamtavle - den er helt klassisk :thumbdown:

Hmm “vores” kattehandler fra Houlbjerg har en søster på Fyn, der osse har gjort/gør det i katte, så vidt jeg lige husker hedder hun Anette, efternavn er jeg ikke sikker på

Marianne, hvis det er den killing som jeg tror at der er tale om, så er den fra et opdræt ved Vejen.

Det er så ikke dem jeg tror der er kattehandlere, men et par fra Holstebro som har en meget let omgang med dyr og som nu sælger deres Bengal killing som de ikke har haft ret længe.

Efternavnet er vist Kofoed :tihi:

Hvorfor må vi ikke få at vide, hvem denne person er som vil sælge/bytte en bengal med pindsvin.
Hvem er opdrætteren; som opdrætter uden stamtavle.
Min søn vil gerne have en Bengal.

Så jeg er bestemt ikke ligeglad :S

Søg på Gul og gratis og dba så finder du dem :slight_smile:

Der har været en del om illegale hundehvalpe der bliver smuglet ind i landen og solgt til en lavere pris enten uden tavle eller med forfalskede papire. Hvorfor skulle det ikke også ramme kattene? En ægte bengal koster jo mange penge i forhold til mange andre racer og derfor er der garanteret nogen der udnytter folk der køber i god tro. Man skal godt nok passe på når man køber racedyr nu om dage :frowning: Stakkels misser…

Tænk jeg synes slet ikke man skal passe på, man skal såmæn bare sørge for at der følger en stamtavle med de såkaldte ‘ægte’ killinger - Og så skal man kun købe kat, fra et sted hvor man selv kunne tænke sig at være kat :slight_smile:

Den slags smugling, som man kender fra hundeverdenen, tror jeg først bliver aktuelt herhjemme, når det ikke længere er så let at få fat på uneutraliserede racekatte. Desværre er det langt fra alle registrerede opdrættere som neutraliserer de racekatte, som burde neutraliseres. Det gælder også blandt bengaleropdrætterne. Så derfor er situationen en anden blandt katte.

Katte er supernemme at holde og at få killinger på derhjemme i privaten og i det skjulte. Og koster heller ikke alverden hvis man er ligeglad med at holde racerne vedlige og at vaccinere, f.eks. At racekattene er så sunde og nemme er deres tragedie, kan man næsten sige.

Der er heller ikke lige så gode penge at tjene på kattene. De er i forvejen så billige.

[quote=Mona Jensen;302992]Hvorfor må vi ikke få at vide, hvem denne person er som vil sælge/bytte en bengal med pindsvin.
Hvem er opdrætteren; som opdrætter uden stamtavle.
Min søn vil gerne have en Bengal.

Så jeg er bestemt ikke ligeglad :S[/quote]

Jeg kan kun fortælle dig hvad kvinden hedder, der vil bytte sin bengal for pindsvin, men det må foregå over PM…
Jeg ved ikke hvem opdrætteren er - det er kun gæt der er kommet herfra…

[quote=Alice;302869]Killingen kan vel osse være ‘Seal Mink spotted’ den er godkendt herhjemme, og den minder om silver/black spottet - Især som killing.
[/quote]

Nej det er ikke spor svært at se forskel på en mink og en sort-sølv.

[quote=Alice;302874][U]I Fife er Bengalen godkendt i følgende farver:

[/U]Sortspotted - Ben n 24, Seal Lynx spotted - Ben n 24 33, Seal Mink spotted - Ben n 24 32, Seal Sepia spotted - Ben n 24 31[/quote]

Nu er de to ovenstående grupper ens når det kommer til farverne - det der adskiller dem er mønstret! 24 = spottet tabby, 22 = marble tabby (hos andre racer kaldet blotched tabby)

Tja, hvis køberne er villige til at betale ekstra for en sjælden farve, hvorfor er det så forkert at tage prisen? Udenfor katteverden hedder det udbud og efterspørgsel.

Sølvbengaler er ikke godkendt i FIFé, så at nogen opdrættere har været med fra begyndelsen, er vel næppe ensbetydende med at de kender prisen for killinger i en farve de ikke opdrætter?

Jeg tror ikke at marble killinger nødvendigvis er dyrere i DK, men da det er meget sjældent at se en god marble i DK så synes jeg det er rimeligt nok hvis nogen synes den skal koste mere - for mig er det det samme som opdrættere der har en særlig høj pris for udstillingskillinger. I Tyskland er marble utrolig populær og meget eftertragtet, så der tror jeg gerne at de koster mere end en plettet.

Nu er samme kat igen til salg på Gul og Gratis, denne gang fordi de er gået fra hinanden :mad: