Bengal opdrætter på fyn?

[quote=StarZoo;302654]Det er ikke fordi jeg er på udkig efter en bengal :slight_smile:
Eller andre katte for den sags skyld… Har nok i de 4 stk jeg har herhjemme :thumbup:

Men fordi hun har set vi har en annonce med nogle pindsvin tilsalg, og hun er villig til at bytte den hér hun bengal killing på ca 15 uger, for 2 stk pindsvin til en værdi af 1600-2000kr… Hun siger hun ikke har givet så meget for killingen fordi den har en skønhedsfejl ved næsen - også er den ikke neutraliseret…
Men stadig ville jeg mene at den er mere værd end 2 pindsvin.

Det var bare derfor jeg syntes det virkede lidt mystisk…[/quote]

Nu bliver jeg nysgerrig - kan man sælge pindsvin ? Er det noget man opdrætter ? Her har vi dem jo bare gående som vilde dyr - på samme måde som fasaner, gråspurve og solsorter. Jeg har aldrig tænkt over at man kunne sælge dem…

Teresa

[quote=Teresa Guldager;333634]Nu bliver jeg nysgerrig - kan man sælge pindsvin ? Er det noget man opdrætter ? Her har vi dem jo bare gående som vilde dyr - på samme måde som fasaner, gråspurve og solsorter. Jeg har aldrig tænkt over at man kunne sælge dem…

Teresa[/quote]

nej, det er ikke sådan nogen som vores vilde pindsvin, dem må man skam ikke samle ind og avle på/handle med…eller blot holde i fangenskab.

Det er de små afrikanske pindsvin, der desværre er gået mode i

http://www.dr.dk/Regioner/Syd/Nyheder/Andet/2006/08/11/161245.htm

Jeg kender en opdrætter der vil !

Eller hun vil efter sende den når hun får bevis på at katten er neutraliseret, hvis den kommer fra hende skal du virkeligt overveje om du har råd til at have den kat. Vi er oppe på 10.000,- i dyrlægeregninger indtil videre. Og lige nu er behandlingen for ting hun fejler stadig igang. Startede med at give medicin i december sidste år. Og hun skal fra idag af have minimum en mdr. mere. Så skal hun checkes for nogle flere ting og så finder vi ud af om hun skal have mere medicin.

Kommer katten fra silkeborg, så tænk dig om

[quote=Felis;333638]nej, det er ikke sådan nogen som vores vilde pindsvin, dem må man skam ikke samle ind og avle på/handle med…eller blot holde i fangenskab.

Det er de små afrikanske pindsvin, der desværre er gået mode i

http://www.dr.dk/Regioner/Syd/Nyheder/Andet/2006/08/11/161245.htm[/quote]

LOL - tak. Så er jeg med. Vi talte ellers om her, at hvis vi måtte stoppe katteopdræt fordi det bliver så dyrt og vanskeligt - så skulle vi måske til at avle på de pindsvin vi har her <gg>

Men jeg mente jo nok at de var fredede. De andre kender jeg ikke noget til. Men mode går der jo nemt i nye ting.

tak for forklaringen.

Teresa