Billeder af nyfødte killinger

Guuuuuud …jeg tror da osse jeg har vist billeder af våde killinger, jeg har ærlig talt ikke skænket en tanke at det kunne opfattes forkert, eller signalere desperation for at få solgt killinger. Jeg var jo bare stolt som en pave, og syntes jeg havde fået de yndigste killinger i hele verden, og det ville jeg selvfølgelig dele med så mange som muligt og så tidlig som mulig :-). Jeg var lige tilbage i mine billedmapper, og kan se, at dem jeg viste var ‘gruppebilleder’ ( mormis og killinger ) hvoraf de tre var blevet tørre, men de to sidste var stadig våde.

Jeg har da også set billeder af både det ene, andet og tredje kuld enten her eller på FB…
Og som en der aldrig har oplevet så små killinger før, ser jeg det som en lærerig oplevelse at se hvordan de ser ud når de kommer ud.

Har ikke opfattet det som at opdrættere ville sælge tidligt, men bare vise glæden frem, og blive bekræftet i killingernes mønstre (og evt køn).
Jeg kan heller ikke se noget problem i det, hvis mormis tager det fint og ikke har noget imod at have sit menneske hos sig.

Derudover, man kan sagtens tage billeder uden blitz. :wink:

Okay, kan man nu også blive forarget over killingebilleder? :gruble:

Jeg tager ALTID billeder af mine killinger når de er et døgn gamle, fordi så kan man se deres profil og den nyfødte profil giver en rigtig god indikation på hvordan den voksne profil kommer til at blive. Når jeg alligevel tager billeder af profilen, kan jeg lige så godt tage billeder af ansigtet og kroppen, som de fleste gerne vil se, når de følger med i venner og bekendtes opdræt.

Hanne / Mega får det til at lyde som om jeg fastholder killingens hoved for at få et profilbillede, det gør jeg absolut ikke! Jeg kan kun sige hurra for digital kameraer, hvor man kan knipse løs og sortere alle de billeder som ikke blev til noget fra.

Desuden kan jeg oplyse om at der ALDRIG er nogen af mine hunkatte som er blevet stressede af at jeg har taget deres killinger og fotograferet dem (tager selvfølgelig kun én ad gangen) for så ville jeg ganske enkelt ikke gøre det.

Jeg kan ikke huske om jeg nogensinde har lagt billeder ind af våde killinger, men jeg tror det ikke da jeg mener at jeg plejer at vente til dagen efter de er født.

Jeg må indrømme at jeg bliver en anelse vred og såret over at få skudt i skoene at jeg er desperat efter at komme af med mine killinger, eller udsætter mine morkatte for stress. Det kommer dog ikke til at hindre mig i at tage billeder af mine killinger fremover, for jeg ER nemlig altid superstolt af mine killinger og vil gerne dele dem med hele verden og selvfølgelig bliver jeg glad når folk kommenterer på mine smukke killinger, hvem ville ikke det?

Jeg synes at det er fint at se billeder af de nyfødte :slight_smile:
(Jeg går ud fra som en selvfølge at ejeren kan vurdere om mor kan tåle det og så videre)
Vi er mange herinde der følger med i det hele, lige fra valg af hankat, parring, graviditeten, til gættekonkurrencer om antal, køn farvefordeling og jeg ved ikke hvad :slight_smile: og jeg elsker det :ok:
Så til jer der poster billeder, vil jeg bare sige, at tanken om det var for at fremme et salg, aldrig har strejfet mig, ikke et sekund!

At der bliver taget billeder af helt små killinger har jeg ikke noget problem med, men jeg kan godt have problem når der bliver taget billeder mens killingerne er ved at få øjne især når det er tydeligt at der er taget med blitz.

[QUOTE=DK Thomani;988302]Okay, kan man nu også blive forarget over killingebilleder? :gruble:

Jeg tager ALTID billeder af mine killinger når de er et døgn gamle, fordi så kan man se deres profil og den nyfødte profil giver en rigtig god indikation på hvordan den voksne profil kommer til at blive. Når jeg alligevel tager billeder af profilen, kan jeg lige så godt tage billeder af ansigtet og kroppen, som de fleste gerne vil se, når de følger med i venner og bekendtes opdræt.

Hanne / Mega får det til at lyde som om jeg fastholder killingens hoved for at få et profilbillede, det gør jeg absolut ikke! Jeg kan kun sige hurra for digital kameraer, hvor man kan knipse løs og sortere alle de billeder som ikke blev til noget fra.

Desuden kan jeg oplyse om at der ALDRIG er nogen af mine hunkatte som er blevet stressede af at jeg har taget deres killinger og fotograferet dem (tager selvfølgelig kun én ad gangen) for så ville jeg ganske enkelt ikke gøre det.

Jeg kan ikke huske om jeg nogensinde har lagt billeder ind af våde killinger, men jeg tror det ikke da jeg mener at jeg plejer at vente til dagen efter de er født.

Jeg må indrømme at jeg bliver en anelse vred og såret over at få skudt i skoene at jeg er desperat efter at komme af med mine killinger, eller udsætter mine morkatte for stress. Det kommer dog ikke til at hindre mig i at tage billeder af mine killinger fremover, for jeg ER nemlig altid superstolt af mine killinger og vil gerne dele dem med hele verden og selvfølgelig bliver jeg glad når folk kommenterer på mine smukke killinger, hvem ville ikke det?[/QUOTE]
Det var nu ikke møntet på dig, for jeg aner ikke, om du har vist sådanne billeder, men det var alm. brugt at vise sådanne billeder allerede for en del år tilbage.

Jeg er også en af de “slemme” det til og med kan finde på at filme en fødsel…

Mormis er i fødsel, passer sig selv, er i ro og desuden total uporvirket af min tilstedeværelse… Så YES… den er slem :slight_smile:
Begrundelsen for mig fofr at poste den hændelse er som end VI HAR FÅET KILLINGER! og det er gået godt :slight_smile:
Er det en forbrydelse? Næ… det er glæde, som man ønsker at dele med der ønsker at glæde sig med en :slight_smile: Ingen bagtanker… bare glæde :slight_smile:

Mht afstand fra mormis… redigering kan skabe de vildeste afstande :slight_smile: Få cm kan virke som “palle alene i verden” :slight_smile:

jeg synes kun det er “hyggeligt” at kunne følge kuldet til “online” fødsel med fotodokumentation og det hele - selvfølgelig under forudsætning af at morkat er med på den! :slight_smile:
Jeg synes faktisk det er rigtigt hyggeligt endda at sidde og følge lidt med :ups:

Forstår ikke hvorfor et kuld skal “hemmeligholdes” ift. billeder til de er 1-2-3-4 døgn gamle…
jeg tror næppe der dør flere af at der blive taget billeder af de våde killinger :?

Nu har jeg ikke kaldt nogen slemme eller noget andet i den stil. Jeg spurgte til hvorfor og hvad grunden var. Den er så at i er stolte af jeres killinger - undskyld men det er jeg altså også!
At jeg så nu skal kaldes dramaqueen ude på facebook det fatter jeg altså ikke, jeg stiller et simpelt spørgsmål. Pga at jeg faktisk den senere tid har set så mange våde kuld på facebook den senere tid og virkelig har undret mig over hvad grunden var til at der skulle lægges billeder på.
Men meget undskyld at jeg undrede mig og jeg sagde at jeg var forarget for det er jeg altså, men det er min holdning og den må jeg vel have? Og jeg må vel gerne spørge eller skal jeg bare lade være også undre mig i stilhed?

Ja nogen falder fra, det gør det hos alle opdrættere og det er en del af det. Jeg har selv haft lagt kuld på min hjemmeside hvor jeg så har måtte sidde og pille killinger af som vi har mistet og jeg synes selv det er så hårdt og det skære mig helt ind i hjertet. Så personligt vil jeg ikke have billeder liggende af mine så små killinger, for jeg vil så tit blive mindet om at jeg mistede dem og jeg synes det er mega hårdt. Og det behøver jeg ikke gøre mod mig selv. Derfor kunne jeg ikke selv finde på det.
Men fint nok at i andre gerne vil og i vil vise dem frem.
Men bare fordi jeg er af en anden mening gør altså ikke at nogen skal kalde mig for dramaqueen!

Om det er med salg for øje aner jeg ikke, men det må jeg gå udfra når der ved siden af farven på den nyfødte killing står “Ledig” eller “Nye slaver søges”.

Men jeg vil trække mit spørgsmål tilbage for det faldt ikke i god jord.

Også vil jeg nu lægge mig og nyde mine dejlige kuld, som i ikke for og se før om nogen uger, for jeg vil nemlig nyde dem i ro og fred helt alene :slight_smile:

[QUOTE=Quivive;988529]Nu har jeg ikke kaldt nogen slemme eller noget andet i den stil. Jeg spurgte til hvorfor og hvad grunden var. Den er så at i er stolte af jeres killinger - undskyld men det er jeg altså også!
At jeg så nu skal kaldes dramaqueen ude på facebook det fatter jeg altså ikke, jeg stiller et simpelt spørgsmål. Pga at jeg faktisk den senere tid har set så mange våde kuld på facebook den senere tid og virkelig har undret mig over hvad grunden var til at der skulle lægges billeder på.
Men meget undskyld at jeg undrede mig og jeg sagde at jeg var forarget for det er jeg altså, men det er min holdning og den må jeg vel have? Og jeg må vel gerne spørge eller skal jeg bare lade være også undre mig i stilhed?

Ja nogen falder fra, det gør det hos alle opdrættere og det er en del af det. Jeg har selv haft lagt kuld på min hjemmeside hvor jeg så har måtte sidde og pille killinger af som vi har mistet og jeg synes selv det er så hårdt og det skære mig helt ind i hjertet. Så personligt vil jeg ikke have billeder liggende af mine så små killinger, for jeg vil så tit blive mindet om at jeg mistede dem og jeg synes det er mega hårdt. Og det behøver jeg ikke gøre mod mig selv. Derfor kunne jeg ikke selv finde på det.
Men fint nok at i andre gerne vil og i vil vise dem frem.
Men bare fordi jeg er af en anden mening gør altså ikke at nogen skal kalde mig for dramaqueen!

Om det er med salg for øje aner jeg ikke, men det må jeg gå udfra når der ved siden af farven på den nyfødte killing står “Ledig” eller “Nye slaver søges”.

Men jeg vil trække mit spørgsmål tilbage for det faldt ikke i god jord.

Også vil jeg nu lægge mig og nyde mine dejlige kuld, som i ikke for og se før om nogen uger, for jeg vil nemlig nyde dem i ro og fred helt alene :-)[/QUOTE]

Nej du har ikke med direkte ord kaldt nogen slemme. Men du signalerer det uden meget omsvøb med din UHA-smiley og ordet rystet. Det første indlæg er så fordømmende, i mine øjne, overfor folk som gør det anderledes end dig, med hensyn til billeder. Hvorfor ikke bare tage den forskellighed som et udtryk for at vi er mange opdrættere, og derfor er der meget stor sandsynlighed for at andre gør noget andet end lige netop naboen.

Det må du helt bestemt - men vi andre har også lov til at undre os over, hvad i alverden der er at blive forarget over :?

Jeg fik indtil flere gange på puklen af visse brugere herinde for videoer, jeg viste af Fannys første kuld - bl.a. har jeg faktisk en videooptagelse af en killingefødsel - og jeg undrer mig da voldsomt over, at man mange kilometer væk bag en computerskærm kan sidde og vurdere, om hunkat/killinger på nogen måde bliver generet over, at et kamera kører ½ meter væk (og mit kamera kan i hvert fald ikke tage videoer med nogen form for blitz - måske andres kan, det ved jeg ærlig talt ikke og spekulerer heller ikke over det).

Jeg har tænkt mig at blive ved med at poste nøjagtigt lige så mange billeder af mine killinger, som jeg har lyst til - og som hunkatten vil give mig lov til at tage. Fanny er meget afslappet omkring det, så længe jeg respekterer, at de ikke kan flyve (dvs. komme udenfor hendes synsfelt), men jeg aner af indlysende årsager ikke, hvordan Ana vil reagere om nogle uger. Hvis hun ikke ligner sin mor, må jeg tage den derfra :slight_smile:

Eftersom der jo rent faktisk kan være killinger, der dør ved både 8-10 og 12 ugers alderen skal man jo faktisk helt og aldeles undlade at vise billeder nogen steder, hvis man skal forebygge risikoen for at skulle fjerne billeder/forklare dødsfaldet for nogen. Helt seriøst tror jeg, at de fleste opdrættere har fuld forståelse for, at den slags kan ske og hvis de ikke har, må det være deres eget problem, for så er de alligevel ikke interessante som samarbejdspartnere. Jeg kan sagtens forstå, at det for den opdrætter, der oplever dødsfaldet, kan være hårdt at skulle fjerne billeder - men det har jo ikke noget at gøre med, om killingerne er fotograferet nyfødte eller ½ dag gamle.

Det er faktisk sådan jeg får det hver gang de billeder viser sig på Facebook. Det gør ondt i mit hjerte at mormis ikke kan få lov og føde færdig før der skal tages billeder af de små. Kanon at man er stolt af sine nye missebørn, det går jeg faktisk ud fra at vi alle er :slight_smile:
Andre de råber op om at nu gider de ikke se de billeder om dyremishandling på Facebook, og folk skal stoppe med at lægge det op. Det må man så gerne råbe op om, men det gør faktisk næsten lige så ondt i mit hjerte og se billeder af alle de nyfødte dyr på Facebook. Som jeg skrev er det både killinger, hvalpe og kaninunger og jeg kan ikke se grunden til billeder af de nyfødte våde mislinger. Man er vel lige så stolt af dem når de er blevet tørre og missemor er færdig med at føde og man så kan tage billeder der?
Jeg har intet i mod at andre har en anden mening end mig, faktisk derfor jeg oprettede tråden for at blive oplyst på grunden til man lægger de billede op af nyfødte killinger.
Der er jo ingen grund til at jeg bliver forarget hvis der faktisk var en helt god grund til at de billeder bliver lagt op?

[QUOTE=Temple Bar;988543]Det må du helt bestemt - men vi andre har også lov til at undre os over, hvad i alverden der er at blive forarget over :?

Jeg fik indtil flere gange på puklen af visse brugere herinde for videoer, jeg viste af Fannys første kuld - bl.a. har jeg faktisk en videooptagelse af en killingefødsel - og jeg undrer mig da voldsomt over, at man mange kilometer væk bag en computerskærm kan sidde og vurdere, om hunkat/killinger på nogen måde bliver generet over, at et kamera kører ½ meter væk (og mit kamera kan i hvert fald ikke tage videoer med nogen form for blitz - måske andres kan, det ved jeg ærlig talt ikke og spekulerer heller ikke over det).

Jeg har tænkt mig at blive ved med at poste nøjagtigt lige så mange billeder af mine killinger, som jeg har lyst til - og som hunkatten vil give mig lov til at tage. Fanny er meget afslappet omkring det, så længe jeg respekterer, at de ikke kan flyve (dvs. komme udenfor hendes synsfelt), men jeg aner af indlysende årsager ikke, hvordan Ana vil reagere om nogle uger. Hvis hun ikke ligner sin mor, må jeg tage den derfra :slight_smile:

Eftersom der jo rent faktisk kan være killinger, der dør ved både 8-10 og 12 ugers alderen skal man jo faktisk helt og aldeles undlade at vise billeder nogen steder, hvis man skal forebygge risikoen for at skulle fjerne billeder/forklare dødsfaldet for nogen. Helt seriøst tror jeg, at de fleste opdrættere har fuld forståelse for, at den slags kan ske og hvis de ikke har, må det være deres eget problem, for så er de alligevel ikke interessante som samarbejdspartnere. Jeg kan sagtens forstå, at det for den opdrætter, der oplever dødsfaldet, kan være hårdt at skulle fjerne billeder - men det har jo ikke noget at gøre med, om killingerne er fotograferet nyfødte eller ½ dag gamle.[/QUOTE]

En video film af en killingefødsel synes jeg faktisk er en helt anden ting. Det er noget andre kan lære noget af, så det synes jeg faktisk er ret super at nogen filmer hvis de har muligheden for det. Det kan måske lære en ny opdrætter noget om killingefødsler.

Men jeg trækker mig retur, og har nu fået en forståelse for de billeder af nyfødte killinger.
Men jeg vil stadig have lov og væmmes når jeg ser billeder af nyfødte våde killinger når der samtidig står “Ledig” eller “Søger nye slaver” ved billedet. For det forstår jeg ikke og kommer aldrig til det.

[QUOTE=Quivive;988628]
Men jeg vil stadig have lov og væmmes når jeg ser billeder af nyfødte våde killinger når der samtidig står “Ledig” eller “Søger nye slaver” ved billedet. For det forstår jeg ikke og kommer aldrig til det.[/QUOTE]

Det tror jeg så heller aldrig jeg har set stå i forbindelse med helt nyfødte killinger.

[QUOTE=Quivive;988628]
Men jeg vil stadig have lov og væmmes når jeg ser billeder af nyfødte våde killinger når der samtidig står “Ledig” eller “Søger nye slaver” ved billedet. For det forstår jeg ikke og kommer aldrig til det.[/QUOTE]

Som Vivi har jeg aldrig set den slags - men du ville måske have undgået nogle af de negative reaktioner i denne tråd, hvis du havde skrevet det i første indlæg, frem for at skære samtlige opdrættere, der offentliggør billeder af våde killinger, over én kam og skrive, at du er forarget over offentliggørelsen af billederne, hvis det reelt er offentliggørelse af billeder med salgstekst, du er forarget over :slight_smile:

Det har jeg også til gode at opleve.

Selv skriver jeg farven og køn, men jeg skriver aldrig til salg. Den slags forbeholdes deciderede salgsannoncer eller indlæg på f.eks killingelisten på Facebook.

Eller, egentlig skriver jeg aldrig til salg, jeg skriver søger nyt hjem, men det er jo bare et andet ordvalg. Søger slaver kunne jeg aldrig drømme om at skrive. Jeg er ingens slave, heller ikke kattenes :wink:

Jeg har nu også set meget unge killinger til salg - måske ikke våde endnu men ikke meget mere.

[QUOTE=Quivive;988626]Det er faktisk sådan jeg får det hver gang de billeder viser sig på Facebook. Det gør ondt i mit hjerte at mormis ikke kan få lov og føde færdig før der skal tages billeder af de små. Kanon at man er stolt af sine nye missebørn, det går jeg faktisk ud fra at vi alle er :slight_smile:
Andre de råber op om at nu gider de ikke se de billeder om dyremishandling på Facebook, og folk skal stoppe med at lægge det op. Det må man så gerne råbe op om, men det gør faktisk næsten lige så ondt i mit hjerte og se billeder af alle de nyfødte dyr på Facebook. Som jeg skrev er det både killinger, hvalpe og kaninunger og jeg kan ikke se grunden til billeder af de nyfødte våde mislinger. Man er vel lige så stolt af dem når de er blevet tørre og missemor er færdig med at føde og man så kan tage billeder der?
Jeg har intet i mod at andre har en anden mening end mig, faktisk derfor jeg oprettede tråden for at blive oplyst på grunden til man lægger de billede op af nyfødte killinger.
Der er jo ingen grund til at jeg bliver forarget hvis der faktisk var en helt god grund til at de billeder bliver lagt op?[/QUOTE]

Min profil på Facebook er min, min væg er min og sådan tror jeg de fleste har det med deres :slight_smile: Jeg bruger min til at fortælle omverdenen hvad der sker i mit liv, hvad der interesserer mig mv, og til at holde kontakt med venner og bekendte.

For ikke så lang tid siden røg der en del på min venneliste, fordi jeg ikke ønsker at den skal være fyldt med billeder af dyr der åbenlyst lider, og heller ikke tror på at det at sende disse billeder rundt ændrer noget som helst. Jeg ser ganske enkelt ikke disse billeder, jeg vil nemlig ikke. Ikke fordi jeg ikke ved det sker, og heller ikke fordi det forsvinder fordi jeg ikke ser det, men fordi jeg ikke kan holde det ud og jeg ikke forstår det at man viser billeder af det. Om jeg råbte op om det, det ved jeg ikke, jeg meddelte kort og kontant, at jeg ikke ville tage del i det og ville slette de som til stadighed sender dem ud, for min væg er min væg, og den eneste måde jeg kan styre hvad der er på den, er ved at sortere i vennelisten, så den passer med det jeg står for og mener.

Der er jeg meget kortluntet så at sige, en gang går nok, men så må jeg også erkende at jeg så sletter vedkommende næste gang. Så for mig er det ganske enkelt, det man ikke synes om eller ønsker at tage del i, det undgår man kun ved at slutte bekendtskabet.

Min status i går efter at have læst dit indlæg her var dette:

For those who finds photos of newborn and wet kittens discusting, just let me know then I will remove you promptly from my friendlist, or even better; take the step yourself, cause I dont mind and I will continue to be very proud and show my kittens in the future! And we are expecting litters soon, so prepare yourself :wink:

Ikke for hverken at nedgøre andre med en anden holdning, men udelukkende fordi så havde folk på min venneliste chancen for at vælge om de ville blive eller selv slette sig, for jeg vil ikke stoppe med at smide billeder ud af mine killinger. Jeg må indrømme at jeg blev målløs over at der på min venneliste fandtes nogen det kunne genere, for når jeg selv er meget konsekvent med at slette de venner som smider ting ud jeg ikke bryder mig om, så troede jeg i min naivitet at det gjorde andre også. Jeg forstod og forstår stadig ikke at man kan være så generet af det og mene at det er så forkert, og så stadig vælge at følge med i de samme menneskers gøren og laden.

Der er så mange grupper man kan vælge at tage del i eller ej, og ja, der kan man ikke selv vælge indholdet men man kan stadig vælge om man synes gruppen er noget for en. Jeg forarges bestemt da også over menneskenes børn ind i mellem, og sker det i nogle af de grupper, så må jeg jo vælge om jeg synes der er flere fordele end bagdele ved at deltage, eller finde en anden gruppe der er bedre for mig.

Det er trods alt os selv der styrer hvad der sker på vores vægge på Fjæsen, og ikke omvendt.

[QUOTE=Quivive;988626]Det er faktisk sådan jeg får det hver gang de billeder viser sig på Facebook. Det gør ondt i mit hjerte at mormis ikke kan få lov og føde færdig før der skal tages billeder af de små. Jeg har intet i mod at andre har en anden mening end mig, faktisk derfor jeg oprettede tråden for at blive oplyst på grunden til man lægger de billede op af nyfødte killinger.[/QUOTE]Malene jeg anfægter ikke dine meninger, klart du har lige så ret til dine meninger, som vi andre har til vores :-). Jeg tiltror ikke det dårlige om mine medmennesker, jeg er sikker på at dem ( incl mig selv ) der fotograferer en mormis i fødsel, kender katten så godt at de ved hvad der stresser den. :slight_smile:

[QUOTE=Quivive;988626]Det er faktisk sådan jeg får det hver gang de billeder viser sig på Facebook. Det gør ondt i mit hjerte at mormis ikke kan få lov og føde færdig før der skal tages billeder af de små. Kanon at man er stolt af sine nye missebørn, det går jeg faktisk ud fra at vi alle er :slight_smile:
Andre de råber op om at nu gider de ikke se de billeder om dyremishandling på Facebook, og folk skal stoppe med at lægge det op. Det må man så gerne råbe op om, men det gør faktisk næsten lige så ondt i mit hjerte og se billeder af alle de nyfødte dyr på Facebook. Som jeg skrev er det både killinger, hvalpe og kaninunger og jeg kan ikke se grunden til billeder af de nyfødte våde mislinger. Man er vel lige så stolt af dem når de er blevet tørre og missemor er færdig med at føde og man så kan tage billeder der?
Jeg har intet i mod at andre har en anden mening end mig, faktisk derfor jeg oprettede tråden for at blive oplyst på grunden til man lægger de billede op af nyfødte killinger.
Der er jo ingen grund til at jeg bliver forarget hvis der faktisk var en helt god grund til at de billeder bliver lagt op?[/QUOTE]

Mener du helt ærligt at det er lige så slemt at se en lille nyfødt våd killing, som det er at se en hund/kat eller andet dyr som er pint og plaget, sparket, halvvejs flået og døden nær p.g.a udsultning?
En lille ny killing eller andet dyrebarn er da en stor lykke :hjerte: