Billeder af nyfødte killinger

[QUOTE=DK Thomani;988302]Okay, kan man nu også blive forarget over killingebilleder? :gruble:

Jeg tager ALTID billeder af mine killinger når de er et døgn gamle, fordi så kan man se deres profil og den nyfødte profil giver en rigtig god indikation på hvordan den voksne profil kommer til at blive. Når jeg alligevel tager billeder af profilen, kan jeg lige så godt tage billeder af ansigtet og kroppen, som de fleste gerne vil se, når de følger med i venner og bekendtes opdræt.

Hanne / Mega får det til at lyde som om jeg fastholder killingens hoved for at få et profilbillede, det gør jeg absolut ikke! Jeg kan kun sige hurra for digital kameraer, hvor man kan knipse løs og sortere alle de billeder som ikke blev til noget fra.

Desuden kan jeg oplyse om at der ALDRIG er nogen af mine hunkatte som er blevet stressede af at jeg har taget deres killinger og fotograferet dem (tager selvfølgelig kun én ad gangen) for så ville jeg ganske enkelt ikke gøre det.

Jeg kan ikke huske om jeg nogensinde har lagt billeder ind af våde killinger, men jeg tror det ikke da jeg mener at jeg plejer at vente til dagen efter de er født.

Jeg må indrømme at jeg bliver en anelse vred og såret over at få skudt i skoene at jeg er desperat efter at komme af med mine killinger, eller udsætter mine morkatte for stress. Det kommer dog ikke til at hindre mig i at tage billeder af mine killinger fremover, for jeg ER nemlig altid superstolt af mine killinger og vil gerne dele dem med hele verden og selvfølgelig bliver jeg glad når folk kommenterer på mine smukke killinger, hvem ville ikke det?[/QUOTE]
:enig:

Nu har jeg jo endnu ikke haft fornøjelsen af at have et kuld, men jeg ville da også tage billeder af dem som helt små netop på grund af min stolthed og pga profilen :slight_smile:

Jeg kan bestemt ikke se noget forkert i det - Og jeg elsker selv at se de små pus folk får :hjerte: Der er da ikke noget mere livsbekræftende :slight_smile:

Ups dobbelt post

[QUOTE=Coon Danica;988655]Mener du helt ærligt at det er lige så slemt at se en lille nyfødt våd killing, som det er at se en hund/kat eller andet dyr som er pint og plaget, sparket, halvvejs flået og døden nær p.g.a udsultning?
En lille ny killing eller andet dyrebarn er da en stor lykke :hjerte:[/QUOTE]

Det var ikke det jeg skrev, prøv og læs det igen :slight_smile:

Jamen du skriver da at det gør faktisk næsten ligeså ondt i dit hjerte at se alle de nyfødte dyrebørn …derfor får jeg den opfattelse at du mener sådan :slight_smile:

Nu har og får jeg aldrig nogen killinger, jeg kan offentliggøre våde billeder af, så jeg vil undlade at tage stilling til, om det er godt eller skidt. Men jeg har faktisk lidt svært ved at finde ud af, hvad forargelsen egentlig gælder? Jeg synes, der bliver ved med at komme nye årsager på banen :confused:

Det gør også næsten lige så ondt, men jeg sammenligner på ingen måde :slight_smile:

Men tror du vitterlig at nogen tager en killing for at fotografere den, hvis mormis protesterer og bliver ked af det?

Hvad er det blevet af trenden med at bare lade mormis og de små få ro under fødslen, efter fødslen og et godt stykke tid efter fødslen?

Hvad er det lige man vil vise frem med en helt nyfødt på sin facebook væg, hvis det er at vise at man har fået killinger så kan man vel nøjes med bare at skrive at der er kommet killinger?

Det kan jeg jo ikke vide. Men hvis du havde set nogen af de billeder af killinger der er helt våde der står på et tæppe og bliver holdt oppe ved hovedet så man kan se profil og hage. Og man kan se blodet fra den nyfødte killing på tæppet. Jeg kan altså ikke se hvad det skal gøre godt for?
Og det sker ikke bare engang imellem der sker MEGET tit. Og bare rolig de personer er slettet fra min Facebook for jeg synes dælme det er synd for de små pus.

Jeg kan sagtens forstå at opdrættere tager billeder af de små for at lære om udvikling mm.

Jeg ahr selv hunkatte som vi være helt ligeglad med om jeg tog billeder og hvor jeg gik hen med hendes børn. Men jeg har dælme også nogen som slår mig halvt ihjel hvis jeg bare løfter dem fra tæppet. Og hvis mine hunkatte er sådan så må jeg gå ud fra at andres er helt lige sådan - meget forskellige.

Så må jeg leve i en illusion - i og med, at vi ser efter typen på de nyfødte våde killinger. Og det gør vi netop for at se hvordan hovedformen er på dem de første 24 timer - og jeg må sige, at den illusion har sjældent skuffet os - tværtimod.

Ja sådan ville jeg da osse opfatte det. Og jeg har billeder af mine egne børn som absolut nyfødte osse. Var de blevet født i Facebooks - og digitalekameraet tid så havde jeg garanteret osse lagt dem op.

Der behøver ikke at ligge nogen skummel bagtanke - det kan sagtens bare være et “SEEEEE hvad vi har fået :wehu:

Ja Lene, det kommer på hvad man ser efter. Illusioner laver gerne lykkelige mennesker.

Det bruger jeg også til rigtig meget, men jeg lærte og gøre det uden kamera for det havde vi ikke dengang (så kom billederne først når killingerne var ved at flytte hjemmefra - hehe).
Se, føle, røre, huske er for mig meget mere værd end billeder :slight_smile:
Engang imellem sker der noget anderledes i killingens udvikling, men langt hen af vejen så er den bedste ved fødsel også den bedste i enden :slight_smile:

Jeg må indrømme at jeg ville da være meget ked af det hvis jeg ikke ejede et eneste foto af en helt ny og våd killing som der er kommet gennem tiderne her :slight_smile:
Og heldigvis har jeg ingen sure misser som bliver så gal at jeg ikke kan tage de små et lille bitte øjeblik. :slight_smile:

Jeg har for så vidt ingen holdning til, at der vises våde nyfødte killinger MEN, husker alle mon på at ro og atter ro og ingen stress er den bedste start et kuld killinger kan få, jeg er af den gamle skole, der kun så lidt som muligt tager mine små ud af fødehulen de første par uger…

KH
Linda

[QUOTE=mea culpa;988859]Jeg har for så vidt ingen holdning til, at der vises våde nyfødte killinger MEN, husker alle mon på at ro og atter ro og ingen stress er den bedste start et kuld killinger kan få, jeg er af den gamle skole, der kun så lidt som muligt tager mine små ud af fødehulen de første par uger…

KH
Linda[/QUOTE]
Helt enig!

[QUOTE=mea culpa;988859]Jeg har for så vidt ingen holdning til, at der vises våde nyfødte killinger MEN, husker alle mon på at ro og atter ro og ingen stress er den bedste start et kuld killinger kan få, jeg er af den gamle skole, der kun så lidt som muligt tager mine små ud af fødehulen de første par uger…

KH
Linda[/QUOTE]

Du er så ikke den eneste der er af den gamle skole. Jo jeg vejer mine killinger de er nyfødte, og så ca 1 gang i døgnet, og det sker hvis jeg kan komme til det samtidigt med jeg skifter underlag. Ellers så kan jeg bruge timer på bare at kigge på hunkat og killinger, mens jeg roser hunkatten for hendes fiiine killinger.

Men nu har de hunkatte jeg har haft også haft meget stærk mening om at killinger hørte til i fødekassen, og hvis jeg tog en op så ville de hente den og efterlade de andre = stress.

[QUOTE=mea culpa;988859]Jeg har for så vidt ingen holdning til, at der vises våde nyfødte killinger MEN, husker alle mon på at ro og atter ro og ingen stress er den bedste start et kuld killinger kan få, jeg er af den gamle skole, der kun så lidt som muligt tager mine små ud af fødehulen de første par uger…

KH
Linda[/QUOTE]

Linda, det kan man også sagtens give selvom man lige snupper et billede under fødslen, hvor man alligevel tjekker killingen, det er som kun et splitsekund så er den klaret. Jeg har så åbenbart hunner der er meget mystisk skruet sammen - det er nok derfra de små får deres velcro-gen fra :wink: - for de viser hellere end gerne de små frem, og synes kun det er hyggeligt at jeg babysitter mens de lige får lidt mad og luft i pelsen. Der går ikke mange dage, hvis ikke det allerede sker dagen efter fødslen, før de har brug for en tur i haven og hilse på de andre katte. De små fem min det tager dem at svanse stolte gennem huset, ud og drikke af søen og spise lidt græs, det under jeg dem gerne, og ofte “dumper” de de små på skødet af mig inden de svanser ud. Ro kan være mange ting, og for mine er det at kunne rende i haven en del af det, og de føler tydeligt ikke de svigter eller at killingerne er truede på nogen måde, ellers tror jeg næppe de gjorde det. Men okay, min race er nok også - og ja jeg selekterer også på det - meget sociale med os, og viser stor tillid til at vi passer på de små, mens de har lidt voksentid :slight_smile:

Så enig :slight_smile:
Sådan foregår det også gerne her :slight_smile:

Jeg lever gerne lykkelig (hvor det så for nogle mennesker er en illusion man lever i - selvom jeg nok mener at jeg ved hvad livet går ud på :D) og velvidende om hvad det er jeg har mellem hænderne.

Jeg tager heller ikke billeder af de våde killinger - jeg nyder dem for mig selv og holder øje med hvordan de langsomt udvikler sig. Her i huset bliver de først taget billeder af de små når de er små 3 uger og øjnene har vænnet sig til lyset. Bruger dog ikke blitz når jeg tager billeder - uanset alder.