Billeder af nyfødte killinger

Joh joh Pia hvis man er behændig og hurtig, kan det sagtens lade sig gøre, men i det store hele, har jeg somme tider haft lidt mavepine når man ser helt nyfødte killinger f.eks i hænderne på børn, og du næsten dagligt kan se nye fotos af killingerne, det mener jeg er en unødvendig stress faktor for mor og børn.

Det var faktisk de stunder med mavepine der fik mig til at mindes at de tre r’er passer også på katte:

ro
renlighed
regelmæssighed :wink:

KH
Linda

Jeg vil give Lene ret i typen, jeg kigger også når de er helt nyfødte om de træk jeg vægter er til stede, meeeen nogen gange har det snydt, hvis f.eks en killing har været længe undervejs i fødselskanalen og derfor har reddet sig en lang næse :slight_smile:

Men i det store hele, stemmer mine første indtryk overens med det de bliver til.

En forhenværende bruger, mine kræ tillader mig sagtens at tage de små, de betragter det med at føde og opfostre børn som et team work, de føder og presser, og mor her ordner killing, gnider tør, fjerner navlestreng osv,og så mener de iøvrigt at spisning af moderkager, er noget opreklameret fis LOL

KH
Linda

[QUOTE=mea culpa;988946]Jeg vil give Lene ret i typen, jeg kigger også når de er helt nyfødte om de træk jeg vægter er til stede, meeeen nogen gange har det snydt, hvis f.eks en killing har været længe undervejs i fødselskanalen og derfor har reddet sig en lang næse :slight_smile:

Men i det store hele, stemmer mine første indtryk overens med det de bliver til.

En forhenværende bruger, mine kræ tillader mig sagtens at tage de små, de betragter det med at føde og opfostre børn som et team work, de føder og presser, og mor her ordner killing, gnider tør, fjerner navlestreng osv,og så mener de iøvrigt at spisning af moderkager, er noget opreklameret fis LOL

KH
Linda[/QUOTE]

Her er spisning af moderkager ikke noget opreklameret fis, men nøj hvor de kan prutte når de har spist nogle stykker ( lidt OT her)

Jeg er oplært i at tackle kattefødsler efter den gamle skole og som Linda så godt skriver “De 3 R´er” :slight_smile:
Jeg tager selv de små op når de er våde for at se hvordan de er med profil osv som helt nyfødte, og så får at hurtigt tjekke navlestrengen også. Ellers lader jeg dem være hos deres mor. Jeg har absolut ikke brug for at tage billeder af dem før jeg synes de er klar til kameraet og selvfølgelig bestemmer missemor her tempoet :slight_smile:

Om det er illusion at se på typen når de er nyfødte, det kan jeg ikke nikke genkendende til. Hidtil har det holdt godt hos mig og lært mig meget.
Men jeg har absolut ingen intentioner eller kan se formålet i at klaske billeder af helt nyfødte op på internettet, så noget må jeg have gået glip af med det :slight_smile:

Jeg har aldrig lagt billeder af våde killinger på FB alene af den grund at jeg ikke har haft killinger medens jeg har været på FB , ellers var de kommet der, for jeg har da altid taget billeder af mine nyfødte killinger, også haft dem i hånden for at undersøge dem, også selvom “den store moder” Oline har vogtet over den mindste bevæglse! Mine andre killingemødre har ikke reageret,- og jeg synes desuden at det er meget rørende biller, – ligesom at se billeder, af alle andre nyfødte- grise, kalve, føl og menneskebørn!
Cats og Conni

Langt de fleste af vores kuld kan jeg gøre med hvad jeg vil, men jeg gør alt på mormis præmisser. FX så tager jeg dem sjældent op når hun går fra dem, for så kommer hunkatten løbende for og se hvad der sker. Andre er helt ligeglade så længe det er mig der roder med dem.
Men jeg har også hunkatte der slår ud efter både mig og den killing jeg løfter op, også tager jeg dem ikke, så kontrollere jeg dem på anden måde.
Blackie har fx killinger lige nu, hun er en kanon kat med et super temperament, men hun er mor med meget stort M. Så de blev hurtigt kigget efter og vejet da de blev født. Men de kom ikke på vægten igen før de var 9 dage og før fik de heller ikke taget billeder. Og det er fint nok for mig, jeg har hver dag kunne nusse killingerne og lige mærke om alt var OK. Jeg kunne ikke mærke hvad de tog på men kunne da mærke at de tog på og det er fint for mig.
Der kigger jeg meget på hver enkelt hunkat hvordan hun tager det hele. Nogen synes det er fedt og dejligt at jeg gider passe dem for så kan de gå ud og fjolle i haven.
Hvor andre er nok mere naturlige og passer på sine børn med tænder og klør, og der skal være plads til at være som de vil. Hovedsagen er at de passer deres killinger til UG.

Jeg skriver alt ned jeg kan om de nyfødte killinger og jeg elsker mine notater, og nu er det sjovt og kigge tilbage på notaterne fra det første kuld i '96 :slight_smile:

Uh jeg er en af de slemme.

Her sidder min søn med Alisha, der kun var nogle få timer gammel.

Det skal lige siges, at hun blev taget ved kejsersnit, og vi prøvede på at holde hende varm, indtil mormis var ordentlig vågen, så hun kunne tage sig af den lille.

Men jeg ved godt, at jeg er slem :wink:

Iøvrigt vurderer jeg fra kat til kat og kuld til kuld, om jeg må låne den lille et øjeblik til et hurtigt snapshot. :slight_smile: