Billeder uden katte 2023

:notes: Fat bottomed girls, you make the rocking world go round :notes:

Sjovt valg :hoho:

2 Synes om

@Lykke det var ikke lige det Queen nummer :smile:

2 Synes om

I formiddag, sad begge misser i mit ene stue vindue og kiggede ned på græsset…

Simba snakkede og jeg rejste mig for at se hvad det var :smiley:

Det var en sød lille fugl, der samlede lidt græs frø :smiley:

Ifølge naturbasen.dk er det en dompap hun :slight_smile:

(Billedet snyder, den var mere rødbrun på bryst og bug i virkeligheden)

8 Synes om

Fra dagens udflugt: Prinsessen og frøen.
(Helle Rask Crawford. Dronninglund Kunstcenter)

18 Synes om

Har gået lidt rundt i dag

Holder så meget af når tjørn drysser “sne” og den blomster

Smør blomster i græsplænen

Skyggen under birketræer

Eller en hvil under æbletræet

Ny kalket mur og ny tjæreet sokkel

Med venlig hilsen

11 Synes om

Der er ret mange lag i den skulptur. Den bliver ikke ringere, når man ved, at det kaldes leapfrogging på engelsk :slight_smile:

1 Synes om

Ja, i første lag er jeg fascineret af bruddet med rollerne: At kunstneren forestiller sig noget helt andet end det traditionelle, hvor prinsessen skal få kysset frøen om til en prins, så de kan leve et glamourøst liv i ugebladene.

I andet lag er det lykkedes kunstneren at udtrykke, at begge parter synes, at det er vældig sjovt at lege frøhop.

For det tredje får vi hermed et nyt perspektiv på den oprindelige symbolik. Hvad indebærer parring på tværs af klasseskel egentlig.

6 Synes om

Ninja har “kødbens-dag” i dag.
Hun er ikke fan af at undvære morgenmaden, men når så kødbenet kommer frem om eftermiddagen, så er alt tilgivet og den lille hund aktiveret i lang tid bagefter.
Det er godt til både hjerne, tænder og mave lige at have en kødbens-dag ind i mellem :slight_smile:

16 Synes om

Just out of curiosity: Hvordan kan det være, at hun ikke må få morgenmad, samme dag hun får kødben…? :huh:

3 Synes om

Fordi der er rigeligt med mad i kødbenet :slight_smile: så får hun morgenmad, så får hun for meget :slight_smile:

4 Synes om

OK, du er så enten mere hardcore end mig, eller også gi’r du nogle mere kødfulde ben - mine har nemlig altid bare fået kødben som en ekstra snack… :dog: :hotdog: :smirk:

3 Synes om

En lille bretontæve uden for jagtsæson spiser ikke det store på de dage vi ikke har trænet/gået/løbet det store :slight_smile:
hvis hun ikke får andet så er hun på maks 170-180g hundefoder per døgn. Så de kalorier er ret let spist, hvis ikke lige jeg tænker mig lidt om med godbidder :tihi:

Og ja der er faktisk en god del mad i den størrelse ben, som hun får, når hun finder ind til marven også :slight_smile:
hun er normalt ekstremt blød hund også i munden. Men ben er nul udfordring ift at komme ind til den lækre marv :tihi:
Hun knækker simpelthen knoglen og spiser marven. Så kan jeg rydde op efter hende, for knoglen spiser hun alligevel ikke :slight_smile: den ligger i stykker i hendes hundeseng eller ude på terrassen :tihi:

Men dyrlægen var også meget positivt overrasket over hendes tænder. 5 år gammel og aldrig set en tandrensning, men tænderne er helt fri af tandsten.

Hun får både røgede ben, rå slagterben og rå (frosne) “underben” fra det vildt vi skyder. De har alle en del sener og kødrester på, så de udgør et dagsmåltid for hende :slight_smile:
Når min far parterer vildt, skærer han først det nederste af benene af for at pelsen kan trækkes af dyret bagefter - og de benstykker kommer så i min fryser til Ninjas store fornøjelse :slight_smile:
Det er rigtig godt til tænder og hoved at gnave pels, sener osv af de ben :slight_smile:

Og jeg kan ikke nødvendigvis forklare de egentlige fakta bag det, men det er som om, at hvis hun er ved at få lidt løs mave i en periode - så løser en dag uden morgenmad og så et ben til eftermiddag alle maveproblemer på hende.
Simpelthen som om den korte faste og det hun får ned fra benet lige hjælper maven i balance igen.
Hun ér bare en blød hund, og den mindste ubalance i vores hverdag eller hun har hormonudsving, så går det lige i både appetit og maven på hende. :thinking:
Så det er bare blevet en rutine at give ben mindst en gang i måneden - og det holder helt tydeligt også tænderne rigtig pæne, det er jo et plus oveni :slight_smile:

6 Synes om

I dag begynder et ef sommerens højdepunkter for mig

COPENHELL

4 dage med metal, headbanging, fadbamser ad libitum, udtørrede slimhinder og små sorte bussemænd :guitar: :beer:

12 Synes om

De sidste mærker er syet på og nitterne er pudset. Uniformen er klar til 4 dages festival :guitar: :beer:

19 Synes om

God fornøjelse, @FinnFrodesNevoe :star_struck:

@Tea Tusind tak

1 Synes om

@FinnFrodesNevoe rigtig god fornøjelse med festivalen :guitar: :beers:

Med venlig hilsen

1 Synes om

Rigtig god fornøjelse :slight_smile:

Det er det eneste jeg sådan “rigtigt” savner ved at jeg nu bor så langt fra hovedstaden … Copenhell gad jeg altså godt komme med til igen, men det der sk*de arbejde tager for meget af min fritid og der er lidt langt fra Thy bare sådan lige :tihi:

3 Synes om

@PiaB @Beimis Det kan kun blive en fest :smile:

2 Synes om

Det kalder sgu’ da næsten på før og efter billeder… :rock: :see_no_evil: :sunglasses:

3 Synes om