Billeder uden katte 2023

Nemlig. En pileborer larve. De er faktisk ret aggressive og hvæser hvis man driller dem. De kan også bide så man kan mærke det :smile:

6 Synes om

Tak, det ser ud til det ikke er hvert dag man møder den, hmm gad vide hvorfor vi har flere af dem

Jeg må heller lade være med og drille dem :laughing:

Men på den anden side vil gerne høre en larve hvæse , det har jeg ikke prøvet

Med venlig hilsen

4 Synes om

De er ikke farlige, så du kan roligt prøve. Prøv f.eks at spærre vejen for dem med en pind eller tryk lidt på dem. Som navnet antyder lever larverne af pil, så man finder dem typisk hvor der er meget pil. Det er ikke en jeg finder hver dag, men ind i mellem støder jeg på dem i forbindelse med mit arbejde i en skovbørnehave. Ungerne synes de er rigtig sjove og spændende og har lært at få dem til at hvæse. Når vi så har kigget på dem sætter vi dem pænt ud igen :smile:

7 Synes om

Tak for info, det vidste jeg ikke om dem :slight_smile:

Sjov vi har ikke pil i miles omkreds

Og det undre mig lidt vi har så “mange” her for 10 minutter siden jeg lige var i postkassen var der 4 på fliserne

Jeg vil prøve og spærene vejen for dem :laughing:

3 Synes om

Jeg har lige læst en masse om dem, fordi de pludselig blev meget nære naboer :grin:
Jeg har fulgt opbygningen af boet, og taget en masse billeder+film af det. Måske jeg lige laver et opslag med dem i sin egen tråd (så dem, der ikke kan lide hvepse bliver forskånet) :slightly_smiling_face:

4 Synes om

Jow det er da tæt på, men efter sigende skulle de ikke være aggressive som den almindelig hveps.
Ja det vil godt hvis du vil lave en tråd om dem, rigtig spændende :slight_smile:

2 Synes om

Det kan jeg. Ikke forklare. De er måske faret vild ?

3 Synes om

Det regnede jeg heller ikke med du kunne :slightly_smiling_face:,

Det var bare med de levede i pil jeg undrer mig lidt over

Har lige være ud med vaske tøj, der kom jeg til en og spærrede vejen for den, men den ville ikke hvæse, nå prøvere senere

4 Synes om

Advarsel
Edderkopper billeder

Søndag var jeg ved og lægge rengøring og gulv klude sammen
Jeg har forandret mig meget ved ikke og gå i panik ved edderkopper de seneste år
Men denne edder basse her, der gik grænsen godt nok for ikke og blive bange

Den blev sat ud.
Med hjælp af kurven

Med venlig hilsen

10 Synes om

Hver dag på vej til/fra arbejde kommer jeg forbi denne mark :heart_eyes: Det er da lige til at blive i godt efterårshumør af :fallen_leaf: :jack_o_lantern: :sunny: Og ja, de kan købes, der er både spise og pyntegræskar i alverdens varianter :thumbup:

15 Synes om

Sejt :ok: Det ligner en stor husedderkop. Harmløs, men ja, lidt skræmmende, hvis man ikke er helt tryg ved edderdyr :smil:

1 Synes om

Begrænsningens kunst er ikke min stærke side :rolleyes2:

De er alle spise-græskar. Heldigvis kan de holde sig i en rum tid endnu, så jeg får nok syltet lidt - både surt og sødt, lavet suppe, grydretter mv. Tænker også at nogle kan skæres i tern og fryses. Der var beskrivelser af dem alle, og hvad de er bedst egnede til :ok: Om ikke andet er de kønne at kigge på :grin:

(Der er for 220 kr.)

9 Synes om

Stald katten
Har bestået eksamen i og slå en rulle tolietpapir ihjel
Og fordele det over andre rum
:rolleyes2: :slem: :thumbup: :ok:

Med venlig hilsen

10 Synes om

Dyyygtig stal mis :klappekat: hvor er billedet af katten?

1 Synes om

Tager lige bedre en sener

10 Synes om

Nårh, hvor er hun sød :heart:

2 Synes om

Den smukkeste morgen med Riget i baggrunden

18 Synes om

Det var også en flot morgen i Lystrup ved Århus :slightly_smiling_face::slightly_smiling_face:

16 Synes om

Nu er jeg lige lyseslukker - men det er pga luftforurening…partikelforurening.

Det kommer fra syd/øst europa + alt det lokale. Så hvis man har kroniske sygdomme er det ikke her til morgen man skal være aktiv udendørs. Skulle blive bedre i eftermiddag når vinden vender og kommer fra vest…og med mere fart på.

2 Synes om