Åh hvor er den bare fin
Hvad laver de?
Fjernvarmen langt om længe
tænker de er forpligtet til at ligge køreplader på, så ejerne kan komme ind og ud med deres biler osv. samt ikke mindst ingen falder i
Der har sat et hegn op, så man ikke lige falder i, men det er så også det - heldigvis er der p-pladser i nærheden
Delle har ikke helt forstået at jeg altså ikke er hendes personlige springbræt/klatrestativ/motorvej. Og hun forstår slet ikke at det overhovedet er noget at brokke sig over. Og så synes hun det er uacceptabelt at jeg kvitterer med at forsøge at klippe hendes klør (hvilket Jeanette kan skrive under på ikke er nemt). Vi bliver vist ikke enige i dag. Men putte vil vi begge gerne…

Vi skal snart på4 ugers ferie, så nu er lageret fyldt så de søde kattepasser ikke løber tør og misserne gør oprør.
Jeg havde en lidt speciel gæst i dag. Ingen gaver eller rød hue men h*n kom ned gennem skorstenen til brændeovnen.
Jeg fik den indfanget og så har den sidder i fred og ro i en af kattenes transportkasser indtil vi slap den ud her for lidt siden da det var blevet tusmørke
I håb om at kunne identificere arten prøvede vi at tage et par portræt billeder inden den kom ud
Den var i fin form og tog tre æresrunder over os inden den fløj videre ud i verden
Årh hvor er den kær .
Her i Fredericia er der også flagermus, jeg har været ved at blive fløjet ned et par gange
Nej, jeg blev også overrasket. Og endnu mere overrasket over at der på verdensplan er 1200 forskellige arter! Det er jo helt vildt mange!
Jeg havde besøg af en lille skimmelflagermus da jeg boede i Hvidovre, den var lidt forkommen og var krøbet ind under vores metalmåtte foran døren, så den blev lagt i en kasse med et klæde over, fik lidt vand og blev hentet af dyreambulancen så den kunne blive tjekket igennem og sat ud igen.
Jeg er vild med flagermus, vil så gerne opleve dem i virkeligheden.
Det samme med ugler.
Men i tæt bymæssig bebyggelse sker det nok ikke.
De har flagermus i Randers Regnskov
Kan man klappe dem ?
Nej men de skider på en
Nu har jeg ikke tjek på hvor du bor, men jeg bor selv i hvad jeg vil opfatte som udkanten af tæt bymæssig bebyggelse, og jeg har flagermus. Hvis jeg er ude om aften på det tidspunkt hvor aften begynder at blive mørk, kan man se og hører dem flyve rundt oppe over hoveder på en.
Og jeg ved at der nogen steder bliver afholdt vandreture for at opleve flagermus, måske der er noget i dit lokalområde af den slags.
Du skal da besøge Uglernes Verden ved Bogense, hvor man kan gå tur i skoven med uglerne
Ajj, det lyder spændende …
Jeg hører masser af uglelyde om aftenen, men har aldrig fået øje på en ugle …
Til gengæld fangede Spotty en flagermus for nogle år siden
Her holder de til i grusgraven, et område med store gamle træer vi har for enden af haven og i perioder også i laden - de er svære at få øje på, da de jo primært er aktive aften/nat, og flyver fuldstændig lydløst, så det er oftest i laden, jeg spotter dem når lyset er tændt.
Også jeg - fantastisk fasinerende fugl…