Tja, hvem har været på spil her
Nogen har da haft en fest
Nu må du give Knud Erik noget ordentligt at spise, @Jeanette
Åååårh Silver, din bølle.
På torsdag flytter denne flotte fyr til Skanderborg.
Jeg har fået lov til at låne ham af min mor på ubestemt tid efter at jeg i starten af november var nødt til at aflive min smukke, dejlige Falcon
Tillykke med ham, sikke fin han er
Falcon
Jeg tænkte det samme
Jeps ingen tvivl
Jeps, det er Silver, den bølle det er dog gået hårdest ud over mine, Knuds har nogle bidmærker. Men nu er begge par fjernet også fordi han desværre æder det.
Frygter lidt for hans helbred, vi har i forvejen fjernet alt legetøj af filt og lette stoffer. Pt har kun musene i grov fløjel overlevet hans gnavermani
Smuk, smuk hest med et skønt udtryk - du må da fortælle mere om ham?
Og hvor er jeg ked af at høre om Falcon - hvad skete der?
Det gør mig ondt at høre
Falcon fik en slem gæringskolik, som blev opdaget for sent til at vi kunne nå at hjælpe ham over det.
Han var desværre typen, som blev stille når han havde det dårligt/svært, så ingen havde tænkt over at han bare stod og hang lidt på folden før hans part kom om eftermiddagen og skulle fodre ham. Han ville hverken have foder eller godbidder, så hun ringede til mig på arbejde og var noget bekymret for ham. Dyrlæge ud og fylde ham op med smertestillende og tarmafslappende. Jeg kom hjem fra arbejde og gik med ham og tjekkede ham med et par timers mellemrum indtil næste morgen, hvor han stadig var lige stille men med høj høj puls Dyrlæge igen, som konstaterede at der nu var tarmslyng, så valget var mellem operation eller at give ham fred.
Min søde glade mule-pillende hest havde på det tidspunkt, på trods af massive mængder smertestillende, været smerteplaget og mere eller mindre apatisk i mere end et halvt døgn, så jeg kunne ikke byde ham at blive udsat for mere
Det var en rigtigt hård omgang, som jeg har haft brug for noget tid til at sunde mig over. Det føles stadig lidt underligt at skulle “erstatte” ham ,men jeg kan mærke at jeg mangler mit heste-åndehul i hverdagen, hvor jeg kan lukke alt andet ude og bare være sammen med min hest, så nu flytter Toke ind og så skal jeg igang med at lære ham ordentligt at kende
Han er 15 år, krydsning mellem clydesdale og koldblodstraver og har boet hos min mor de sidste 4½ år, hvor han er blevet tilredet og diskvalificeret til at kunne bruges i hendes rideskole fordi han lærer lidt for hurtigt og lidt for alternative ting Uerfarne ryttere og MEGET lærenemme heste er ikke nødvendigvis et godt match
Hvis nogle af jer har set Søren Ryge udsendelserne “Far, mor og børn” om familien på sydfyn, så har i set Toke på tv. Han er født og opvokset hos dem og har været arbejdskraft på deres gård indtil han flyttede hjem til min mor. Så han har været i gode hænder hele sit liv, men er først i en sen alder startet sin karriere som ridehest.
Ikke vores mest fotogene sider, men vi fik lige kysset og krammet lidt da jeg var hos min mor i julen
Falcon
Held og lykke med smukke Toke @NinaA - må I få mange gode timer sammen
Sikke en spændende herre du får, og sikke en fin billed
Hekd og lykke og håber han bliver fantastisk
Det kan jeg 100 % følge - havde valgt det samme.
Han ser så skøn ud - og mindre end jeg ville ha’ forventet ud fra blandingen?
Billedet snyder lidt, da han står lavere end mig og jeg er 180 høj. Men han er “kun” 160+, så har slægtet sin mor på i størrelsen og sin far i farve