Billeder uden katte 2026

Så har vi sne igen, men heldigvis er Lene på sagen… :wink:

Hallandsparken, 27.01.2026

16 Synes om

Vi fodrer fugle året rundt, men pt. er der gang i omsætningen - min. 5 liter vildtfugleblanding og 1½ liter jordnødder dagligt, suppleret med mejsekugler…
De når endda ofte at løbe tør mellem opfyldningerne - og allerede mens man hælder op, begynder de at larme, og få sekunder efter ser det sådan ud:

Billedet er fra første omgang sne, vi har noget mindre denne gang

16 Synes om

Et pragtfuldt syn. Jeg savner det, men har været nødt til at fravælge fuglefodring pga. rotter. Bor på landet med marker på tre sider af haven.

6 Synes om

Her har vi marker på 4 sider - så det er ikke i sig selv problemet… :wink:
Vi har kun en enkelt gang haft rotter hvor vi fodrer - de havde etableret sig i nogle tidligere muldvarpegange, men forsvandt efter Ralph skød et par af dem.

Og så er det bare en kendsgerning, at der kommer rotter i større eller mindre omfang, på en ejendom som vores - for det meste er kattenes tilstedeværelse nok til at holde dem fra at slå sig ned, men i perioder har vi måtte supplere med fælder.
Så skulle der komme en enkelt forbi og nappe lidt fugle foder, er den såmænd velkommen til det - bare den går videre når den er mæt… :wink:

14 Synes om

Sådan er det også her. Jeg savner det sådan. Det var så hyggeligt, og der kom så mange forskellige fugle :bird: Dog ingen pingviner :penguin:

6 Synes om

Er der decideret forbud mod at fodre fugle - for der findes jo faktisk rotte"sikre" foderautomater, som f. eks. denne: Rottesikret fuglehus (Forudbestilling Feb) – Sortenaeb.dk

Vores foderautomater hænger bare, og der spildes meget, men som det fremgår af billedet, bliver det normalt også samlet op ret hurtigt - af de oprindeligt tiltænkte modtagere, altså…

6 Synes om

Sløret billede taget gennem vindue.

Desværre forlader de ikke matriklen frivilligt, hvis der fodres regelmæssigt.

Denne gæst var mere velkommen, han fik en skål mad, og så flyttede han ind.

11 Synes om

Enig - de er både intelligente og opportunister, så det handler om at gøre fristelserne mindre end udfordringerne.
Og her tænker jeg at foderautomater som ovenstående kan være et godt bud - især hvis der er lettere tilgængelige tilbud i omegnen…

6 Synes om

Og sådan mister man retten til gulvvarme om natten…

15 Synes om

Der er en sandsynlig forklaring på, at batterierne i kattelemmen har begrænset levetid pt… :pouting_cat: :cold_face:

19 Synes om

Han er jo nødt til at holde øje med om sommeren og solen er kommet…

5 Synes om

Det er nu er dejligt syn, mens morgenkaffen laves

9 Synes om

Tak, men nej tak - fra de firbenede.

Jeg selv skal til at se hvor slemt det er her ift transport mm, for jeg skal på arbejde i eftermiddag.

Bybusserne skulle være aflyst, men jeg har både bybus og rutebil tæt på, så skal lige følge op på rutebilerne.

10 Synes om

Taget på kattegården

9 Synes om

Øv, hvor jeg dog hader sne - uanset hvor kønt det ser ud. :skrige:

5 Synes om

Spændende hvor mange dage der går denne gang, før vores udlejer mener at der skal ryddes sne… :rolleyes2: :cloud_with_snow: :cloud_with_snow: :snowman_with_snow:

8 Synes om

Hestene opholder sig overvejende på vestsiden af laden disse dage, og så må stråfoderet jo rykkes med - alternativ høhæk…

15 Synes om

Jeg måtte desværre død og pine afsted for at have taget nogle blodprøver i dag. En tur der normalt tager 15-20 minutter, tog en time - trods jeg var taget afsted i rigelig tid, kom jeg fem minutter for sent. Det tog de heldigvis ret afslappet på prøvetagningsstedet - de var vist selv lidt bagud pga. underbemanding.

Jeg benyttede udflugten og turen til bussen hjem, til at gå forbi Røde Kors’ genbrug - se i øvrigt hvor idyllisk der var på vej derhen:

Jeg fandt et par umiddelbart lidt dyre (90 kr i alt), men meget fine vaser - og en stor Peugeot peberkværn (som jeg manglede) til kun 25 kroner, især sidstnævnte var jeg lidt oppe at køre over.

Men så, lige som jeg troede jeg havde været gennem alt (på nær tøj og børneafdeling, som jeg ikke gider kigge i gennem) - øjnede jeg en lampe højt oppe på en reol. Jeg ved den vil dele vandene - min kæreste og min bror vil begge hade den. :joy:

Se lige hvor smuk den er!! :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes: Og den kostede kun 50 (halvtreds!) kroner! :astonished:
Man kan vel dårligt få en grim plastiklampe i dårlig kvalitet til de penge?!

Jeg er ikke helt sikker på hvor den skal være - men den skulle bare med hjem! :joy::star_struck:

16 Synes om

Jeg ville ikke selv ha’ den stående - men synes faktisk den er ret fed, og så minder den mig om min farmor og farfar… :smirk:

5 Synes om

Deriver bag ved på over en meter :face_with_spiral_eyes:

Jeg står op midt nat og ser om jeg skal til Hedehusene… jeg begynder at tvivle :woozy_face:

11 Synes om