Billeder uden katte 2026

Hun er 5½ år, oldenborg med grønt pas og har startet tilværelsen som ridehest lidt uhensigtsmæssigt. Ved nuværende ejer er hun blevet repareret en hel del på og er umiddelbart klar til at komme videre med en gentilridning. Hun er virkelig sød, nysgerrig og modig og reel og god på trods af at hun har været igennem nogle træls ting, så jeg regner med at hun med tiden bliver en skøn allround tur hest :heart:

11 Synes om

Ja, det er der jo desværre en del der har…
Dejligt at hun er havnet det rette sted - held og lykke med projektet til jer begge! :thumbup:

5 Synes om

Når der er tilbud i den lokale 364 :see_no_evil:

12 Synes om

Det er forår :blomst:

17 Synes om

… og fordi det er forår, er det muligt at nogle mangler en kæderenser :ok:

Har vist nævnt det før, men vi går altså ikke ned på hjortevildt - en dåvildt rudel på nabomarken:

16 Synes om

Hvor ser det idyllisk og hyggeligt ud. :heart_eyes:

2 Synes om

Sådan ser det også ud her. Fra da der var sne

16 februar
Og der var endnu flere, men kunne ikke få taget foto så de alle var med

12 Synes om

Enig - men er ikke sikker på bønderne er helt så begejstrede…
Det er jo nogle ret store dyr, og sådan en flok på 40-50 dådyr kan nærmest barbere en mark - ikke mindst vintersæden går det nogen steder hårdt ud over.

9 Synes om

Fasanflokken siger godnat - udsigt fra stuevinduet pt…

16 Synes om

Da Nabo-Bente var her i går, fik jeg også en træskål, hendes far engang har drejet … nu har den fået job som potteskjuler👌

14 Synes om

Endelig var dagen kommet, og jeg havde “lånt” (lejet til 10 kr om dagen) slagbor til at bore i mine ydervægge, fået min bror til at komme som hjælp, og fundet og samlet alt der skulle på ydervægge og loft.

Da vi så kom til kattekøjerne, hvor var mine spændskiver så? Havde jeg i det hele taget flere? :exploding_head:
Hov, jeg havde da vist en håndfuld norske mønter et sted. Jovist, så to kattekøjer er sat op med fire 5-krone mønter. :laughing::muscle:

18 Synes om

Anemoner i skovbunden.
Så er det for alvor forår :jubiii:

14 Synes om

Jeg har lige hilst på årets første pindsvin i haven :hedgehog:

21 Synes om

:smelter:

4 Synes om

Der var motorcykeltræf på Torvet i Esbjerg i dag. Så min far var ude at lufte Klokkeblomst og jeg tog ind for at hilse på ham.

16 Synes om

Hvor hyggeligt. Vi har også en fasankok med to høner der spankulerer rundt på græsplænen og “det vilde område” foran vores køkkenvinduer. Det er så hyggeligt.
Pindsvinene mangler jeg dog at se endnu, håber de er kommet godt igennem vinteren alle sammen :kryds:

8 Synes om

Vi har en fast bestand, der løbende suppleres med et varierende antal “prospekts”, aka. overlevere fra sidste års udsætning.
Den nærmeste udsætningsremise ligger lige overfor vores folde, og de nye spotter hurtigt, at der er nærmest fri buffet her - de er gode til at rydde op, i det de mindre fugle sorterer fra i foderautomaterne…

9 Synes om

Det er farligt, at tage i Børneloppen to gravide, hvor den ene venter en pige og den anden en dreng, for jeg skal da lige love for vi kunne finde mange fine ting til hinanden :tihi:

Men nøj man kan få meget for pengene der, ift. hvis alt købes fra nyt især i de små størrelser der forventelig ikke skal bruges ret længe :thumbup:

13 Synes om

Søren Pind var igen i haven i dag, så jeg gav ham(?) lidt kattemad :hedgehog:

Jeg har så nu læst mig til, det gerne må være vådfoder og så kommer den ikke til at sulte foreløbig, for jeg har købt stort ind af foder mine utaknemmelige kræ ikke gider spise … :venter:

22 Synes om