Billig neutralisation

Super tiltag. Det er godt at der gøres noget for at højne kattens status. Ved også at en dyrlæge i Århus kørte et lignende tilbud i oktober, novembeår måned…:slight_smile:

Og jeg forstår godt hvorfor annoncen mest henvender sig til landmænd i Skjern området for der er godt nok meget store vider derude i det område. Og masser af plads til stordrift… Og det er ikke ment negativ på nogen måde. Mine svigerfars familie bor på landet ved Skjern.:slight_smile:

Hvilket får mig til at overveje om I tror min svigerfar, (mobiltelefonen synes han skal kaldes shorthair :høhø: ), der i forvejen synes jeg er fanatisk og totalovercrazy catlady, ville tage det ilde op hvis jeg ringede til dem og henviste til annoncen?:gruble:

[QUOTE=Susanne W;766920]Til gengæld er det gældende hele året, omend kun på udvalgte dage :slight_smile:
VH
Susanne[/QUOTE]

Jep, og man får en rigtig god behandling :smiley:

[QUOTE=Nethe;766922]Super tiltag. Det er godt at der gøres noget for at højne kattens status. Ved også at en dyrlæge i Århus kørte et lignende tilbud i oktober, novembeår måned…:slight_smile:

Og jeg forstår godt hvorfor annoncen mest henvender sig til landmænd i Skjern området for der er godt nok meget store vider derude i det område. Og masser af plads til stordrift… Og det er ikke ment negativ på nogen måde. Mine svigerfars familie bor på landet ved Skjern.:slight_smile:

Hvilket får mig til at overveje om I tror min svigerfar, (mobiltelefonen synes han skal kaldes shorthair :høhø: ), der i forvejen synes jeg er fanatisk og totalovercrazy catlady, ville tage det ilde op hvis jeg ringede til dem og henviste til annoncen?:gruble:[/QUOTE]

Der sker da ikke noget ved at sende en “kærlig henvisning” :slight_smile: Måske han endda kunne finde på at benytte sig af tilbudet… så var den godt brugt, den samtale!

Margrethe, der findes ingen måde at han ville opfatte en henvisning af en annonce af den slags som kærlig…
Tro mig. Det er virkelig ikke uden grund at jeg skriver at han betragter mig som the crazy catlady. Vi er så langt fra hinanden når det gælder kæledyr og måder at behandle dem på.

Når selv hans søn siger at aldrig nogensinde skal have katte fra dem af fordi det er noget skravl, indavl og går for lud og koldt vand… Og det til trods for at der her hos os troner en hittekat med en fuldstændig ukendt fortid.

Så jeg ved en henvisning er bidende nødvendig, men spørgsmålet er om jeg skal risikere husfreden og håbe på at svigermor ser annoncen og kan nå indtil ham…

Nethe - Eller fortælle svigermor om den og spørge om hun diskret kan vise ham den? :slight_smile:

Super godt tiltag :slight_smile:

Virker bedst hvis hun selv opdager den… Ved hvor svært hun har ved at overbevise svigerfar om at de har alt for mange og at det er fuldstændig ude af kontrol deres parringer. Det er endnu ikke lykkes for hende.

Stod det til hende var de nuværende blevet aflivet og de havde hentet to på et internat eller to neutraliserede vildkatte/gårdkatte og så ville de blive behandlet ordentlig… Så spørgsmålet er håbe på hun ser annoncen af sig selv og viser den til ham, for henvise hende til den kan jeg ikke. Svigerfar går nemlig hjemme konstant og jeg har oplevet at han lyttede med en gang hvor jeg havde brug for en at snakke med nogle ting, jeg tumlede rundt med. Min svigermor skal ikke “vikles” ind i min svigerfars og mine “kampe”. Vi er to meget stærke viljer og svigerfar er seriøs vant til at få hans vilje i den familie… Tro mig

Nethe - ja okay… Det lyder ret kompliceret… :slight_smile:

[QUOTE=Nethe;766946]Virker bedst hvis hun selv opdager den… Ved hvor svært hun har ved at overbevise svigerfar om at de har alt for mange og at det er fuldstændig ude af kontrol deres parringer. Det er endnu ikke lykkes for hende.

Stod det til hende var de nuværende blevet aflivet og de havde hentet to på et internat eller to neutraliserede vildkatte/gårdkatte og så ville de blive behandlet ordentlig… Så spørgsmålet er håbe på hun ser annoncen af sig selv og viser den til ham, for henvise hende til den kan jeg ikke. Svigerfar går nemlig hjemme konstant og jeg har oplevet at han lyttede med en gang hvor jeg havde brug for en at snakke med nogle ting, jeg tumlede rundt med. Min svigermor skal ikke “vikles” ind i min svigerfars og mine “kampe”. Vi er to meget stærke viljer og svigerfar er seriøs vant til at få hans vilje i den familie… Tro mig[/QUOTE]

Sikke da øv :frowning: Mine forældre har selv nogle venner der i mindre ekstrem grad ser på dyr på en helt anden måde end mig - jeg mister fuldstændig respekten for det menneske, der ikke respekterer dyr og ser dem som et levende individ med behov. Kan gøre mig arrig.

Er det desværre også… Men vil nu alligevel se om vi på en eller anden måde kan nå den “gamle gnavpot” på, ellers må jeg bare erkende at han ikke kan nås, selvom jeg har meget svært ved at acceptere det.

Det gør jeg normalt også, men det er jo min svigerfar, så jeg håber jo på at nå ham på et tidspunkt. Jeg har jo kun kæmpet 11 år, så jeg fortsætter når jeg kan…

Når han siger hvorfor bruge flere tusinde kroner på en kat, når I kan få en gratis fra os, lyder svaret… Fordi at det vil en kat fra jer også komme til at stå os i fra jer, når diverse test, behandlinger og undersøgelser er foretaget. Stilhed. Svigerfar vender sig fornærmet og går.

Svigerfar siger: “jeg forstår ikke at I vil bruge så mange penge på en kat” sagt på et tidspunkt hvor vores kat fik konstateret tendens til urinvejssten og vi havde været til dyrlægen nogle gange på grund af det. Jeg kunne ikke dy mig og sige: og jeg fatter ikke at nogle kan være så ligeglade med deres katte…" der var jeg ved at være træt af hans nedladende holdninger til at vi tager vores ansvar omkring kattene alvorlig… [QUOTE=ThildeL;766959]Sikke da øv :frowning: Mine forældre har selv nogle venner der i mindre ekstrem grad ser på dyr på en helt anden måde end mig - jeg mister fuldstændig respekten for det menneske, der ikke respekterer dyr og ser dem som et levende individ med behov. Kan gøre mig arrig.[/QUOTE]

De lavede også samme nummer sidste år :slight_smile:

Jeg kom til dem som ny kunde (var tilflytter) jeg oplyste dem om antal af katte, og cirka hvor mange killinger jeg opdrætter årligt. Og dertil forklarede jeg, hvilke krav jeg havde til en dyrlæge - og jeg havde valgt dem, da jeg havde hørt godt om dem. Jeg havde været i en rigtig grim omgang modgang, og mine nye dyrlæger skulle være dygtige - og så var prisen ikke afgørende.

Jeg spurgte om det var muligt, at jeg ligesom hos min tidligere dyrlæge, kunne få en specialpris på neutralisering. Dette kunne ikke lade sig gøre…

Det sjove er så, at jeg efterfølgende finder ud af, at det laver dette januartilbud år efter år :uha:.

Så stopper al fornuft - set med mine øjne… De siger nej til en kommende fast kunde, der “kun” skal have fixet 3-4 killinger årligt. Men de siger jo så også nej til 2 x vaccination, ormekur og chipmærkning pr killing - det var kun neutralisering jeg ville have tilbud på. Og så skal jeg jo have revaccineret 10 voksne dyr årligt, og rabies og pas, til de katte der udstilles - så det giver da en vis indtægt.

Så den dag i dag - 2 år senere - kører jeg stadig 75 km hver vej, når mine katte skal til dyrlæge - ikke fordi jeg er tøsefornærmet.
Men som nævnt tidligere, så har jeg haft mere nedtur end optur de sidste år, og dette har de “gamle” dyrlæger klaret til ug. Nok betaler jeg for at køre turen, men så kan jeg da tjene det ind, hver gang jeg får neutraliseret kat - killing som voksen. Og dertil så er dyrlægerne heller ikke blege for, at give ekstra rabatter hist og her - de vil også belønne, at jeg kører turen hver gang.

[QUOTE=DK Blackangel;766528]Nu har jeg aldrig prøvet at få øremærket katte hos min dyrlæge, men min den ene tager små 500 kr. for kasteration af hankat, og ca. 950 kr. for sterilisation af en hunkat. Chip koster 180 kr. Vaccination har jeg ikke lige på stående fod - men det er heller ikke ret dyrt.

Min den anden dyrlæge neutraliserer hankatte for 500 kr. og hunkatte for 900 kr. (killinger/opdrætterrabat).[/QUOTE]

det er billigt -hvem er din dyrlæge? dyrlægeklinik

Heidi, fra Kolding

Jeg synes bestemt ikke det er hverken et nummer eller kan være generende for opdrættere på nogen måde. Jeg ser det som deres bidrag til at begrænse antallet af overskudskatte nede, og det synes jeg er prisværdigt på enhver måde :ok:

Mine dyrlæger har også et sådant tilbud, dog i oktober, hvor rigtig mange sommerhuskatte i vores område findes/sættes af hos fastboende, og jeg synes det er en rigtig god idè. Hvad jeg får/ikke får af rabat i hverdagen har jo intet med tilbuddet at gøre, det er for mig at se to helt forskellige ting.

[QUOTE=En forhenværende bruger;767086]Jeg synes bestemt ikke det er hverken et nummer eller kan være generende for opdrættere på nogen måde. Jeg ser det som deres bidrag til at begrænse antallet af overskudskatte nede, og det synes jeg er prisværdigt på enhver måde :ok:
.[/QUOTE]

Nu må du ikke misforstå mig , selvfølgelig er det et super initiativ:thumbup:.
Men synes det er øv, at de ikke har lyst til at lave samme pris til en opdrætter. For har de råd til at gøre det i januar, så har de vel også råd til, at lave samme ordning til mig som opdrætter - jeg lægger jo 10-15.000 kr. årligt - afhængig hvor heldig/uheldig man er… Og som opdrætter, så kan jeg ikke nøjes med at neutralisere i januar…

Jeg synes det er et rigtigt godt tiltag! Og jeg tjekkede lige listepriser hos min egen dyrlæge (Frederiksværk Dyrehospital) og de ligger langt over det her tilbud - selv med deres “torsdags-tilbud”, hvor man får 20% på neutralisering.

Argh Lone! Kan du SÅ fise ud til Henrik! (Store havelse dyreklinik)

Dyrehospitalet er så dyyyrt

[QUOTE=PivC;767308]Argh Lone! Kan du SÅ fise ud til Henrik! (Store havelse dyreklinik)

Dyrehospitalet er så dyyyrt[/QUOTE]

Jeg får rigtig gode priser og er rigtig glad for at komme der :stuck_out_tongue:
Men tak for tippet til en anden god gang.