Selvfølgelig - når man har et hjørne og propper noget rundt deri, så vil der jo blive et lille slip, hvor man lige kan ane blinkhinden Det ser man også hos andre katte, der har mere mandelformede øjne med en tydelig trekant / kile ind mod næsen. Men det vi ser på katten allerøverst er jo galt. Og det der er at se på den der WW 2019 er også galt, for der går blinkhinden tydeligt længere ind - faconen på selve øjet er ikke rundt fordi blinkhinden stikker alt for langt frem.
Anyhow, jeg synes det er lidt trist, når det bliver en trend at en kat kan se småsyg ud og så er det cool. Jeg har fx. store aversioner imod racen Lykoi, alene fordi de ser småsyge ud. Det er de sikkert ikke - men jeg synes det går den forkerte vej, når det trender i modsat retning af at se tydeligt sund og rask ud…
VH
Susanne
Jamen, vi er ikke uenige … jeg er bestemt heller ikke vild med, at den bliver så tydelig som på trådstartetrs killing.
Ved den ene jeg har haft, hvor den var lige så tydelig, der blev det også påtalt begge dage på udstillingen i Nørresundby i 18 (mener det var i 18!) så det er heller ikke alle dommere, der lader det gå upåtalt hen
Vi kunne sagtens lave en tråd med pivgrimme og langt fra standard hos MCO.
Vi har jo så også mange flere individer og ja ham du har billede af er bizar men hvad så med denne
Flappe har den mest tydelige blinkhinde, og den må ikke komme længere ud på øjet! Hans øjne er også dem der ligger dybest. Men stadig ikke fremfald. I hvert fald hvis vi skal lytte til Vet.
Fritzz har synlig blinkhinde og det er blevet lidt værre efter at han er blevet ét-øjet. Måske fordi det nu bliver brugt på en anden måde end før, hvo4 han havde to? Men i hvert fald er det sundt og raskt. Det har jeg øjenpaneldyrlægens ord for.
Finn har også lidt synlig blinkhinde, men kun i det omfang som er naturligt for hans fine mandelformede øjne.
Og så er der Knud her. Han har regulært blinkhindefremfald pga. dybtliggende øjne. Det er ikke pænt eller ønskværdigt, men til gengæld er de smukt blå, og han fejler jo altså ingenting.
Peterbald hud er … løs? og der er meget af den oftest. så samler du en fold op, så bliver den stående til en vis grad. Dvs man kan tro den er dehydreret uden den er det.
en dehydreret peterbald kan du nærmest folde origami med g
sphynx hud er også anderledes end peb- selv en slank sphynx har ligesom tykkere og mere fast underhud.
Muffins hud kan man jo flytte rundt med som sad den kun fæstnet i de yderste punkter. Og hejser man den op oppe på ryggen får han en flere cm høj “bræmme” af hud.
Tænker- totalt uvidenskabeligt- at det nok er det samme polygenetiske (for peterbald skaldethed er ikke bare et enkelt gen) som giver den anderledes hud.