Bliver jeres misser beskidte

og hvor ligeglade er de med at blive våde.
Her i huset er den blide og uskyldig udseende Lilli, der sørger for meget beskidte poteaftryk med mere. Igår morges kom hun ind med våd jord på alle fire poter og ikke nok med det var poterne, nej det sad helt op ad benene og på hendes mave. Det første hun gør, er hun hopper op til mig og nusser og spinder og gør sig til. Dernæst går turen hen over bordet og ned på gulvet bagefter. Det kostede tre klude før bord, gulv og kat var så nogenlunde rene igen og mine bukser måtte i vaskemaskinen.
Her til morgen var hun ikke beskidt, kun drivvåd. Først troede jeg hun var faldet i bækken, men fandt så ud af, at hende og Xena synes det er sovt at gemme sig i det lange våde græs og rulle rundt og blive dejlig våd over det hele. Er Lilli herinde og jeg kommer til at strinte en dråbe på hende, går hun fornærmet sin vej.
Leopold elsker vand, men er ellers ikke griset og de andre er højest lidt våde på poterne. Altså lige bortset fra Betterøv:)

Nu vil jeg så gerne høre hvor grisede jeres katte er.
Knus Elin

Mine to søstre er nogle være svin :slight_smile: Alt og jeg mener ALT!! hænger fast i deres pelse og de ruller sig i jord og støv. De burde jo være hvide, men pt er de grå især på benene.

Mine bimser er jo prinsesser og dronninger så de er for det meste altid rene :slight_smile:

jeg undres - jeg har 4 inde-cooner og 4 møgbeskidte misser…

jeg ved ikke hvordan de gør det - men snavsede bliver de… og våde - ved hver given lejlighed… de bruger vandskålen og Obelix har lært at tænde vandhanen det dumme dyr… han skubber hovedet ind under og tænder… jeg har lært at have den på koldt vand når jeg slukker så de ikke kommer til skade med det varme…

Ramses stiller sig med begge poter I selve vandskålen og miauwer højlydt…

Sethi ruller sig i vandet der ligger på gulvet… nok derfor han er så snavset… og lille Kheops - tja - han LIGGER ned og spiser og fejer således spisemåtten med maven…

det er liiiiiiiiidt anstrengende ind i mellem… men ret charmerende

Jeg har jo maine coons og de er fuldstændig ligeglade med regn og rusk - og ligeglade med om de ligger halvt oppe i vandskålen eller i en våd brusekabine.

Pudsigt nok er de dog ikke vilde med vand beregnet til kattevask :? men ellers er alt andet vand godt.

Mudder er udemærket, men det er nu bedst at gå rundt om græsplænen på den flisekant, der indkranser græsset.

Flisegrus er dejligt at agere høne i - man ligger gerne på fliserne og ruller sig godt ind i flisegruset som var man en puddekvast, der ikke kunne komme nok pudder på -høhø

Nej mine er aldrig beskidte/våde. De går ind ca 20 min før det regner:-)

En sjælden gang kan Nanoq finde på at blive ude - han er den eneste - men han er aldrig beskidt da… uha nej da… det er jo nanoq Elin :tihi:

Mine er fuldstændig ligeglade - jo værre - jo bedre.

Karla-pige står midt ude på græsplænen i øsende regnvejr. :slight_smile:

Når jeg kalder Karla-pige kom ind til mor.
Så kommer hun og lægger sig i en køje og vasker sig, til hun er tør -
For derefter - at gå ud i regnen igen -
til gengæld er Karla så også den eneste; som altid er ren.

Det må være p.g.a. udendørsbadet. :tihi:
Karla bliver aldrig vasket, da hun ikke går på udstilling.

Karla-pigen - det var endnu et af dine sæde navne Mona - hvordan gør du det? Får mit hjerte til at hoppe en ekstra gang, når du navngiver dem?

:slight_smile:

Jeg synes mine blir beskidte selvom det er indekatte. Måske når de spiser, for Tjalfe har gerne lidt savl eller lignende på kraven. Sikkert også når de leger og napper efter hinanden, for de er tit våde ved kraven. Jeg børster det væk, har kun én gang måtte vaske Emil.

[quote=lenschow;169514]Karla-pigen - det var endnu et af dine sæde navne Mona - hvordan gør du det? Får mit hjerte til at hoppe en ekstra gang, når du navngiver dem?

:-)[/quote]

Tusind tak Helle.
Du gør mig gang på gang varm om hjertet :wehuu:

Jeg har også haft Tuula-pigen; som var opkaldt efter en helt vidunderlig kollega.
Med et hjerte af guld.

Tuula er rejst til Katteland.
Tuula-pige døde af HCM.

Dejligt at vide, det ikke bare er mine der er små grissebasser og vandhunde.:slight_smile:
Knus Elin

Til dem der ikke ved det i forvejen, så er en maine coon-hale faktisk en forklædt løvrive :uha:

Og det aller bedste er efter at have rullet sig i gruset/jorden at skynde sig ind og ryste jorden/sandet af et eller andet sted indendørs :argh:

Og det samme gælder for somalihaler … især når de sidder fast på Brazil, hvad den kat ikke har haft siddende i sin hale :uha:

/Dorte

:):slight_smile:

Silke er en rigtig lille sippenippe - og da hun aldrig kommer ud, bliver hun (desværre) aldrig rigtig snavset til.

:tihi::tihi:

Hvor ville jeg ønske mig at se nogen af jeres godt nussede katte.

:kryds::kryds:

Bølle kommer ikke altid frivilligt når det regner, så han ligner en druknet kat. Søren har så lært ham at gå op på et håndklæde, hvor vi så pakker ham ind og får det værste vand af ham. Resten klarer han selv.
Umiddelbart har han også en vane med at tage støvbad lige som fuglene… Så han er fyldt med jord og alt muligt nogle gange…

Men generelt, så er han nogenlunde ren… Han har lagt vanen med at grave i mine roser på hylden, så han kommer ikke ind med sorte poter mere, heldigvis…

Tak for oplysningen, som jeg omgående lader gå vidre til min datter, der lige er flyttet ud i nærheden af en skov. Hun har en Main Coon og en der er halv Main Coon og halv noget andet.
Det bliver hun sikkert glad for at høre:tihi::tihi:
Knus Elin

Her i huset er det stort set kun Finne, som æææælsker vand og mudder…Man er vel ægte Coon:rock:

Lækker misser, både med og uden mudder-høhø-høhø
Knus Elin

[quote=Therese;169567]:):slight_smile:

Silke er en rigtig lille sippenippe - og da hun aldrig kommer ud, bliver hun (desværre) aldrig rigtig snavset til.

:tihi::tihi:

Hvor ville jeg ønske mig at se nogen af jeres godt nussede katte.

:kryds::kryds:[/quote]

Du skal være så hjertelig velkommen Therese.
Tag lige ukrudtsspiseren med.
Så laver vi en lille indhegning.

Du kan få en kop vand :tihi:
Dyrene har førsteprioritet her på matriklen…:fløjte:

[quote=Mona Jensen;169588]Du skal være så hjertelig velkommen Therese.
Tag lige ukrudtsspiseren med.
Så laver vi en lille indhegning.

Du kan få en kop vand :tihi:
Dyrene har førsteprioritet her på matriklen…:fløjte:[/quote]

-LOL-LOL-LOL

Jubijæ…

Jeg er tilfreds med vand, og Rynke er vild med det grønne… sikke et tilbud, Mona.

:wehuu:

Tja… jeg har tidligere sagt at Skovkatte er fødte svin… og jeg står gerne ved det!!!

En lille sand beretning til at illustrere:
Leo havde jo været på besøg hos Ann Dorrit for at få sat lokkerne til udstillingen i Helsinge. :slight_smile: Jeg nænnede ikke at holde hende inde fra hendes elskede løbegård i tiden efter vasken og frem til udstillingen - men hun blev sendt ud med besked om ikke at ligge i solen og ikke gøre sig beskidt!
Om det er fordi Leo er en specielt lydig missepige (hm - narjjj! :smiley: ) eller hva’, så lykkedes det hende faktisk at være lækker og velduftende i næsten en uge, frem til søndag…

Om mandagen blev hun så igen lukket ud… denne gang uden formaninger…

4 timer senere kom kræet vandrende gennem stuen… nu med en filt hængende dekorativt fra kraven, mudder på venstre skulder, løs jord strøet henover hele ryggen, hovedet smurt ind i spindelvæv og ikke mindre end 6 rosenblade i halen -fin
Jo, jeg tror hun har hygget sig… og hun fattede da ikke en meter af, at jeg liiiige ville gøre både dit og dat, inden hun fik lov til at smide sig i sofaen :venter:

Ting har boet sammen med skovkatte i næsten hele sit liv… og aby’er er intelligente katte der let opfatter hvordan man bør opføre sig i en given flok… Godt at hun kan lide at blive vasket!!! :tihi: