Bløder fra skeden (lidt)

Okay lige lidt forhistorie ,
For ni uger siden var mia i løbetid og løb ud , hun kom tilbage dagen efter , og troede så hun var drægtig , jeg regnede ud at hun så skal føde i morgen (d 27.4) jeg har så gået og holdt øje med symptomer og det virkede som om jeg havde ret i drægtighed , hun kom slet ikke i løbetid , lige indtil i mandags , og det forvirrede mig fuldstændigt , jeg læste så på nettet at andre havde oplevet at ugen før deres kat skulle føde at de kom i en slags løbetid , så jeg tænkte der sker ikke noget ved at lukke hende ud og hun nærmest tiggede mig om det , hun kom så først hjem i går aftes , som jeg gør hver dag tjekkede jeg hendes pels for lopper , tjekker om hendes tænder mund ører og næse ser ud som de skal , og jeg tjekker også om anus ikke bløder og om skede åbningen er som den skal være , og siden hun kom hjem i går har der været blod “på” skede åbningen , ikke sådan at det pletter (hvilket nok er at hun næsten hele tiden slikker sig for neden , hun er en renlig kat , men hun plejer ikke at slikke sig så meget???) men når jeg tører hend med papir kommer der blod på papieret ??? hvad kan det betyde ??? vil også lige sige hun sover hele tiden og er kun vågen for at spise og drikke og hvis hun lige vil kæles , og hun ligger hele tiden ved mig , hvilket heller ikke er normalt noget hun gør og hun gider om ingen omstændigheder at være aktiv , ?? er virkelig bekymret og håber nogen kan gi lidt svar , ? :slight_smile:

Det kunne da godt lyde som om hun har fået killinger derude et sted.

Jeg tænkte det samme , men hun har ingen mælk i patterne og hun vil ikke ud , ??

Nej der ville jo nok være mælk og hun ville da nok også virke urolig.
Jeg ville gå til dyrlæge i morgen, det kan jo være en underlivsbetændelse.

[QUOTE=Coon Danica;586215]Nej der ville jo nok være mælk og hun ville da nok også virke urolig.
Jeg ville gå til dyrlæge i morgen, det kan jo være en underlivsbetændelse.[/QUOTE]
Det kan ikke være fordi hun er tæt på fødsel , ? hun har jo termin i morgen , ?

Jeg har ikke selv oplevet at der har været blod før fødsel men noget snask har der været.
Men lad os vente og se at der kommer nogle af de erfarne med svar.

Når katten er i fødsel kan dem komme lidt slimagtig lyst blod. Når katten har født er blodet i normal tykkelse og farve

[QUOTE=Coon Danica;586219]Jeg har ikke selv oplevet at der har været blod før fødsel men noget snask har der været.
Men lad os vente og se at der kommer nogle af de erfarne med svar.[/QUOTE]
Har prøvet at søge på det , og læste nogle havde oplevet det og andre ikke , og når man aldrig har oplevet det før blir man bekymret , :ups: men ja lad os vente og krydse fingre , :bebe:

Hej Mia.

Undskyld jeg måske spørg lidt dumt, men hvorfor lukkede du hende ud når hun var i løbetid? Var det fordi du gerne ville have hun skulle blive drægtig, og var det også derfor du regnede med at hun var drægtig da hun kom hjem??

[QUOTE=Metiela;586227]Hej Mia.

Undskyld jeg måske spørg lidt dumt, men hvorfor lukkede du hende ud når hun var i løbetid? Var det fordi du gerne ville have hun skulle blive drægtig, og var det også derfor du regnede med at hun var drægtig da hun kom hjem??[/QUOTE]
Hun stak af , hun er ret snedig , så da jeg skulle ned at handle spurte hun ud af døren som galdt det liv eller død , ja det var derfor jeg regnede med det , da hun kom hjem med nogle sår jeg fik afvide af dyrlægen lød som om hun var blevet parret ,

Jeg tænker lidt, om hun evt. kan have født døde killinger eller sådan noget? Når nu hun virker så afslappet trods alt. Dyrlægen må kunne se, om der er killinger eller har været killinger for nyligt.

Hvis hun er drægtig burde du kunne se en vis forstørrelse af bugomfang og mælkekirtler.
Kan du tage hendes temperatur? Blødning kan også være tegn på at der ligger et dødt foster, stenfoster eller en løsrevet moderkage. Men så vil hun rimeligt hurtigt vise tegn på at der er noget galt, blive mere apatisk, feber/for lav temperatur.

Marina .

Men hvis hun var i fødsel ville hun jo også ha veer , intet tyder på hun har det , ?

Ville hun så ikke stadig ha mælk , ? plus så ville hun da også sørge , ?

[QUOTE=Marina;586240]Hvis hun er drægtig burde du kunne se en vis forstørrelse af bugomfang og mælkekirtler.
Kan du tage hendes temperatur? Blødning kan også være tegn på at der ligger et dødt foster, stenfoster eller en løsrevet moderkage. Men så vil hun rimeligt hurtigt vise tegn på at der er noget galt, blive mere apatisk, feber/for lav temperatur.

Marina .[/QUOTE]

Med bugomfang kan man ikke være sikker, jeg har haft katte som kun fik en og der kunne jeg ikke se det.
Men hun skulle gerne have nogle store/større babser hvis fødslen er nær.

[QUOTE=Marina;586240]Hvis hun er drægtig burde du kunne se en vis forstørrelse af bugomfang og mælkekirtler.
Kan du tage hendes temperatur? Blødning kan også være tegn på at der ligger et dødt foster, stenfoster eller en løsrevet moderkage. Men så vil hun rimeligt hurtigt vise tegn på at der er noget galt, blive mere apatisk, feber/for lav temperatur.

Marina .[/QUOTE]
Mia har altid været meget tynd , faktisk så tynd at jeg har rendt til dyrlægen for at høre om hun var syg , men dyrlægen sagde hun var sund og rask og bare var en tynd kat , men hun sagde hun ikke var så tynd at hun blev bekymret , nu er hun tyk i forhold til hhendes normal størelse , men ikke så stor at jeg ville tro på hun får killinger , hun får max en hvis det er , hun er også bred over ryggen som jeg har fået afvide også betyder der er babyer , hendes patter er mørkere end de plejer , (de har altid været hvide og nu er de pink , og de har altid været så små at når man strøg hånden over maven kunne man ikke mærke dem , men det kan man nu ) hun virker meget glad , når jeg rører hende spinder hun , men hvis jeg trygger på hendes mave blir hun anspændt og to gange har hun hvæset af mig når jeg gjorde det ,

Jeg tænker ‘dyrlæge!’’

Men hvis hun har termin i morgen, tja så skulle du måske tage i morgen med. Men der KAN jo være dødt foster osv, lige som at der ikke behøver at være en pind i vejen og hun føder et par levedygtige killinger…det er en af de der svære situationer hvor du bare må følge din mavefornemmelse ud fra det du observere mht katten. Det er jo kun dig der kender hende, vi kan kun gætte…

Men jeg synes nu ikke katte plejer at have noget i mod man røre ved maven hvis de er drægtige, men ok, det er måske også forskelligt fra kat til kat. Livmoderbetændelse/underlivsbetændelse kan også give rund mave og smerte ved berøring. Sååå…???

Ja, selvfølgelig mælkekirtler.
Jeg tænkte bare på, at hvis katten udemærket er klar over, at dens killinger er dødfødte, så er det vel ikke sikkert, at den sørger specielt over det? Altså ikke som hvis levende killinger blev taget fra den.

Jeg har en enkelt gang oplevet, at en hunkat begyndte at bløde 1-2 dage før fødsel - der kom 1 død killing.
Så var det min hunkat, ville jeg få et dyrlægetjek på hende.

[QUOTE=Helene;586274]Jeg tænker ‘dyrlæge!’’

Men hvis hun har termin i morgen, tja så skulle du måske tage i morgen med. Men der KAN jo være dødt foster osv, lige som at der ikke behøver at være en pind i vejen og hun føder et par levedygtige killinger…det er en af de der svære situationer hvor du bare må følge din mavefornemmelse ud fra det du observere mht katten. Det er jo kun dig der kender hende, vi kan kun gætte…

Men jeg synes nu ikke katte plejer at have noget i mod man røre ved maven hvis de er drægtige, men ok, det er måske også forskelligt fra kat til kat. Livmoderbetændelse/underlivsbetændelse kan også give rund mave og smerte ved berøring. Sååå…???[/QUOTE]

Min mavefornemmelse siger hun skal ha killinger og jeg bare må gi hende tid , har lige fået afvide at så længe hun ikke føler ubehag og har smerter skal jeg gi hende tid , og ta det roligt , så tænker at jeg gir hende lidt tid , hvis der ikke sker noget eller hun får smerter så ringer sig til dyrlægen ,