Bløder fra skeden (lidt)

[QUOTE=pivnu;586301]Ja, selvfølgelig mælkekirtler.
Jeg tænkte bare på, at hvis katten udemærket er klar over, at dens killinger er dødfødte, så er det vel ikke sikkert, at den sørger specielt over det? Altså ikke som hvis levende killinger blev taget fra den.[/QUOTE]

Hun har bar ingen mælk , det eneste der er at de er blevet pink og større , håber da godt nok ikke der dødfødte killinger , hun vil jo bliv ked af det , :frowning:

Nogle hunkatte får først mælkeproduktion, når de har født og killingerne begynder at sutte.
Er killingerne dødfødte, plejer hunkatten ikke at sørge - i hvert fald ikke dem jeg har oplevet.

[QUOTE=Vivi_Fletcher;586306]Jeg har en enkelt gang oplevet, at en hunkat begyndte at bløde 1-2 dage før fødsel - der kom 1 død killing.
Så var det min hunkat, ville jeg få et dyrlægetjek på hende.[/QUOTE]

Kan man mærke om de er levende , ? hvis katten har to forskellige hjerteslag betyder det så ikke den er levende , ?

Man kan mærke killingerne møfle omkring indeni maven…det er faktisk rigtig let at mærke hvis man ligger hånden fladt og afslappet på hunkattens mave.

Og hvis man varmer sine hænder grundigt fx under den varme hane, så kan man højne chancerne for at kunne føle liv. De reagerer ofte på udefra kommende varme.

Jeg har lige prøvet at mærke , (mia tog det pænt) til at starte med gik jeg fuldstændig i panik fordi jeg ikke kunne mærke noget , men da mia lagde sig til at sove og stoppede med at spinde kun jeg mærke noget der bevægede sig inde i maven , og tvivler på det er fordøjelse for hun gider ikke rigtigt at spise ,

Jeg vil lige citere noget jeg læste i en anden tråd "Når du ser hende oppe fra, og hun ligner en skildpadde, er fødslen ikke oppe over. Først når hun ser slank ud (ovenfra) og fylden hænger under maven, er det ved at være tid. i torsdags lignede hun en skildpadde oppe fra , men det gør hun ikke mere nu hænger maven neden under og hun ser slank ud oppe fra , ???

Miasmor - Det kunne da lyde sådan :slight_smile: Måske er det blod agtige du har set slimproppen der er gået? :slight_smile:

Jeg har også tænkt det efter jeg har læst en anden tråd , men jeg har aldrig haft en kat der skal føde , så ved ikke hvad slimproppen er , (måske fordi jeg er total uklog??) jeg forestiller mig at det er lige som fostervand bare en mindre flydene konstistens , ? aner det faktisk ikke , ?

Miasmor - Så vidt jeg husker kan det godt være lidt brunligt/rødligt/guligt (6 år siden jeg sidst havde en kat der fødte) og ikke bare sådan noget klar væske :slight_smile:

Lis beskriver den i denne tråd:
Slimprop på kattegalleri

Ville der ikke komme mere ? det “smitter” ikke af nogen steder , kun når jeg tører med papir , ? det der kommer på papiret er brunligt/rødligt/guligt som du siger , ?

slimklatten er nærmest råhvid med en mørkere ende (tørret) ligner en bussemand med vedhæng - sådan har alle dem jeg har set set ud …

Har lige gået og kigget rundt i lejl. for at se om der ligger noget nogen steder , og det gør der ikke , men som sagt er mia en meget renlig kat , kan hun ha slikket den væk efterhånden som den kom ud , ?

Sagtens - det er ikke særlig tit slimklatten ses. De slikker den væk.

Jamen , jamen , jamen , skal hun så føde snart , ? altså der er jo termin i morgen men har læst det er normalt de går over tid , ? har også læst at når killingerne falder ned så er det tæt på , ? er det rigtigt , ? (undskyld jeg spørger så meget , vil bare gerne være så forberedt som mulig ,)

Hvor længe har hun ikke gidet spise ?

Siden hun kom hjem i går aftes , hun har spist men har kun været 3 mundfulde (ja holder meget øje med hende) og det har kun været en gang , men hun har drukket vand ,

Er det negativt , ? :open_mouth:

En bussemand med vedhæng :lol:

Nej, ikke nødvendigvis - det kan være tegn på, at fødslen så småt er gået i gang med plukveer :slight_smile: Men hvis hun ikke føder snart, så bør hun spise noget i løbet af i nat/i morgen.